2006-09-30, 22:06
Medlem
Babianens avatar
God afton.

Sedan en tid tillbaka funderar jag (Babianen) på att börja arbeta. Jag har respektabel utbildning från ett större universitet. Tyvärr känner jag ingen entusiasm för att arbeta inom mitt utbildningsområde då detta sannolikt innebär s.k. kontorsarbete.

Jag har aldrig haft något jobb, men behöver inte skaffa mig något om jag inte vill. OBS: Jag är varken kriminell eller bidragstagare!

Erfarenheter av arbete efterlyses:

Hur går det till? Hur känns det? Hur fungerar den sociala biten? etc.

Vill gärna ha tips på för Babianen lämpliga arbeten. Exempelvis bra nybörjarjobb. Olyckligtvis har jag mycket svårt för dumma människor varför arbetet bör exkludera dessa i största möjliga mån.

Detta är en seriös frågeställning - tramsande undabedes!
Citera
2006-09-30, 22:16
Medlem
jaha jovissts avatar
Om du inte behöver jobba, så sikta på ett halvtidsjobb, där du jobbar 4 timmar om dagen, det är precis lagom dos arbete. Jobba heltid är ingen höjdare, då hade jag hellre satsat på sjukpension.
Citera
2006-09-30, 22:19
Medlem
K.Nullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
God afton.

Sedan en tid tillbaka funderar jag (Babianen) på att börja arbeta. Jag har respektabel utbildning från ett större universitet. Tyvärr känner jag ingen entusiasm för att arbeta inom mitt utbildningsområde då detta sannolikt innebär s.k. kontorsarbete.
---snip---snip---
Detta är en seriös frågeställning - tramsande undabedes!

Jahadu, en seriös frågeställning.
Du ger sannerligen varken trovärdigt eller seriöst intryck.

Eftersom jag då och då beslutar om att anställa personer kan jag bara meddela att ditt språk inte möter min bild av någon med "respektabel utbildning". En utbildad person som inte ens kan finna på egna förslag på sysselsättning utanför den möjliga kontorsroll du inte känner entusiasm för, det känns inte som dina förutsättningar för arbete är stora.

Mitt tips är att förbereda dig mer i din roll som människa, därefter fundera på arbetet...

Men du ville ha ett seröst svar.
Räkna bort "sortera post" du kommer sitta ensam och du gillade ju inte dumma människor.

Ring McDonalds.
Citera
2006-09-30, 22:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jahadu, en seriös frågeställning.
Du ger sannerligen varken trovärdigt eller seriöst intryck.

Frågeställningen är helt seriös! Ge fan i att förstöra tråden!
Citera
2006-09-30, 22:37
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Babianen:

Om du inte behöver arbeta så förstår jag inte varför du ska arbeta?
Citera
2006-09-30, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare

Vem ska betala för svenskarnas sinnessjuka parasiterande läggning om inte människor arbetar och betalar skatt?
Citera
2006-09-30, 22:44
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Hur går det till? Hur känns det? Hur fungerar den sociala biten?
Beror mycket på dig och din sociala kompetens.

Vilken typ av arbete du skulle passa för vore enklare att yttra sig om ifall du kunde beskriva din utbildning och dina erfarenheter, kompetenser lite.
Citera
2006-09-30, 22:50
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Babianen:

För att han inte är 18 år och går och drömmer på högstadiet. Om du nu inte behöver arbeta varför gick du då på Universitet? för att du har så mycket pengar så att du måste gör dig av med lite?
Ge en bra förklaring till varför du inte behöver arbeta så ska du få ett seriöst svar.
Citera
2006-09-30, 22:58
Medlem
Sir.Ps avatar
Börja aldrig att arbeta! Slacka runt på pappas pengar(?) så länge du kan! det skulle jag ha gjort.
Citera
2006-09-30, 22:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Om du inte behöver jobba, så sikta på ett halvtidsjobb, där du jobbar 4 timmar om dagen, det är precis lagom dos arbete.

Tackar för förslaget! Jag tror inte att jag skulle trivas med 8 - timmars jobb. Så det får bli halvtid. Möjligen är det lättare att få ett sådant jobb också.

Citat:

Jag har tråkigt.
Citera
2006-09-30, 23:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Beror mycket på dig och din sociala kompetens.

Vilken typ av arbete du skulle passa för vore enklare att yttra sig om ifall du kunde beskriva din utbildning och dina erfarenheter, kompetenser lite.

Jag är invandrare, talar fem språk, har läst på en relativt "eftertraktad" utbildning. Har aldrig haft ett jobb.

Från min studietid har jag insett att jag inte trivs socialt med människor från den branschen.

Citat:
För att han inte är 18 år och går och drömmer på högstadiet. Om du nu inte behöver arbeta varför gick du då på Universitet? för att du har så mycket pengar så att du måste gör dig av med lite?

Varför skulle jag inte läsa på universitetet? Det är något som förväntades av mig.

Citat:
Ge en bra förklaring till varför du inte behöver arbeta så ska du få ett seriöst svar.

Jag är på inget sätt rik. Jag har bara väldigt låga levnadsomkostnader (se tråden om folk som lever på marginalen).
Citera
2006-10-01, 00:42
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag är på inget sätt rik. Jag har bara väldigt låga levnadsomkostnader (se tråden om folk som lever på marginalen).
Okey , då tror jag dig.
Men vad fan lever du på? Skogen?

Nåväl, det känns bra att erbeta och det är bra att arbeta, då blir den lediga stunden roligare eftersom man inte har så mycket av den varan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in