2015-07-04, 11:19
Medlem
Den här tråden är fantastisk.
Citera
2015-07-05, 00:38
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Den här tråden är fantastisk.

Det får vi tacka Babianen och hennes öststatspsykoser för.
Citera
2015-07-07, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad skulle jag få ut av att ljuga och provocera i en tråd som handlar om hem inredning? Det är ett udda ämne att trolla i.

Du är bara avundsjuk.

Du är ett udda troll.

Ur tråden (FB) Hur är det att arbeta?

Citat:
Jag är invandrare, talar fem språk, har läst på en relativt "eftertraktad" utbildning. Har aldrig haft ett jobb.

Jag är på inget sätt rik. Jag har bara väldigt låga levnadsomkostnader (se tråden om folk som lever på marginalen).
Citera
2015-07-07, 17:15
Medlem
Isnatts avatar
Överklass och rika är olika saker, den här tråden handlar om väldbärgade, vilket överklassen också kan vara, men den handlar inte enbart om dom.

En sak som jag bara sett i välbärgade hem är trappor i vilket det ligger en matta av orientaliskt stuk med mässingsrör som håller mattan på mattan, så att säga ( ). Så här ungefär: http://www.heltackandemattor.se/ref/Strandvagen_61.jpg
Citera
2015-07-07, 18:41
Medlem
borrizs avatar
Problemet är att tråden jämför äpplen och päron:
dels de som ärvt sin förmögenhet och dels de som själva skaffat sin förmögenhet oavsett bakgrund.

Egentligen vore det bästa att dela upp tråden på två huvudspår:
  1. De som har gamla pengar, de som har ärvt sin position och förmögenhet.
  2. De som själva har tjänat ihop sina pengar, om man sedan kan man tala om "self made man" eller "nyrika uppkomlingar" kan vara en fråga om tycke och smak.
Citera
2015-07-07, 19:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Du är ett udda troll.

Ur tråden (FB) Hur är det att arbeta?

1) Den tråden är startad av min man, jag använder hans konto.

2) Det är min man som skriver, han är inte rik själv, han blev bara rik genom mina pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Överklass och rika är olika saker, den här tråden handlar om väldbärgade, vilket överklassen också kan vara, men den handlar inte enbart om dom.

En sak som jag bara sett i välbärgade hem är trappor i vilket det ligger en matta av orientaliskt stuk med mässingsrör som håller mattan på mattan, så att säga ( ). Så här ungefär: http://www.heltackandemattor.se/ref/Strandvagen_61.jpg

1) Jag bidar med det som jag vet om överklassen. Hur WT med pengar lever får någon annan berätta.

2) Ingen överklass människa har sånt. Men jag kan inte tala för WT.
Citera
2015-07-07, 19:57
Medlem
Isnatts avatar
Citat:

1) Jag bidar med det som jag vet om överklassen. Hur WT med pengar lever får någon annan berätta.

1) Du är inte facit
2) Du har, uppenbarligen, inte varit hemma hos alla rika människor. Jag kan garantera att det förekommer.
Citera
2015-07-07, 20:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
1) Du är inte facit
2) Du har, uppenbarligen, inte varit hemma hos alla rika människor. Jag kan garantera att det förekommer.

1) Jo det är jag, sorry.

2) Jag har inte varit hemma hos alla rika människor, men jag har varit hemma hos många människor som tillhör överklassen.

3) Jag kan garantera att det inte förekommer hos överklassen däremot kan det förekomma hos WT folk med pengar.
Citera
2015-07-20, 20:54
Medlem
kuddprutte68s avatar
Citat:
Du är riktigt WT.

Vill tipsa dig, Babianen, om programmet om Fabergé på kanalen Axess nu ikväll. Eftersom du har noll koll. "Snillet Carl Fabergé" heter programmet. Se och lär vad riktigt välbärgade människor har hemma.
Citera
2015-07-26, 18:10
Medlem
Stora -riktigt stora- oljemålningar.
Citera
2015-07-26, 18:16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Den tråden är startad av min man, jag använder hans konto.

2) Det är min man som skriver, han är inte rik själv, han blev bara rik genom mina pengar.

Varför skaffar du inte ett eget FB-konto? Är det inte rätt WT-aktigt att som man aldrig ha arbetat och gjort ett hederligt handtag, bo i en skarrig förort och leva på sin frus pengar? Av fotografierna att döma är er lägenhet minst sagt sunkig.
Citera
2015-07-27, 21:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddprutte68
Vill tipsa dig, Babianen, om programmet om Fabergé på kanalen Axess nu ikväll. Eftersom du har noll koll. "Snillet Carl Fabergé" heter programmet. Se och lär vad riktigt välbärgade människor har hemma.

Det är löjligt att vara fascinerad av TV program om vad folk har hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Stora -riktigt stora- oljemålningar.

Ingen har det om de inte är intresserade av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Varför skaffar du inte ett eget FB-konto? Är det inte rätt WT-aktigt att som man aldrig ha arbetat och gjort ett hederligt handtag, bo i en skarrig förort och leva på sin frus pengar? Av fotografierna att döma är er lägenhet minst sagt sunkig.

Jealous much?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in