2016-04-12, 19:55
Medlem
G-spottornados avatar
Det som talar för är väl att Real var rejält ineffektiva sist och att vargarna har fördel med resultatet. Tror på 3-1 till Real ikväll. Då går Wolfsburg ändå vidare på fler bortamål
2016-04-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Det som talar för är väl att Real var rejält ineffektiva sist och att vargarna har fördel med resultatet. Tror på 3-1 till Real ikväll. Då går Wolfsburg ändå vidare på fler bortamål

Jag tror att Reals misstag var totalunderskattning i förra matchen och det kommer inte hända igen dom lät helt enkelt Wolfsburg bli bra.
2016-04-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Jag tror att Reals misstag var totalunderskattning i förra matchen och det kommer inte hända igen dom lät helt enkelt Wolfsburg bli bra.

Japp, det visade sig vara så. Men starkt av Wolfsburg att ta sig så långt och dessutom vinna gruppen. Trist att det gått sämre i ligan, men de har helt enkelt för tunn trupp för att spela på två fronter.

Om inte det sker ett mirakel imon spelar Bayern semifinal, och förhoppningsvis tar sig också Dortmund vidare. Då har vi två lag i semifinal i både EL och CL för Tyskland. Det är starkt.
2016-04-12, 23:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Japp, det visade sig vara så. Men starkt av Wolfsburg att ta sig så långt och dessutom vinna gruppen. Trist att det gått sämre i ligan, men de har helt enkelt för tunn trupp för att spela på två fronter.

Om inte det sker ett mirakel imon spelar Bayern semifinal, och förhoppningsvis tar sig också Dortmund vidare. Då har vi två lag i semifinal i både EL och CL för Tyskland. Det är starkt.
Nej..Men det är ju å andra sidan nästan ett minimikrav...Normalt skulle jag säga. Tyskland är Europas största fotbollsnation sett i publik, antal spelare och klubbar, och ska ha höga krav. Hade bara fler klubbar bakom Bayern och i viss mån Dortmund på senare år hållt en jämnare nivå nationellt så hade det sett ännu bättre ut. Om vi snackar Wolfsburg..så underpresterar ju dom totalt sett för det mesta förutom vissa enstaka år med tanke på att det faktiskt en rätt tung klubb ekonomiskt.

Snarare är det spanska lagen som gör år efter år mycket, mycket starkt..Inte bara Real/Barca.
2016-04-13, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Jag såg inte matchen men det var ett för mig väntat resultat speciellt med tanke på hur Wolfsburgs bortaspel sett ut denna säsong.

Nu är dom mest troligt borta från allt europaspel nästa säsong.
Dom har ett material som definitivt borde placera dom högre upp i ligan så mitt tips är att Dieter Hecking blir näste tränare att få gå.
2016-04-13, 12:01
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Riktigt bråk ser man som sagt sällan. Jag har bara upplevt den en gång och det var på tågstationen i Uelzen när Bochumfans var på väg till Hamburg för att möta St. Pauli samtidigt som HSV-fansen reste söderut för att spela i Braunschweig. Polisen hade anat oråd och försökte skicka iväg det norrgående tåget tidigare men Bochumfansen dröjde kvar på perrongen och ägnade sig sedan åt att kasta flaskor på HSV-killarna när de anlände.

Mitt argument handlade ju snarare om att många tyska fotbollsfans beter sig illa när de dricker för mycket, och att de inte nödvändigtvis hanterar alkohol bättre än vad svenskar gör. Såg t.ex. en grupp Hannoveranhängare slita av matchtröjan från ett ensamt Bremenfan på tågstationen. En annan gång så gick jag själv förbi en större grupp Mönchengladbachfans iklädd Hannovertröja och fick ca 30 långfingrar riktade mot mig tillsammans med diverse svordomar. De angrep mig dock inte fysiskt men ändå ett trist beteende med tanke på att jag inte sagt ett ord till dem. Sen hör det ju till vanligheterna att fotbollsfans skriker oprovocerat på random folk i stan, spyr på gatan och krossar enorma mängder ölflaskor, etc. (ni som är lite mer hardcore tycker kanske att sådant "hör till" och att jag är en tönt som klagar på det)

Majoriteten av dem som går på fotboll sköter sig bra och är trevliga även mot motståndarlagets fans men med exempel som ovan vill jag bara nyansera bilden av att tyskar skulle hantera alkohol så mycket bättre än svenskar i fotbollssammanhang.

Jag har varit på nära ett 30-tal olika arenor i Tyskland och sett betydligt fler matcher än det och har bara känt mig otrygg ett par gånger (Före en match i Bochum och efter en match i Hamburg). Då har jag känt mig otryggare i England (där kan man snacka om att folk inte kan hantera alkohol ) men framför allt har jag varit orolig i Italien där nyktert folk slåss och kör rusningar mot polis etc......
2016-04-13, 22:51
Medlem
Egentligen så var Bayern rätt överlägset Benfica men några små misstag gjorde att det blev lite spänning.

Vem vill Bayern möta i semifinal ingen aning men...
jag tippar att det blir Peps kommande klubb bara för att få lite konspirationsteorier.

Nu väntar vi på att Dortmund fixar bort Liverpool.
2016-04-14, 00:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Egentligen så var Bayern rätt överlägset Benfica men några små misstag gjorde att det blev lite spänning.

Vem vill Bayern möta i semifinal ingen aning men...
jag tippar att det blir Peps kommande klubb bara för att få lite konspirationsteorier.

Nu väntar vi på att Dortmund fixar bort Liverpool.
Bayern gjorde inte mer än vad som behövdes. Med den snabba kvitteringen ikväll så var ju Benfica aldrig riktigt nära egentligen. Men fullt förståeligt med det tuffa programmet och den skadeskjutna truppen.

Jag tror man kommer bli bättre igen mot slutet av säsongen. Det har varit med liten dipp nu nån månad med Bayern-mått mätt.

Dortmund har alla chanser. Tror inte borta eller hemma spelar så stor roll där. Mål lär man göra..Frågan är man kan förhindra Liverpool att göra det...
2016-04-14, 20:44
Medlem
Germanofils avatar
Att Hannover åker ur är ju sedan en tid tillbaka mer eller mindre säkert. Desto intressantare är att spekulera kring vilket lag som följer dem ner och vilka som får kvala. Hela åtta lag riskerar fortfarande nedflyttning:

10. Hamburger SV, 34 p
Dortmund (b), Bremen (h), Mainz (b), Wolfsburg (h), Augsburg (b)

Relativt svårt restprogramm men med tanke på hur många lag man har efter sig i tabellen bör man greja det. Chans att klara sig kvar: 85 %

11. FC Köln, 34p
Mainz (b), Darmstadt (h), Augsburg (b), Bremen (h), Dortmund (b)

Möter tre bottenkollegor och skulle man förlora samtliga av dessa mather så ser det illa ut. Det tror jag dock inte att man gör. Chans att klara sig kvar: 80 %

12. VfB Stuttgart, 33p
Augsburg (b), Dortmund (h), Bremen (b), Mainz (h), Wolfsburg (b)

Svårt programm. Mötena med FCA och Werder blir avgörande. Chans att klara sig kvar: 70 %

13. Darmstadt, 32p
Ingolstadt (h), Köln (b), Frankfurt (h), Hertha (b), Mönchengladbach (h)

Relativt svårt restprogram. Förlorar man nyckelmatcherna mot Köln och Eintracht så ser det mörkt ut. Chans att klara sig kvar: 50 %

14. Hoffenheim, 31p
Hertha (h), Mönchengladbach (b), Ingolstadt (h), Hannover (b), Schalke (h)

Svårt program men 1899 har lyft sig på senare tid och jag tror att man kan greja nytt kontrakt. Chans att klara sig kvar: 60 %

15. FC Augsburg, 30p
Stuttgart (h), Wolfsburg (b), Köln (h), Schalke (b), Hamburg (h)

Vinner man hemmamatcherna så klarar man kontraktet. Men stort frågetecken för formen! Chans att klara sig kvar: 45 %

16. Werder Bremen, 28p
Wolfsburg (h), Hamburg (b), Stuttgart (h), Köln (b), Frankfurt (h)

Relativt lätt restprogram. Frågetecken dock för moralen efter att ha tappat två matcher oturligt nu på sistone. Chans att klara sig kvar: 55 %

17. Eintracht Frankfurt, 27p
Leverkusen (b), Mainz (h), Darmstadt (b), Dortmund (h), Bremen (b)

Svårt restprogramm med tunga derbyn. Matchen mot Bremen i sista omgången kan bli direkt avgörande. Chans att klara sig kvar: 35 %
2016-04-15, 05:08
Medlem
Ånej vad hände egentligen i andra halvlek?
Jag missade den och att det som inte kunde hända trots allt hände.
2016-04-15, 10:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ånej vad hände egentligen i andra halvlek?
Jag missade den och att det som inte kunde hända trots allt hände.
Otroligt svagt..MEN..EL är inte som CL. Motivationen och prioriteringar varieraer från lag till lag. Vinnaren går till CL..men Dortmund är ju redan klara. För tex Liverpool är det på liv och död..med tanke på deras ligaplacering.
2016-04-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Att Hannover åker ur är ju sedan en tid tillbaka mer eller mindre säkert. Desto intressantare är att spekulera kring vilket lag som följer dem ner och vilka som får kvala. Hela åtta lag riskerar fortfarande nedflyttning:

10. Hamburger SV, 34 p
Dortmund (b), Bremen (h), Mainz (b), Wolfsburg (h), Augsburg (b)

Relativt svårt restprogramm men med tanke på hur många lag man har efter sig i tabellen bör man greja det. Chans att klara sig kvar: 85 %

11. FC Köln, 34p
Mainz (b), Darmstadt (h), Augsburg (b), Bremen (h), Dortmund (b)

Möter tre bottenkollegor och skulle man förlora samtliga av dessa mather så ser det illa ut. Det tror jag dock inte att man gör. Chans att klara sig kvar: 80 %

12. VfB Stuttgart, 33p
Augsburg (b), Dortmund (h), Bremen (b), Mainz (h), Wolfsburg (b)

Svårt programm. Mötena med FCA och Werder blir avgörande. Chans att klara sig kvar: 70 %

13. Darmstadt, 32p
Ingolstadt (h), Köln (b), Frankfurt (h), Hertha (b), Mönchengladbach (h)

Relativt svårt restprogram. Förlorar man nyckelmatcherna mot Köln och Eintracht så ser det mörkt ut. Chans att klara sig kvar: 50 %

14. Hoffenheim, 31p
Hertha (h), Mönchengladbach (b), Ingolstadt (h), Hannover (b), Schalke (h)

Svårt program men 1899 har lyft sig på senare tid och jag tror att man kan greja nytt kontrakt. Chans att klara sig kvar: 60 %

15. FC Augsburg, 30p
Stuttgart (h), Wolfsburg (b), Köln (h), Schalke (b), Hamburg (h)

Vinner man hemmamatcherna så klarar man kontraktet. Men stort frågetecken för formen! Chans att klara sig kvar: 45 %

16. Werder Bremen, 28p
Wolfsburg (h), Hamburg (b), Stuttgart (h), Köln (b), Frankfurt (h)

Relativt lätt restprogram. Frågetecken dock för moralen efter att ha tappat två matcher oturligt nu på sistone. Chans att klara sig kvar: 55 %

17. Eintracht Frankfurt, 27p
Leverkusen (b), Mainz (h), Darmstadt (b), Dortmund (h), Bremen (b)

Svårt restprogramm med tunga derbyn. Matchen mot Bremen i sista omgången kan bli direkt avgörande. Chans att klara sig kvar: 35 %

Bra analys av bottenläget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in