2016-06-10, 16:23
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy

Såg även att det pratade om att det fanns en del protester från fans mot att en del matcher kommer gå på måndagkvällar... Om jag förstod allt rätt

Fem måndagsmatcher. Säsongen efter det lär det bli ännu fler. Stackars bortafans.
2016-06-10, 16:46
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Förresten Kramer är klar för , lämnar Leverkusen. Känns okej som ersättare för Xhaka, förövrigt väldigt vad aktiva Dortmund har varit hittills nästan så man undrar om de vet att bara 11 kan spela ... Men lite roligt Mönchengladbachär det
Det är även klart att Mönchengladbach värvar Vestergaard för 14 miljoner €. Väntat men ändå en tung förlust. Även Felix Kroos lämnar Bremen för Union Berlin för 500 000 €.
2016-06-10, 23:39
Bannlyst
Dessutom klart att Hamburg har 500m€ extra att lägga på spelare denna sommar, detta efter att Kühne skänkt det till klubben med kravet att dom ska användas för att få kvalité på spelarna.

Kommer kunna bli intressant
2016-06-11, 14:12
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Dessutom klart att Hamburg har 500m€ extra att lägga på spelare denna sommar, detta efter att Kühne skänkt det till klubben med kravet att dom ska användas för att få kvalité på spelarna.

500 miljoner pund? Det är sjukt mycket pengar. Räcker till 2 Messi.

De kan ju köpa tillbaka Berg annars

Börjar det nya TV-avtalet gälla nu till nästa säsong eller? Kan bli intressant då med mer pengar i ligan, dessutom då RB Leipzig och om det stämmer, Hamburg som storsatsar.

Tror på en ganska jämn säsong i år. Bayern och Dortmund i en jämn toppstrid - förutsatt att BVB får behålla de nyckelspelare som finns kvar - och en jämn kamp mellan 3-7:an strax bakom.
2016-06-11, 18:21
Medlem
Ewrus avatar
Citat:

Va det inte 50 miljoner €? Läste dessutom att det är ett lån, men man behöver bara betala tillbaka om man når sportsliga framgångar (om jag fattar det hela rätt, min tyska är inte så bra som den borde vara). Finns mer info här (på tyska) http://hsv-blog.abendblatt.de/2016/06/09/risikodarlehen-in-millionenhoehe-kuehne-sei-dank/#more-21417
2016-06-11, 22:34
Medlem
dippsis avatar
Kühne ska ge 20 - 30 miljoner € denna sommaren för spelare han ska få presenteras av Beiersdorfer. Detta ska återupprepas tre-fyra fönster till en summa upp till 100 miljoner €. Detta är ett lån som måste återbetalas vid Europaspel, dvs om Hamburg skulle nå CL eller EL måste de börja betala tillbaka. Om Hamburg skulle fortsätta som tidigare år kommer lånet försvinna.
Senast redigerad av dippsi 2016-06-11 kl. 22:37.
2016-06-11, 22:48
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Kühne ska ge 20 - 30 miljoner € denna sommaren för spelare han ska få presenteras av Beiersdorfer. Detta ska återupprepas tre-fyra fönster till en summa upp till 100 miljoner €. Detta är ett lån som måste återbetalas vid Europaspel, dvs om Hamburg skulle nå CL eller EL måste de börja betala tillbaka. Om Hamburg skulle fortsätta som tidigare år kommer lånet försvinna.
Tack för förtydligandet, är det sagt när lånet försvinner? Dvs hur lång tid har de på sig att nå Europaspel? Bara hoppas man utnyttjar denna möjligheten och värvar smart.
2016-06-13, 10:21
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Tack för förtydligandet, är det sagt när lånet försvinner? Dvs hur lång tid har de på sig att nå Europaspel? Bara hoppas man utnyttjar denna möjligheten och värvar smart.

Vad jag läst så handlar det om sammanlagt 100 miljoner, och varje år ska 20-30 miljoner ges ut. Så min gissning är att det handlar om 3-4 säsonger. Jag hoppas man jobbar lika smart som RB Leipzig jobbar nu, dsv inget över 24 år hämtas in. Hamburg har ju jobbat tvärtom senaste åren och det har ju gått sådär.
2016-06-13, 13:38
Medlem
Jag såg att några frågade i matchtråden om varför Tyskland kör med vita tröjor och svarta inslag.
Det är som någon skrev ett arv från Preußen.
En länk på tyska. http://www.wdr.de/tv/wissenmachtah/bibliothek/trikot.php5
eller.http://www.weser-kurier.de/sport/fussball_artikel,-Warum-spielt-Deutschland-in-schwarz-weissen-Trikots-_arid,137441.html
2016-06-15, 18:46
Medlem
Lekmands avatar
Branimir Hrgota klar för Frankfurt

Främst Maier, Seferovic och Castaignos kommer han tävla om platserna med.
2016-06-16, 07:33
Medlem
När släpps spelschemat inför nästa säsong? Hopplös anhängare av Werder som inte alls gått bra föregående säsong, följer tyvärr inte ligan så mycket som jag egentligen vill men efter de få matcher jag såg så är vi alldeles för beroende av Junuzovic på mitten.

Är det naivt att hoppas på något annat än en bottenplacering även nästa år?
2016-06-16, 11:13
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
När släpps spelschemat inför nästa säsong? Hopplös anhängare av Werder som inte alls gått bra föregående säsong, följer tyvärr inte ligan så mycket som jag egentligen vill men efter de få matcher jag såg så är vi alldeles för beroende av Junuzovic på mitten.

Är det naivt att hoppas på något annat än en bottenplacering även nästa år?
29 juni har jag för mig. Ska själv hälsa på en kompis i Freiburg och vill ju inte komma en helg de har bortamatch

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in