Citat:
Ursprungligen postat av
vasilisacat
Nu har jag fått nog och insett att jag behöver släppa henne. När jag har vart tillsammans med min dåvarande flickvän träffade jag även andra tjejer som enbart vänner. (sysslar inte med otrogenhet)
Men nu har jag dock fått närmare kontakt med en av dom. Vi kan kalla henne för "L" Jag skall flytta ut från kusinen och flytta in hos henne tills hela situationen har löst sig. Denna kvinnan hoppas jag inte döljer något oroväckande för mig samt att hon verkar vara ärlig och perfekt för mig.

Det verkar vara ett klokt beslut att släppa henne.
Vad gäller "L" så blir jag lite oroad. Det är ok att du flyttar in hos henne, men jag rekommenderar att du betraktar dig själv som inneboende tills allt lugnat ner sig. Du bör inte gå in i en ny relation just nu.
Om du "L" och du så småningom blir ett par kanske du har lärt dig att tänka efter vad konsekvenserna blir av ditt handlande och ta tid på dig att överväga andra alternativ än våld. När man tar till våld har man regredierat till apstadiet.
Förhoppningsvis har du lärt dig något av det inträffade och blivit en erfarenhet rikare.