2015-06-15, 21:50
Vad heter området med de feta villorna i riktigt amerikanskt stuk? Villorna ser inte alls ut som något producerat i Sverige. Såg de i något nyhetsinslag / dokumentär nyligen.
Citera
2015-06-15, 21:54
Medlem
Blefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vad heter området med de feta villorna i riktigt amerikanskt stuk? Villorna ser inte alls ut som något producerat i Sverige. Såg de i något nyhetsinslag / dokumentär nyligen.
Viksberg
Senast redigerad av Blefs 2015-06-15 kl. 21:58.
Citera
2015-06-15, 21:55
Medlem
arereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck

Har faktiskt ingen aning... Skulle du kunna länka till nyhetsinslaget/dokumentären så vi från flashback skulle kunna få några ledtrådar ?
Citera
2015-06-15, 21:55
Medlem
Blefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arered
Vad är det bästa med din betong enligt dig? att man kan lyssna till hiphop och ortenrap med gott samvete ?
Bästa o bästa.

Jag är uppväxt i betongdjungeln så jag ser det som en del av livet.
Citera
2015-06-15, 21:58
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Många på flashback hävdar att Södertälje är en jättefarlig stad som är helt förfallen, där hela skolverksamheten är totalt körd samt där man inte är säker. Jag är dock medveten om att det många flashbackanvändare hävdar inte är helt sant. Jag har själv inte varit i Södertälje sen jag var väldigt liten så jag kommer inte ihåg så värst mycket. Det som dock ryktas är jag ganska osäker osäker på, därför startade jag en tråd med syftet att diskutera kring denna fråga, men inte bara helt specifikt denna fråga utan vi kan också bredda oss lite grann.

Adelaide, Enligt dina åsikter, vad är charmigt med Södertälje?

Flashback är ju Flashback, så att säga.

Centrum är jättefint : https://www.google.se/maps/@59.19499...!6m1!1e1?hl=sv

Kan tänka mig att det är väldigt roligt uteliv där, särskilt på sommaren. Visst kan det finnas en del gäng där som söker bråk, men sånt kan ju finnas överallt. Det finns nog ingen stad i Sverige där kriminaliteten ligger på 0 %. Men jag tror inte detta är något att vara rädd för. Risken att bli överfallen på natten är väl inte större än inne i Stockholms stad.

Sen om man har båt är det säkert trevligt med lite turer då och då kring sommaren.
Citera
2015-06-15, 22:43
Citat:
Har faktiskt ingen aning... Skulle du kunna länka till nyhetsinslaget/dokumentären så vi från flashback skulle kunna få några ledtrådar ?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...n-8021162.html

02:50 i klippet

förövrigt verkar det vara Viksberg som tidigare skribent påpekat
Citera
2015-06-15, 22:57
Medlem
FWIWs avatar
Mångkulturella högstadieskolor i Södertälje har dragits med problem under en längre tid, och det rapporterades tidigare om att man bland annat varit tvungen att låsa dörrar mellan olika avdelningar på högstadieskolor för att förhindra bråk mellan olika gäng av invandrarungdomar. Så sent som 2010 slog Lärarnas Riksförbund fast att Södertälje har Sveriges sämsta skolor , och bland annat gjordes följande observation:

Citat:
Rankningen som nu ger Södertälje en jumboplats inte tar hänsyn till omständigheter som att många av kommunens skolor har många barn med annan etnisk bakgrund. På vissa skolor har fler än 90 procent av eleverna inte svenska som modersmål.

En annan aspekt förutom det grova gängvåld som präglat staden, är den ökning av sexualbrott bland ungdomar som DN rapporterade om (med utgångspunkt i Södra Stockholm men som också rapporteras i Södertälje) i en uppmärksammad artikel förra hösten, där gäng av framförallt invandrarungdomar begått sexuella övergrepp mot flickor i 13-15 års ålders.

Citat:
Attityden till sex har förändrats i vissa grupper av ungdomar. Enligt de båda poliserna har den blivit betydligt råare, särskilt bland unga killar. Att 10–15 tonårskillar samtidigt förgriper sig på en tonårstjej är inte längre ett ovanligt ärende, utan händelser som polisanmäls ett par gånger i månaden.

http://www.dn.se/sthlm/raare-attityd...tt-bland-unga/
Citera
2015-06-15, 23:09
Medlem
Syrianernas stad, alla andra har gett upp för länge sedan och flyttat till Nykvarn
Citera
2015-06-15, 23:29
Medlem
staden är vacker. vatten ända in i centrumkärnan och strövområden med. flera bra områden o skolor finns det och i de sämre är det iaf inte farligt att vistas o skjuten blir du inte heller. dessutom finns ytterområden som Järna. hölö och Mörkö bla för de som vill bo lantligt. svårt m lgh men enklare med arbete.
Citera
2015-06-15, 23:31
Medlem
Vetetusan om man ska våga tro på att HELA Södertälje är farligt. Enligt Flashback är ju hela Malmö en krigszon där du blir skjuten så fort du rör dig på öppen gata, vilket naturligtvis är en extremt överdriven myt då det även finns bra områden såsom Limhamn, Sibbarp osv.

E/ Samt att man kan gå ut och festa på nätterna eller dricka några öl på någon uteservering utan att bli ihjälslagen..
Senast redigerad av Nightmares33 2015-06-15 kl. 23:34.
Citera
2015-06-15, 23:36
Bannlyst
Överdrivet som vanligt på flashback. Varför går du inte ut själv och utforskar staden?
Citera
2015-06-16, 00:02
Medlem
Onanikrems avatar
Galgbacken en bit nedanför brunnsäng (tror jag det var)var fin för ca 7 år sen, så länge som jag var där regelbundet.
Då! skulle jag inte som ensam vit halvgammal svenne irrat omkring ensam full på natten.
Var dock där på regelbunden basis, veckovis och hade inga problem, men skulle aldrig fronta ungdomsgängen som drog runt där om nätterna.

Fin gammal stad, synd att det skall bli som det blir
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in