2015-06-16, 13:45
Medlem
Hej!
Det finns flera trådar här om billiga rätter osv, enkel mat osv. Jag gör rätt bra mat men nu har jag absolut 0 smak pga förkylning och när ag tänker på det händer det några veckor om året tyvärr. Jag undrar därför vad som skulle vara snabbast och bra för mig att äta för att få någorlunda allround näring utan några som helst krav på smak. Jag har väl kanske 2-3kg för mycket så det är ju grymt om man kan dra ner på fettet litegranna.

Vad tror ni om några enkla shakes? Råa ägg för billig protein och snabb tillagning, lite broccoli för lite övriga näringsämnen och boom?
Citera
2015-06-16, 14:48
Medlem
broccoli och spenatsoppa med ett ägg eller två?
Citera
2015-06-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorinas
broccoli och spenatsoppa med ett ägg eller två?

Yeah, det är ett alternativ! Mer! Jag hatar spenatsoppa nämligen och vill ej ha det för sen när jag blir frisk, vore kul med annat som jag kanske kan använda när jag väl har smak.
Citera
2015-06-16, 18:29
Medlem
Tonfisksallad hade jag kört på.

1 burk tonfisk + några hackade skivor rökt kalkon + massor med goda grönsaker + 1 dl kokt bulgur (lite kolhydrater måste du ändå få i dig) + 1 msk olivolja (fett måste du ha, annars funkar inte hjärnan) + 1 msk rödvinsvinäger + 1 msk limesaft/citronsaft + salt + peppar.

Till det kan du koka ett ägg.

Enkelt, snabbt, billigt och mkt gott. Detta ger dig tillräckligt med proteiner och fett. Dessutom en kalorifattig måltid.
Citera
2015-06-18, 00:44
Medlem
syndroms avatar
Min favoritmat vid förkylning är fil + müsli. Gillar inte varm mat för det känns som att jag går miste om smak osv, det är störande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in