2015-07-01, 08:45
Medlem
Babianens avatar
Vardagsrum,

inga moderna grejer, mysigt, klassiskt.
Citera
2015-07-01, 08:55
Medlem
Petter.Dasss avatar
Det är ju sällan man ser en tråd så totalt domineras av uppenbar psykisk ohälsa. Det räcker nu, min bäste Babian. Vi har fattat.

OnT: bankkontoutdrag, uppförstorade, inramade och uppsatta på väggarna. Då slår man två flugor i en smäll. Dels modern konceptkonst, dels undanröjer man alla tveksamheter kring graden av ekonomiskt oberoende. Gärna i ramar av guld. Guldramar.
Citera
2015-07-01, 10:33
Medlem
Biggless avatar
Hittade den här tråden av misstag och måste bara hålla med förgående post. Du drar löjliga generaliseringar om överklassen som inte alls stämmer och som inte säger något då alla har olika intressen.
Citera
2015-07-01, 11:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Hittade den här tråden av misstag och måste bara hålla med förgående post. Du drar löjliga generaliseringar om överklassen som inte alls stämmer och som inte säger något då alla har olika intressen.

Och du vet det för att du är överklass själv?
Citera
2015-07-01, 12:34
Medlem
Biggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Och du vet det för att du är överklass själv?

Det är en självklarhet att dina generaliseringar ej stämmer. Du säger emot dig själv på så många ställen och när de påpekas så ignorerar du dessa.

Sen ditt språk ställer mig tvivlande till allt som du säger brahs?

Vänligen håll dig till sanningen.
Citera
2015-07-01, 13:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är en självklarhet att dina generaliseringar ej stämmer. Du säger emot dig själv på så många ställen och när de påpekas så ignorerar du dessa.

Vad exakt är det som inte stämmer och hur tänker du bevisa det?

Citat:
Sen ditt språk ställer mig tvivlande till allt som du säger brahs?

Vänligen håll dig till sanningen.

1) Jag talar 4 språk flytande.

2) Bevisa att jag ljuger.
Citera
2015-07-01, 17:14
Medlem
Babianens avatar
1) Svara ärligt nu har ni fått era idéer om överklassen från det här TV programmet,

- båt med personal, https://www.youtube.com/watch?v=DWC8U_N81N4

- grill och Burberry poncho, https://www.youtube.com/watch?v=lmXjNGLjals

2) Här är hur Patek Philippe marknadsför klockor till överklass kvinnor, https://www.youtube.com/watch?v=gRZ_jRt5hJI
Senast redigerad av Babianen 2015-07-01 kl. 17:59.
Citera
2015-07-04, 01:07
Medlem
chuckberrys avatar
Jag har själv ingen erfarenhet alls av hur det är att växa upp i en miljö där pengar och arv av olika slag är av finare valör men livets resa har gett mig några vänner som jag skulle kunna klassa som extremt välsituerade och bärare av efternamn med pondus och eftermäle.

Försöker mig på en sammanfattning av vad som finns gemensamt i dessas hem och leverne.

Oljemålningar av olika slag i riklig mängd och naturligtvis förfäder avbildade.

De äldre männen i familjerna klär sig gärna i tweedkavaj och i något fall sk gubbkeps i samma material.

Golf och medlemskap i klubb där allmogen lyser med sin frånvaro.

Exklusive bostadsadress naturligtvis, våning i innerstan, Örgryte eller Särö och i viss mån även Hovås är det som gäller här i Göteborgstrakten om du verkligen är någon. De orter jag annars skulle benämna som dyra (alltid söder om stan) och få förunnade anses enkom vara "skrytadresser" för uppkomlingar och låneslavar.

Exklusiva bilar höll jag på att skriva av bara farten men vid närmare eftertanke är det bara i ett fall över "medel" och då på grund av ett genuint bilintresse, annars är det Volvo XC70, Mercedes E-klass och Range Rover som återfinns i de familjer jag har inblick i, dock alltid av nyare årgång.

Välfylld vinkällare.

Ett rum i boendet som benämns som bibliotek. I ett fall finns även ett sk rökbord omgivet av ett par lagom patinerade chesterfield fåtöljer i rummet samt en välfylld humidor.
Citera
2015-07-04, 08:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckberry
Jag har själv ingen erfarenhet alls av hur det är att växa upp i en miljö där pengar och arv av olika slag är av finare valör men livets resa har gett mig några vänner som jag skulle kunna klassa som extremt välsituerade och bärare av efternamn med pondus och eftermäle.

Du menar att du har tittat på TV?

Citat:
Försöker mig på en sammanfattning av vad som finns gemensamt i dessas hem och leverne.

Oljemålningar av olika slag i riklig mängd och naturligtvis förfäder avbildade.

Nej.

Citat:
De äldre männen i familjerna klär sig gärna i tweedkavaj och i något fall sk gubbkeps i samma material.

Lol nej.

Citat:
Golf och medlemskap i klubb där allmogen lyser med sin frånvaro.

Nej. Det är för medelklassen.

Citat:
Exklusiva bilar höll jag på att skriva av bara farten men vid närmare eftertanke är det bara i ett fall över "medel" och då på grund av ett genuint bilintresse, annars är det Volvo XC70, Mercedes E-klass och Range Rover som återfinns i de familjer jag har inblick i, dock alltid av nyare årgång.

Ja nyare mid-priced bilar är normen. Man byter bil ofta.

Citat:
Välfylld vinkällare.

Nej. Vin är medelklass. Överklassen dricker champagne.

Citat:
Ett rum i boendet som benämns som bibliotek. I ett fall finns även ett sk rökbord omgivet av ett par lagom patinerade chesterfield fåtöljer i rummet samt en välfylld humidor.

Vilken TV serie såg du det här på? Att röka är en underklass grej.
Citera
2015-07-04, 10:07
Medlem
chuckberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Du menar att du har tittat på TV?

Nej.

Lol nej.

Nej. Det är för medelklassen.

Ja nyare mid-priced bilar är normen. Man byter bil ofta.

Nej. Vin är medelklass. Överklassen dricker champagne.

Vilken TV serie såg du det här på? Att röka är en underklass grej.

Känns totalt meningslöst att bemöda sig med att kommentera det du skriver då det är uppenbart för alla som läser tråden att du blåljuger och enkom befinner dig i här för att provocera. Frågan är om man skall tycka synd om dig då du uppenbart lider av någon form av hjärnskada eller om man bara ska drista sig till att skratta åt eländet du spottar ur dig.
Ser fördjävlig ut gör du också.
Citera
2015-07-04, 10:22
Medlem
chuckberrys avatar
Citat:
Känns totalt meningslöst att bemöda sig med att kommentera det du skriver då det är uppenbart för alla som läser tråden att du blåljuger och enkom befinner dig i här för att provocera. Frågan är om man skall tycka synd om dig då du uppenbart lider av någon form av hjärnskada eller om man bara ska drista sig till att skratta åt eländet du spottar ur dig.

OnT: Antikt Kinesiskt porslin.
Citera
2015-07-04, 10:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Känns totalt meningslöst att bemöda sig med att kommentera det du skriver då det är uppenbart för alla som läser tråden att du blåljuger och enkom befinner dig i här för att provocera.

Vad skulle jag få ut av att ljuga och provocera i en tråd som handlar om hem inredning? Det är ett udda ämne att trolla i.

Citat:
Frågan är om man skall tycka synd om dig då du uppenbart lider av någon form av hjärnskada eller om man bara ska drista sig till att skratta åt eländet du spottar ur dig.

Vad är det som jag har skrivit som inte stämmer enligt dig? Är det så svårt att tänka sig att rika/överklass människor inte lever som brittisk adel i TV serier som handlar om 1800 talet?

Citat:

Du är bara avundsjuk.

Citat:
OnT: Antikt Kinesiskt porslin.

En del kan ha sånt för att det är arvegods. Men det anses inte speciellt fint. Man har bara lite finare tallrikar men det är inte viktigt vad det är så länge som det ser bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in