Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Du får inte döda någon annans katt punkt slut. Det är olagligt vilken metod du än väljer. Har du ens kollat sidan jag länkade, de larm som tjuter är inget som människor hör, det är ultraljud som används. Vill du ha en effektiv kattskrämma så får du punga ut med stålarna eller så sitter du på dina håriga solstolar och surar.
Förövrigt så brukar man lämpligast ta in dynor under natten då både fågelskit, regn, pollen och annat bås smutsar ner dom.
Som jag sa tidigare, jag får inte. Jag dödar den inte, naturen sköter sitt.
Brukar tyvärr inte ha fåglar på altanen.
Regn kommer inte in.
Pollen säsongen är borta, inga problem att ha det ute i mitten av juni - augusti.
Taket som får all bås på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Det första du ska göra är att prata med grannarna. Sånt här ska man försöka lösa genom sämja.
Kaffesump (i rabatter) och allt som doftar citrus (skal, rengöringsmedel, doftolja) är naturliga och bra medel för att hålla katter borta.
Synd att du inte vill campa, om du ångrar dig: Köp en sprayflaska som man brukar ha till att stänka tvätt, duscha blommor mm med. Lägg dig på lur och spraya en stråle på katten. Eventuellt kan du klämma i en "plastcitron".
Det finns avskräckande kristaller att köpa i zooaffärer.
F ö håller jag med Lacrima. Bra länk dessutom.
Vet ej vem kattägaren är tyvärr. Ingen på min gatan, bor i hyfsat stort kvarter. Känner att jag inte har lust att knacka dörr och troligtvis komma till en idiot som säger att det är katters-natur.
Haha, får se ifall jag orkar ta upp campandet. Får ta och prova med citron och ställa ut någon blomma.