• 2
  • 3
2005-10-15, 19:22
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag röker, är nästan aldrig sjuk och tar bra mycket mindre raster än mina kollegor som sitter och dricker kaffe varje dag. Jag dricker inte kaffe som också är skadligt och undviker fett och socker så jag borde då få högre lön på grund av detta?
Det tycker jag att du ska ha!
Citera
2005-10-15, 21:54
Medlem
Ultimates avatar
Om rökningen påverkar arbetet negatift så borde de få mindra lön, men liksom man kan ju inte straffa folk som typ bara tar en rökpaus om dagen och folk som inte röker på arbetstid..
Citera
2005-10-15, 22:59
Bannlyst
jag tycker inte att det är politikerna som ska bestämma om man ska få mindre lön för att man röker.. det är helt och hållet upp till arbetsgivaren
NEJ till ett gestapo sverige!!!
Citera
2005-10-16, 07:34
Medlem
DenLedes avatar
Jag skulle lätt kunna plocka ut en jävla massa ickerökare på min arbetsplats som inte gör annat än myglar på arbetstid.

Det värsta är ju inte att det kommer ett så urbota dumt förslag från någon störd politiker, utan att det faktiskt finns människor som tycker att förslaget är bra.
Citera
2005-10-16, 08:25
Medlem
Peta_Es avatar
Jag tror inställningen till rökare på arbetsplatsen är hos vissa väldigt negativt, och detta beror naturligvis på något som togs upp utav någon, att dom jobbar mindre men får lika mycket betalt, jävla Jante! Hur som helst, problemet är inte rökaren såvida han eller hon inte unnar sig 5min / timme + ordinarie 2*15 minuter på för och eftermiddagen som är dessa 5 minutare ihopslagna. Dessa rökare skall straffas hårt för inkompetens och för att de bidrar till att skapa en bild som inte överensstämmer verkligheten.
Citera
2005-10-16, 12:32
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bishops Arms
Hur som helst så kan vi dra slutsatsen att politiker inte gillar er rökare
Vi ickerökare gillar inte er rökare, så enkelt är det, och politiker röker i princip inte (vad jag vet), då det ser illa ut, och skulle minska deras förtroende. Vad tror ni det beror på? Jo, det är idiotiskt att röka, och idioter har man inte förtroende för.

Nej, jag tycker inte att rökare per definition är idioter (mer än i en mening då, eftersom de röker). Men jag förstår verkligen att man vill bli av med detta jävla otyg. Tobak är meningslös skit som inte hör hemma i ett modernt samhälle.

Ändå tycker jag att det som tråden rör är idiotiskt. Det finns bättre sätt.
Redan nu börjar ickerökare, alltså merparten av folket, att titta snett på er som röker. Jag ser med viss avsky på när någon tänder en cigarett. Det ser korkat ut, och mitt intryck av människan försämras plötsligt avsevärt. Jag tror att rökningen kommer att självdö på grund av detta. Det blir mer och mer utbrett att se ned på rökare, så det är snart ett minne blott.
Citera
2005-10-16, 15:15
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Vi ickerökare Jag ser med viss avsky på när någon tänder en cigarett. Det ser korkat ut, och mitt intryck av människan försämras plötsligt avsevärt.
Själv ser jag med avsky på folk som ser ner på andra människor!
Citera
2005-10-16, 15:21
Medlem
fnuskes avatar
Jag skrev mitt svar i den här tråden:

http://forum.flashback.info/scandina...=258334&page=2

Tycker det är beklagligt att så många är villiga att skära in på individens rättigheter och att motivera att det är billigare för sjukvården att göra så eftersom det inte finns något rimligt stop för den argumentationen.
Citera
2005-10-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Löjligt. Ska människor som äter för mycket godis och dylikt få lägre lön då också? Småäter man under arbetstid så kräver ju det lite tid. Hela idén är idiotisk i min mening. För det första har rökare rätt att ta en paus, men denna paus har alla rätt att ta.
Däremot anser jag att man mycket väl kan förbjuda rökning under arbetstid, för arbetsmiljöns skull.

Kunde inte ha sakt det bättre själv.
Citera
2005-10-16, 21:27
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Själv ser jag med avsky på folk som ser ner på andra människor!
Då är du ju likadan själv.
Citera
2005-10-28, 17:20
Medlem
weirdbeatss avatar
Tänk vad mycket pengar dom ska tjäna på alla som röker. Underbart, tänk om man fick mindre lön för att man åt fel sorts mat på lunchen, det skulle ta hus i helvete... Jag blir ledsen när jag läser sånt här... Ush...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in