2016-06-02, 18:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag har inte full koll men det var något med att åklagaren har yrkat på 22 månaders fängelse vilket automatiskt omvandlas till böter + villkorlig dom.

Så han kommer inte få skaka galler.
Fan va sugit att Barcelona och Katalonien måste styra efter Madrids pipa och rättsväsende (nåja, jag tror inte ett självständigt katalansk rättsväsende hade uppskattat undanhållande av skatteintäkter heller... men kanske det inte hade varit lika aggressivt)

Alves lämnar...gratis... Jaha då har man ytterligare en position man måste täcka, kan inte tänka mig att Vidal och Roberto ha Luchos förtroende där..Dåligt av Barcelonas styrelse att tillåta Alves en opt-out klausul... inga dineros från en försäljning där inte
Senast redigerad av NirvanA 2016-06-02 kl. 19:08.
Citera
2016-06-02, 22:23
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fan va sugit att Barcelona och Katalonien måste styra efter Madrids pipa och rättsväsende (nåja, jag tror inte ett självständigt katalansk rättsväsende hade uppskattat undanhållande av skatteintäkter heller... men kanske det inte hade varit lika aggressivt)

Alves lämnar...gratis... Jaha då har man ytterligare en position man måste täcka, kan inte tänka mig att Vidal och Roberto ha Luchos förtroende där..Dåligt av Barcelonas styrelse att tillåta Alves en opt-out klausul... inga dineros från en försäljning där inte

Jag tror att Vidal kan fixa det bra. Inte Alves-bra men det kommer funka. Roberto har visar sig riktigt bra på den positionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vilket skämt. Hade det varit en vanlig person hade denna fått skaka galler.

Som jag har förstått det så gäller det här överlag, inte bara Messi
Citera
2016-06-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vilket skämt. Hade det varit en vanlig person hade denna fått skaka galler.

2 år fängelse eller mindre omvandlas automatiskt till vilkorlig dom i spanien för vissa brott, bland annat ekonomiska brott.
Citera
2016-06-04, 22:24
Medlem
NirvanAs avatar
Leganes blir andra laget att gå upp i Primeran.. aldrig tidigare lirat i högsta divisionen
Citera
2016-06-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det är inte många lag i spanien man oroar sig direkt över som barca fan (eller?) att möta i ligan, Spontant känns det ju som barca egentligen bara ska tappa poäng mot ATM och RM.

Real Sociedad borta! Skrämmande facit på bortaplan. På hemmaplan är det inga bekymmer.
Citera
2016-06-04, 22:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Real Sociedad borta! Skrämmande facit på bortaplan. På hemmaplan är det inga bekymmer.
Baskiska lag generellt är otroligt svårspelade på deras hemmaplan... lite har de att tacka för det blöta klimatet men de får enorm support och ger allt för fansen... var samma sak med Osasuna som var högst mediokra men inte hemma... Athletic Bilbao är alltid svårt på San Mames
Citera
2016-06-04, 23:12
Medlem
foool13s avatar
Så Osasuna har fortfarande chansen att gå upp.. hade varit lite kul.
Citera
2016-06-04, 23:31
Medlem
Citat:
Baskiska lag generellt är otroligt svårspelade på deras hemmaplan... lite har de att tacka för det blöta klimatet men de får enorm support och ger allt för fansen... var samma sak med Osasuna som var högst mediokra men inte hemma... Athletic Bilbao är alltid svårt på San Mames

Korrekt! Ja på tal om Osasuna. Barca slog väl dessa med sisådär 5-6-7 mål på hemmaplan. Borta blev det ofta oavgjort.

Man saknar Osasuna lite.
Citera
2016-06-04, 23:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Så Osasuna har fortfarande chansen att gå upp.. hade varit lite kul.
Ser hellre Nastic eller Girona... har inte funnits 3 katalanska lag i primeran så länge jag följt la liga iaf
Citera
2016-06-05, 01:56
Medlem
Enligt den spanska journalisten Pipi Estrada från spanska TV-programmet El Chiringuito de Jugones, så har Cristiano Ronaldo skänkt hela sin CL-bonus (ungefär 5,5 miljoner kr) till välgörenhet.

Med tanke på att uppgifterna råkar komma just från Estrada, så ska man nog ta en rejäl nypa salt. Inte minst med tanke på att spanjoren ifråga har tidigare kommit med löjliga uttalanden tidigare och här är väl några exempel på vad jag menar...

Källkritik är nämligen A och O.

------------------------------------------------

Jag borde kanske förresten nämna att dessa nyheter om Cristianos påstådda gärningar från andra sammanhang har visat sig vara lögner...
  • Att Cristiano har donerat 60 miljoner kr till Rädda Barnen för katastrofinsatser i Nepal.
  • Att Cristiano har finansierat en killes operation att mamman till pojken senare dementerade nyheten och sade att detta stämde ej.
  • Att Cristiano bytte frisyr under fotbolls-VM i Brasilien för att hedra en pojke som led av cancer.
  • Att Cristiano har donerat pengar till Palestina.

Skulle ej bli förvånad om den senaste nyheten gällande Cristianos donation tillhör kategorin från ovan.
Senast redigerad av Hagoromo 2016-06-05 kl. 02:00.
Citera
2016-06-05, 10:06
Medlem
Tecumseh-Valleys avatar
Citat:
Ser hellre Nastic eller Girona... har inte funnits 3 katalanska lag i primeran så länge jag följt la liga iaf
Då kan du inte ha följt den särskilt länge, då Gimnastic var uppe för bara 8-9 år sedan.
Citera
2016-06-05, 12:34
Medlem
S.Dalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecumseh-Valley
Då kan du inte ha följt den särskilt länge, då Gimnastic var uppe för bara 8-9 år sedan.

Yepp. 2006 / 2007
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in