Varför pratar du om segelbåtar när du förmodligen bara åkt med din morfar som barn då ni sov i sovsäckar och häcklar någon som faktiskt har en båt?
Du babblar om vinterförvaring & tråkigt underhåll med båtar och drar slutsatsen
att därför gör rika inte sådant. Trots att du inte har båt. Trots att rika har andra upplägg där andra sköter underhåll, man drar ner båten till en södrare hemmahamn etc eftersom det bara går njuta 8 veckor max i Sverige ändå så vinterförvaring är inget större hinder som man inte övervinner med likvida medel oavsett vad du tror. Nu pratar vi om prylar så låter detta vara i all sin prakt för folk att glädjas åt.
Citat:
2) Det är ingen som slösar energi på värmare. Inte på en segelbåt. Besides det är en del av charmen med det, man får vara lite som en fattig person. Vill man ha värmare kan man lika gärna stanna inomhus och inte åka någonstans.
3) Du är riktigt butthurt för att du inte har en segelbåt och aldrig haft en eller hur?
3) Du är riktigt butthurt för att du inte har en segelbåt och aldrig haft en eller hur?
Man föredrar såväl värmare som elinstallationer på en riktig båt.
Citat:
Jaha rika människor är degraderade till simpla arbetare alltså? De tillverkar allting själva,syr sina kläder och bygger sina hus istället för konsumera, haha tack för infon
Citat:
3) Ja för det är bara medelklass som skulle åka på sånt. Rika människor åker inte på semester. Att bo på hotell är en fattigmans grej och ett nödvändigt ont för rika människor
4) Jag har bott på lyxhotell/resorts det är ingen big deal, de flesta är väldigt överskattade, du hittar 3 stjärniga hotell i Östeuropa som är bättre än 5 stjärniga hotell i Västeuropa.
4) Jag har bott på lyxhotell/resorts det är ingen big deal, de flesta är väldigt överskattade, du hittar 3 stjärniga hotell i Östeuropa som är bättre än 5 stjärniga hotell i Västeuropa.
Fel.
Man hittar 5 stjärniga hotell i Östeuropa för samma prisnivå som ett 3 stjärnigt här hemma, dvs du har varit i Bulgarien på någon knullresa förstås som du skryter om än. Haha.
Citat:
Det finns i princip bara ett sånt område i Sverige, jag antar du inte har en aning om vilket.
Jag vet, den står på auto.