2015-06-17, 18:28
Bannlyst
Jag har en arbetskollega som behöver något för att stärka synen då han är 60+
Läste om Blue Eye och Blue Berry som finns på den svenska marknade, är dessa bra?

Finns det något annat som kan hjälpa till?
Citera
2015-06-17, 18:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapdagmap
Jag har en arbetskollega som behöver något för att stärka synen då han är 60+
Läste om Blue Eye och Blue Berry som finns på den svenska marknade, är dessa bra?

Finns det något annat som kan hjälpa till?
Det är väl framför allt A-vitamin (beta-caroten) som hjälper synen, om man nu tror på kosttillskott. Borde gå att hitta något med A-vitamin som är billigare än Blue-Eye och Blue-Berry.
Citera
2015-06-17, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är väl framför allt A-vitamin (beta-caroten) som hjälper synen, om man nu tror på kosttillskott. Borde gå att hitta något med A-vitamin som är billigare än Blue-Eye och Blue-Berry.

Tack, jag söker på nätet men tänkte testa med FB. Mer tips? Uppskattas!
Citera
2015-06-18, 03:22
Medlem
Glasögon. Hade några brustabletter hållit ögonen unga och fräscha tills man dör hade någon märkt det
Senast redigerad av lorddesh 2015-06-18 kl. 03:24.
Citera
2015-06-18, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Glasögon. Hade några brustabletter hållit ögonen unga och fräscha tills man dör hade någon märkt det

Du har inte vart ute på ett tag va?
Citera
2015-06-18, 07:07
Medlem
Citat:
Du har inte vart ute på ett tag va?

Förstår inte frågan, du får nog förtydliga hur den relaterar till ämnet.
Citera
2015-06-18, 09:29
Bannlyst
Citat:
Förstår inte frågan, du får nog förtydliga hur den relaterar till ämnet.

Sorry, att glasögon inte är lösningen för alla?
Citera
2015-06-18, 09:43
Medlem
Citat:
Sorry, att glasögon inte är lösningen för alla?

Har du ett synfel som inte går att operera är glasögon faktiskt lösningen för alla.
Du kan inte äta bort ett synfel.
Citera
2015-06-18, 11:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Har du ett synfel som inte går att operera är glasögon faktiskt lösningen för alla.
Du kan inte äta bort ett synfel.
Flera miljoner människor globalt blir årligen blinda pga a-vitaminbrist. I Sverige är det oerhört ovanligt att man får försämrad syn pga a-vitaminbrist.

Tyvärr säljer apoteket dessa kosttillskott som TS namnger, som produkter som är "bra för ögonen". Man kan lika gärna käka morötter eller helt enkelt A-vitamin. Hjälper det handlar det nog till stora delar om placeboeffekt.
Citera
2015-06-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Flera miljoner människor globalt blir årligen blinda pga a-vitaminbrist. I Sverige är det oerhört ovanligt att man får försämrad syn pga a-vitaminbrist.

Tyvärr säljer apoteket dessa kosttillskott som TS namnger, som produkter som är "bra för ögonen". Man kan lika gärna käka morötter eller helt enkelt A-vitamin. Hjälper det handlar det nog till stora delar om placeboeffekt.

Oj, klantigt av mig att glömma A-vitamin när jag har hört så mycket om på sistone.
Har TS vän bristsymptom bör han förstås åtgärda det, men det verkar inte så på TS.. snarare efterfrågas kuren som botar "vanliga" fel.
Senast redigerad av lorddesh 2015-06-18 kl. 11:58.
Citera
2015-06-18, 14:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Oj, klantigt av mig att glömma A-vitamin när jag har hört så mycket om på sistone.
Har TS vän bristsymptom bör han förstås åtgärda det, men det verkar inte så på TS.. snarare efterfrågas kuren som botar "vanliga" fel.
Jag förstod vad han var ute efter eftersom han nämnde två produkter som båda innehåller A-vitamin (Blue - Eye och nån annan). Det beror inte på några specialkunskaper, utan handlar enbart om att jag köpte vitaminer igår och tittade på nämnda produkt (som hade att fasligt överpris).

Edit: Givetvis borde TS råda sin kamrat att gå till en optiker.
Citera
2015-06-29, 21:31
Medlem
plasticitets avatar
Min optiker sa att det inte finns nått kostillskott som förbättrar synen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in