2015-06-17, 15:22
Medlem
jag har haft ett problem då jag kom en morgon till min dator som var superhet och den var så pass överhetad så den gick inte att starta. efter ett tag så kopplade jag ur den ur batteriet och jag vet ej om det var därör men efter ett tag starta den. idag märkte jag att batteriet var väldigt varmt och att den höll sig varm långt tag efter jag kopplat ur laddaren. Nu sitter jag hemma och testar och tycker laddaren blir lika varm som min andra gamla 2011 dator. Detta är en splitter ny 2015 retina.

Jag ladda ner istat pro för mäta temperaturer men gissar att min HDD inte syns då jag har SSD diskar och den kanske inte har någon temperaturläsare? Eller hur ska jag kunna mäta temperaturen på min dator?

Behöver göra detta idag så vore supersnällt med svar asap!

Detta är det jag kan mäta är det normalt?

CPU HEATSINK 51°
AIRPOTY CARD 44°
ENCLOSURE BASE 33°
ENCLOSURE BASE 2 33°
ENCLOSURE BASE 3 31°
GPU 61°
GPU DIODE 70°
HEATSINK B 46°
Senast redigerad av Lahovary 2015-06-17 kl. 15:31.
Citera
2015-06-17, 15:33
Medlem
revodnebs avatar
CPUID HWMonitor borde lösa ditt problem:

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Citera
2015-06-17, 15:45
Medlem
Okej ska installera nu men är temperaturerna normala på det jag hittills mätt?
Senast redigerad av Lahovary 2015-06-17 kl. 15:50.
Citera
2015-06-17, 15:50
Medlem
Jag installerade programmet du tipsa om, men får inte fram någon temperatur på SSD disken bara 95% kvar av dess existens.
Citera
2015-06-17, 15:59
Medlem
revodnebs avatar
Märkligt, jag ser ssd-temperatur när jag kör programmet på min dator.
Citera
2015-06-17, 16:00
Medlem
Hittade det. jag maxade min dator och den låg på 36° hela tiden. Men jag maxade med 4 program och 2 youtube videos sporityfy m.m då var den uppe i 95° och skrek hehehehehe.
Citera
2015-06-17, 16:01
Medlem
Kan man mäta temperaturen på batteriet på något sätt? För det är den som spökar mest och håller sig varm trots att jag dragit ut den.
Citera
2015-06-18, 06:48
Medlem
Varför hålla på och trixa med en ”splitter ny Retina” och kanske riskera att du sabbar garantin eller nåt.

Varför inte ta kontakt med Apple supporten direkt och ta saken med dem, så kanske de kan ge svar på vad som är normalt eller inte, och kanske se till att du får professionell hjälp gratis om det skulle vara nåt knas på just din dator.
Citera
2015-06-18, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lahovary
Kan man mäta temperaturen på batteriet på något sätt? För det är den som spökar mest och håller sig varm trots att jag dragit ut den.

Märker du att kapaciteten på batteriet blivit sämre på något sätt?, eller blir den bara varm?
Du skriver att den kom upp i 95 grader under load?, vad kom upp i 95 grader?, cpu, eller gpu?
Citera
2015-06-18, 10:49
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lahovary
Med en termometer?

En snabb googling visar att det verkar va en hel del problem med MacBook Pro Retina. Om du kan skulle jag föreslå att du lämnar tillbaka den.
Citera
2015-06-18, 13:25
Medlem
helt normala värden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här