2016-06-04, 08:27
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Dåligt förhandlat, får gott skylla sig själva.
Jag är beredd att hålla med. Finns flera exempel på liknande saker som Hannovers sportchef(er) gjort mindre bra de senaste åren. Detta ligger enligt mig och många andra till grunden för varför klubben ramlade ur Bundesliga.

Det pratas nu om att det ska bli bättring. Återstår att se om detta är sant eller om det bara är tomt prat. Jag är till exempel spänd på vad man kommer att göra för at knyta till sig Sarenren-Bazee på längre sikt. Kille blommade ut nu under slutet på vårsäsongen och jag hoppas att han inte lämnar redan i sommar...
2016-06-08, 18:32
Medlem
Ewrus avatar
Bremen har värvat Jaroslav Drobny... Inget speciellt spännande, men nu har man iaf två målvakter.
2016-06-09, 13:16
Medlem
Lekmands avatar
Badstuber till Freiburg? Enligt en användare på Transfermarkt snackas det om ett lån. Eftersom Freiburg redan köpt in två mittbackar talar detta för att ännu fler kommer säljas.
  • Den under säsongen utlånade Jullien, som gjorde 9 mål som mittback och hjälpte till Dijon att ta sig upp i Ligue 1, ska Toulouse ha erbjudit tre miljoner euro för.
  • Marc-Oliver Kempf, Freiburgs starkaste mittback, ska RB Leipzig velat ha redan sedan förra året. Han trivs, presterar, har flera år kvar på kontraktet, men någonstans finns en smärtgräns.
  • Höhn platsar inte i Bundesliga och är för gammal för att härja runt i andralaget.
  • Det pratas ofta om att Torrejon inte riktigt trivs. Han ville lämna redan förra året när man åkte ned, men Freiburg lät inte det ske.

Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Bremen har värvat Jaroslav Drobny... Inget speciellt spännande, men nu har man iaf två målvakter.
Bra med konkurrens mot Felix Wiedwald, som nog ses som en av ligans svagaste målvakter.

Apropå målvakter ryktas Freiburgs Alexander Schwolow till RB Leipzig och Wolfsburg, och det är logiskt att låta honom gå då det bara är ett år kvar på kontraktet. Håller tummarna på att Freiburg kan värva talangen Yvon Mvogo från Young Boys, men det är nog orealistiskt.
2016-06-09, 13:20
Medlem
Före detta Bayer Leverkusen och Union Berlin-tränaren Sascha Lewandowski är död.
2016-06-09, 17:22
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Före detta Bayer Leverkusen och Union Berlin-tränaren Sascha Lewandowski är död.
Hittades död i sin lägenhet. Ännu vet man inte varför men polisen utesluter yttre våld som orsak. Sascha blev bara 44 år. Riktigt tragiskt.
2016-06-09, 20:14
Medlem
Är det inte flera tyska spelare/tränare som har gått bort genom självmord de senaste åren? Hur är psykvården i Tyskland egentligen? Känns som att depressioner och utbrändhet slår hårdare mot tyskar än andra...
2016-06-09, 21:39
Medlem
Mastodontishs avatar
Är det någon som är insatt i nya Tv-avtalet? Verkar ha blivit en betydligt större summa än förra gången.
2016-06-09, 22:11
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Är det någon som är insatt i nya Tv-avtalet? Verkar ha blivit en betydligt större summa än förra gången.
Är inte heller insatt men läste på ett forum att om man har samma fördelning av pengarna kommer Freiburg få 43 miljoner euro, mer än vad Bayern får idag..
2016-06-10, 06:30
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är det inte flera tyska spelare/tränare som har gått bort genom självmord de senaste åren? Hur är psykvården i Tyskland egentligen? Känns som att depressioner och utbrändhet slår hårdare mot tyskar än andra...
Intressant frågeställning.

Hur psykvården är har jag ingen aning om men det jag kan säga om Tyskland generellt är att pressen från samhället "att prestera" många gånger kan vara ganska stor. Den tyska skolan är en hetsjakt på bra betyg (pratar om gymnasium), vilket det höjts många kritiska röster mot de senaste åren. Detta fortsätter sedan till viss del inom arbetslivet. Inte alla branscher och företag såklart men fotbollsproffs är helt klart en av de grupper där pressen är som störst.

Robert Enkes änka Teresa driver en stiftelse som verkar för att öka medvetenheten kring depression och för ett klimat där man ska kunna prata öppet om att man mår dåligt. Hon gör säkert ett bra jobb men jag tror inte att det gör en sådan jättestor skillnad. I slutänden så är fotboll "big business" och med det medför också en enorm press på alla inblandade.
2016-06-10, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Intressant frågeställning.

Hur psykvården är har jag ingen aning om men det jag kan säga om Tyskland generellt är att pressen från samhället "att prestera" många gånger kan vara ganska stor. Den tyska skolan är en hetsjakt på bra betyg (pratar om gymnasium), vilket det höjts många kritiska röster mot de senaste åren. Detta fortsätter sedan till viss del inom arbetslivet. Inte alla branscher och företag såklart men fotbollsproffs är helt klart en av de grupper där pressen är som störst.

Robert Enkes änka Teresa driver en stiftelse som verkar för att öka medvetenheten kring depression och för ett klimat där man ska kunna prata öppet om att man mår dåligt. Hon gör säkert ett bra jobb men jag tror inte att det gör en sådan jättestor skillnad. I slutänden så är fotboll "big business" och med det medför också en enorm press på alla inblandade.

Nu var det antagligen detta som gjorde att han tog livet av sig.
http://www.focus.de/sport/fussball/verstorbener-bundesligatrainer-bericht-gegen-lewandowski-wurde-wegen-kindesmissbrauchs-ermittelt_id_ 5614355.html?utm_source=facebook&utm_medium=social &utm_campaign=facebook-focus-online-fussball&fbc=facebook-focus-online-fussball&ts=201606100907
2016-06-10, 13:23
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Nu var det antagligen detta som gjorde att han tog livet av sig.
http://www.focus.de/sport/fussball/verstorbener-bundesligatrainer-bericht-gegen-lewandowski-wurde-wegen-kindesmissbrauchs-ermittelt_id_ 5614355.html?utm_source=facebook&utm_medium=social &utm_campaign=facebook-focus-online-fussball&fbc=facebook-focus-online-fussball&ts=201606100907
Om detta stämmer så är det nog så ja. I detta fall alltså en anklagelse om sexuellt utnyttjande av minderårig.

Men det innebär inte att Assdefenders frågeställning är mindre intressant ur ett perspektiv där man betraktar den tyska fotbollen som helhet.
2016-06-10, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

The Bundesliga is set to earn a record sum of 4.64 billion euros over four years. The ground-breaking television rights deal will come into affect from the 2017/18 season and is valid until the 2020/21 campaign.
Between 2013/14 and 2016/17, the Bundesliga earned 2.51 billion euros in television rights, the new deal increases the sum paid to the DFL, the German Football League, by 85 per cent.

Källa: diewelt.com

Så 85% mer i pengar dessutom kommer eurosport in i Tyskland nu med 40 matcher resten kommer sky ha. Sky sitter även på alla matcher i BL2, (märkväl i Tyskland).

Såg även att det pratade om att det fanns en del protester från fans mot att en del matcher kommer gå på måndagkvällar... Om jag förstod allt rätt

Förresten Kramer är klar för Mönchengladbach, lämnar Leverkusen. Känns okej som ersättare för Xhaka, förövrigt väldigt vad aktiva Dortmund har varit hittills nästan så man undrar om de vet att bara 11 kan spela ... Men lite roligt är det
Senast redigerad av borjeboy 2016-06-10 kl. 15:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in