2015-06-25, 08:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Pajas eller inte, fattiglappar har inte råd med dyra märkeskläder. Tycker det är rätt pajasaktigt att klä sig i spökplumpsdräkt, kalla sig kristen och göra motbjudande porrvideos men det är väl bara jag som tycker så...

De har inte råd med det men det är fortfarande fattiga människor som köper dyra märkeskläder. Man går på bidrag och sen spenderar man sitt bidrag på ett antal märkeskläder varje månad. Kanske hittar man på rea, kanske struntar man i att betala hyran en månad, så gör de bidragstagare som jag känner.
Senast redigerad av Babianen 2015-06-25 kl. 08:55.
Citera
2015-06-25, 08:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Daycruiser är en båt...
Hemmahamn är inte nödvändigtvis Sverige om man vill skriva sig i ett mer skattevänlig land, båten har man givetvis här under sommaren men det är uppenbart du inte ens förstår vad jag pratar om.

Men vad spännande att du fått åka morfars gamla segelbåt, där ni låg och frös i sovsäckar under kapellet i brist på värmare men du har fel på precis allting som vanligt.

1) Va? Du kan skatta utomlands utan att flytta dit din båt?

2) Det är ingen som slösar energi på värmare. Inte på en segelbåt. Besides det är en del av charmen med det, man får vara lite som en fattig person. Vill man ha värmare kan man lika gärna stanna inomhus och inte åka någonstans.

3) Du är riktigt butthurt för att du inte har en segelbåt och aldrig haft en eller hur?

4) Min familj köpte en ny båt på den tiden då vi införskaffade en. På senare år har de bytt ut den.

Citat:
Konsumtion är för rika människor.

Annonser i dessa tidningar vänder sig till människor med köpkraft.
2 veckor i Karibien för 133 000 kr per skalle osv är kanske medelklass enligt dig?
Resereportagen handlar inte om arkösund eller skånes kust, utan världens bäst rankade hotell och privata villor. Det är medelklass som konsumerar sådant va?

1) Nej rika människor konsumerar inte. De gör saker.

2) De vänder sig till medelklass med lite mer pengar. Ingen rik person bryr sig.

3) Ja för det är bara medelklass som skulle åka på sånt. Rika människor åker inte på semester. De åker till sitt hus eller till någon annan rik person som har ett hus. Att bo på hotell är en fattigmans grej och ett nödvändigt ont för rika människor om de reser i jobbet eller av någon annan anledning än semester.

4) Jag har bott på lyxhotell/resorts det är ingen big deal, de flesta är väldigt överskattade, du hittar 3 stjärniga hotell i Östeuropa som är bättre än 5 stjärniga hotell i Västeuropa. De flesta rika människor har stora villor som de kan semestra i så vad är poängen?

5) Menar du den här grejen med att på vissa hotell rullar de ut en röd matta om de har någon viktig person som kommer? Jag tror det finns på vissa lyxhotell men det är löjligt.

Citat:
Har har man ett gods med tillhörande 100 hektar mark är det inte konstigt man jagar.
Fäller man sina byten själv ,vilket är sannolikt anses det som naturligt att man låter de hamna på väggen som trofer.

Givetvis stoppar man upp dom själv med uppkavlade armar från sin flanellskjorta man snor från JULA eftersom det bara är medelklassen som har råd med konservator.Eller hur? Om vi ska använda din sjukliga pseudologik

Alla är inte jakt intresserade. Det är som med veteranbilar, konst, dykning, etc. du behöver inte vara rik för att hålla på med det och det är inget som rika människor håller på med bara för att de är rika. Det är som att säga att alla fattiga människor åker på finlandsfärjan.

Citat:
Generellt alltså? Berätta mer.

Till exempel för många av mina vänner var det en spännande grej att ta kollektivtrafiken. Man gör saker som fattiga människor gör. Det är jättespännande om man är rik. Att campa är en grej som många rika människor gör för de tror att det är en grej som fattiga människor gör. Att vandra runt (typ i skogen, på ett berg, och även i staden) är en big deal för att man går istället för att bli körd av sin chaufför. Om du bor i ett gated community eller liknande i hela ditt liv och blir körd överallt så är det jättespännande att bara gå.

Citat:
Hur många år var den utbildningen?

Annars kan jag berätta att din bild funnits på internet sedan
2008-03-28 då den crawlades upp i indexering.

2 år.

Citat:
Att konsumera är medelklass och fattigt.
Att köpa designad outfit är medelklass och fattigt.

Vet du vad Pentax är för något?

1) Ja.

2) Jag har en Pentax (MX-1)? Vad är grejen?

Citat:
Hon har uppenbarligen kommit åt någons renoverade klockor...
Eller praktiserar på nämnt ställe, de är äkta.

Diplomet är tveksamt ja, som resterande 177 punkter med den här individen.

1) Ja för jag har tagit någon annans klockor, har de hemma av någon anledning, och tar bilder av dem?

2) Vad är det som är tveksamt? Det är bara ett gymnasiediplom vad är grejen? Jag har postat en bild tillsammans med en av mina lärare,

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

4) Här är en bild på mig med en av mina lärare, vi träffades för några år sen, http://img40.imagevenue.com/img.php?image=152502547_f2_122_233lo.jpg

Här är en bild på henne från skolans hemsida, http://img28.imagevenue.com/img.php?image=152492163_f1_122_208lo.jpg
Senast redigerad av Babianen 2015-06-25 kl. 08:59.
Citera
2015-06-25, 09:52
Medlem
Bongomans avatar
Babianen har uppenbart bott i Ryssland ett antal år. Eller kanske Bulgarien? Kan vi få se en handskriven skylt där Babianen skriver följande:

"Jag är Babianen, jag är rik"

Givetvis på ryska/bulgariska och handskrift, inte kopierade bokstäver från Google Translate. Då bör alla tvivel falla.
Citera
2015-06-25, 10:01
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
En sittande leopard i naturlig storlek som är gjord av porslin.

Porslinsleopard känns lite som ett 'här bor jag'-reportage hos någon nybliven NHL-svensk...
Citera
2015-06-25, 10:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Babianen har uppenbart bott i Ryssland ett antal år. Eller kanske Bulgarien? Kan vi få se en handskriven skylt där Babianen skriver följande:

"Jag är Babianen, jag är rik"

Givetvis på ryska/bulgariska och handskrift, inte kopierade bokstäver från Google Translate. Då bör alla tvivel falla.

1) Det finns Anglo-American school i fler länder än så. Jag är bara inte säker på att alla har sina egna hemsidor.

2) Here you go, http://img231.imagevenue.com/img.php?image=227984589_sign_122_28lo.jpg ryska, bulgariska, rumänska, rumänska med kyriliskt alfabet.

3) Hittade några gamla bilder som kanske passar in på folks stereotyper bättre,

Senast redigerad av Babianen 2015-06-25 kl. 10:40.
Citera
2015-06-25, 11:12
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
1) Det finns Anglo-American school i fler länder än så. Jag är bara inte säker på att alla har sina egna hemsidor.

2) Here you go, http://img231.imagevenue.com/img.php?image=227984589_sign_122_28lo.jpg ryska, bulgariska, rumänska, rumänska med kyriliskt alfabet.

3) Hittade några gamla bilder som kanske passar in på folks stereotyper bättre,

Du skriver med vackra tecken. Du har lärt dig skriva i en bra skola.
Citera
2015-06-25, 11:25
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Du kan inte veta om jag är överklass eller inte om du inte är överklass själv.

Jodå, det är lätt: den sanna överklassen hänger inte på WT-ställen som Flashback.
Citera
2015-06-25, 16:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
De har inte råd med det men det är fortfarande fattiga människor som köper dyra märkeskläder. Man går på bidrag och sen spenderar man sitt bidrag på ett antal märkeskläder varje månad. Kanske hittar man på rea, kanske struntar man i att betala hyran en månad, så gör de bidragstagare som jag känner.
Alla är som "dina vänner"?
Citera
2015-06-25, 17:23
Medlem
Citat:
Nej de var amerikaner. Men det är inte stor skillnad mot andra överklass människor.

Rysk text på parasollet på en bild. Nåja, varför googlar du utländska "överklass"-personer? Verkar enormt avigt.
Citera
2015-06-25, 17:33
Medlem
1. Hatar Lexington och liknande. Det är en del av den dåliga smaken tycker jag. Och nej, jag tror inte jag får särskilt bra råd här.

2. Budget och budget. Vi kommer försöka köpa originalkonst som vi gillar och sen får vi se vad vi har råd med i slutändan. Tänker i vilket fall inte sätta upp några Andy Warhol-litografier på en stiliserad Marilyn Monroe eller nåt lika smaklöst.

3. Man kan vara WT i själ och hjärta även om man är miljardär. Precis som man kan vara en fattig greve. Sitter mer i uppfostran och vanor än i pengar skulle jag säga. Så därför är det inte alls ovanligt att WT-gubbar köper Ferrari.

Tycker rent allmänt att många här lägger alltför stor tonvikt på det ekonomiska.

Citat:
True.
Vimlar av resonerande motsättningar här.

Ni har kikat på typiskt Lexington låter det som,men är du seriös åker ni till en butik som passar er.
Finns det köpvilja så kommer ni få hjälp med det mesta så en tråd på flashback är nog ingen seriös idé.

Varför har man en budget för "tavlor" eller vad är det för konst ni är intresserade av?

Man kan köpa,hyra,låna det mesta om man är "WT" och tar en finansiell hyra.
Men jag vill nog påstå att de flesta ägare till nya Ferrari knappast är fattiga, jag använder termer som trådstartaren har (nämligen välbärgade) och lämnar snacket om klass och sånt åt sidan.

En Ferrari kör du kanske 400 mil med per år och det är precis som en båt.
Saftigt jävla kapitalförstöring med tusenlappar som rinner iväg varenda dag, inte fan fixar en wannabe detta på lånade pengar särskilt länge.

Citera
2015-06-25, 18:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Rysk text på parasollet på en bild. Nåja, varför googlar du utländska "överklass"-personer? Verkar enormt avigt.

1) Om en svensk står under ett parasoll med kinesisk text är han kines?

2) Det är föräldrar till barn som går på samma skola som jag gick på.

3) Här är fler exempel på överklass inredning,

http://st.houzz.com/simgs/b381a5b00fd8b319_4-0855/traditional-kitchen.jpg

http://st.houzz.com/simgs/ee9168af0fd8b2e0_15-1632/traditional-living-room.jpg

http://st.houzz.com/simgs/c0d13007025d8397_15-0251/traditional-kitchen.jpg

http://st.houzz.com/simgs/8d91354400b3fa3c_15-2291/traditional-kitchen.jpg

http://st.houzz.com/simgs/65d1a88b00b3f8af_15-1895/traditional-dining-room.jpg

http://st.houzz.com/simgs/83d18d090fd8b2f9_15-1657/traditional-living-room.jpg
Citera
2015-06-25, 18:57
Medlem
Citat:
Alla ska veta här att ”Babianen” är en riktig babian! Han ”tror” att han kan allting och bråkar med alla! Han och några till är profetionella bråkare här på Flashback!
Det är ett citat från babianens profil som torde säga det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in