2015-06-16, 01:19
Medlem
När jag trycker på den fysiska knappen som är inställd till att den ska gå till viloläge så gör den inte det. Skärmen stängs av, men man hör att datorn är igång. Den har fungerat innan, men jag har pillat lite på grafikinställningar och uppgraderat biosen. Kan det ha något med saken att göra?
Hur fixar jag det här problemet, väldigt jobbigt att den inte fungerar som den ska.
Citera
2015-06-16, 01:26
Medlem
uhlans avatar
Testa knappen för viloläge som finns i Windows (antar att du kör Windows).

Ibland så händer samma sak mig, men då handlar det om att datorn vill uppdatera osv.
Citera
2015-06-16, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uhlan
Testa knappen för viloläge som finns i Windows (antar att du kör Windows).

Ibland så händer samma sak mig, men då handlar det om att datorn vill uppdatera osv.
hjälpte inte
Citera
2015-06-16, 02:14
Medlem
christerys avatar
Finns väl 2, hibernate eller sleep. Prova den andra. Om du uppgraderat bios så kanske windows inte kan få den att "somna".
Citera
2015-06-16, 03:45
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsmarter
När jag trycker på den fysiska knappen som är inställd till att den ska gå till viloläge så gör den inte det. Skärmen stängs av, men man hör att datorn är igång. Den har fungerat innan, men jag har pillat lite på grafikinställningar och uppgraderat biosen. Kan det ha något med saken att göra?
Hur fixar jag det här problemet, väldigt jobbigt att den inte fungerar som den ska.

Skulle vara bra för oss andra att veta vilket operativsystem du har.

I vilket fall, testa detta:
http://www.techsupportalert.com/cont...eps-waking.htm
Citera
2015-06-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Skulle vara bra för oss andra att veta vilket operativsystem du har.

I vilket fall, testa detta:
http://www.techsupportalert.com/cont...eps-waking.htm
windows. jag tror inte att något i länken kommer att hjälpa, jag menar det har ju inte stört innan, varför skulle det vara så nu.
Citera
2015-06-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Finns väl 2, hibernate eller sleep. Prova den andra. Om du uppgraderat bios så kanske windows inte kan få den att "somna".
Det borde väl inte vara så? Hur downgrader jag isåfall?
Citera
2015-06-16, 19:48
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsmarter
Det borde väl inte vara så? Hur downgrader jag isåfall?

Om det är BIOS så har jag inte testat den vägen (att backa version), men skulle jag göra det så skulle jag leta reda på den förra versionen och köra in den på samma sätt som du körde in den nya.

Jag uppdaterar bara BIOS om jag har problem, kör efter "If it works, dont touch it". Så jag har aldrig "backat" i version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in