2015-06-17, 01:50
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Hej

Anledningen till varför jag behöver ett kreditkort är för diverse utgifter nu i sommar. Jag har råd att betala tillbaka summan då jag de senaste 6mån jobbat heltid, nyligen fått fast anställning och får in c.a. 17k-20k efter skatt. Är 19.
Kreditkortet vill jag mest använda som en buffert, samt avbetala hotell + resa på det.

Sökte Nordea Silverkort men blev nekad pga att jag haft för låg inkomst senaste 2 åren. Har pluggat och sommarjobbat de senaste två åren.
Därför undrar jag om ni vet vart jag har störst chans att få en kreditkortsansökan beviljad. Jag har inga anmärkningar, skulder eller sånt. Det enda problemet är att jag 2013 och 2014 tjänade runt 30-40k
Citera
2015-06-17, 02:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Hej

Anledningen till varför jag behöver ett kreditkort är för diverse utgifter nu i sommar. Jag har råd att betala tillbaka summan då jag de senaste 6mån jobbat heltid, nyligen fått fast anställning och får in c.a. 17k-20k efter skatt. Är 19.
Kreditkortet vill jag mest använda som en buffert, samt avbetala hotell + resa på det.

Sökte Nordea Silverkort men blev nekad pga att jag haft för låg inkomst senaste 2 åren. Har pluggat och sommarjobbat de senaste två åren.
Därför undrar jag om ni vet vart jag har störst chans att få en kreditkortsansökan beviljad. Jag har inga anmärkningar, skulder eller sånt. Det enda problemet är att jag 2013 och 2014 tjänade runt 30-40k

Varför kan du inte spara ihop summan och göra din resa nästa år? Utan lån? Det är inte något negativt att man måste försaka något, snarare positivt?
Citera
2015-06-17, 02:19
Medlem
Varför kreditkort ? Ta ett blanco lån istället. 6% är bättre än 11%.

När jag skaffade mitt Eurocard Gold så hade jag 0 kr inkomst på mitt UC. Jag gick till Seb med anställningsavtal och då var det inte några problem.
Citera
2015-06-20, 20:20
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Varför kreditkort ? Ta ett blanco lån istället. 6% är bättre än 11%.

När jag skaffade mitt Eurocard Gold så hade jag 0 kr inkomst på mitt UC. Jag gick till Seb med anställningsavtal och då var det inte några problem.

Fick ett erbjudande om lån från Norwegian Bank. Jag skickade in lönespec osv. Ansökte om 20k på 3år avbetalning (lägsta jag kunde gå).
Men räknade ihop hur mycket jag skulle få betala tillbaka och det låg på runt 35k. Det är helt oacceptabelt.

Ringde kundservice och frågade om jag inte kunde få ett kreditkort från dem istället med tanke på att personen jag mailade med ansåg mig som "en välkommen lånekund hos Norwegian". Då ville tjejen i telefonen inte bevilja mig för ett kreditkort med de kunde ge mig ett lån istället. Anledningen var för att jag haft min inkomst under en kortare period.
Men ett lån kan de gärna ge mig??

Nu mailar dom mig och smsar mig dagligen om påminnelse om att jag har ett lån som väntar på mig. De dreglar verkligen över att jag ska acceptera deras lån.
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2015-06-20 kl. 20:26.
Citera
2015-06-20, 20:29
Medlem
Klart dom dregglar om det ligger 15000 i vinst till dom på tre år...

jävla ocker... försök klara ut sånt här utan kreditkort å lån å skit....
Citera
2015-06-20, 21:15
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Rekommenderar verkligen inte kreditkort, men om du insisterar på att skaffa ett så är det här kortet riktigt lätt att få:

https://www.collector.se/privat/kreditkort/easycard/

Jag blev beviljad 5000:- kredit när jag gick på CSN och inte hade någon annan inkomst. Hade kanske kunnat få mer om jag sökt det, men jag sökte bara 5000:-
Citera
2015-06-20, 23:45
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Fick ett erbjudande om lån från Norwegian Bank. Jag skickade in lönespec osv. Ansökte om 20k på 3år avbetalning (lägsta jag kunde gå).
Men räknade ihop hur mycket jag skulle få betala tillbaka och det låg på runt 35k. Det är helt oacceptabelt.

Du behöver ju inte betala under tre år, gör det på t.ex. tre månader så blir räntekostnaderna lägre.
Citera
2015-06-20, 23:54
Bannlyst
man lånar inte 20k på 3 år det är därför det blir så dyrt 20k lånar man MAX på ett år.
Citera
2015-06-21, 01:16
Medlem
Citat:

Ringde kundservice och frågade om jag inte kunde få ett kreditkort från dem istället med tanke på att personen jag mailade med ansåg mig som "en välkommen lånekund hos Norwegian". Då ville tjejen i telefonen inte bevilja mig för ett kreditkort med de kunde ge mig ett lån istället. Anledningen var för att jag haft min inkomst under en kortare period.
Men ett lån kan de gärna ge mig??

Nu mailar dom mig och smsar mig dagligen om påminnelse om att jag har ett lån som väntar på mig. De dreglar verkligen över att jag ska acceptera deras lån.

Kolla med banker som Marginalen,Santander eller resurs bank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in