• 1
  • 2
2015-06-15, 13:12
Medlem
arereds avatar
Många här på Flashback säger att Södertälje är en riktigt hemsk stad. En stad som är ett helvete att bo i, en stad med extremt dåliga skolor, extremt mycket brott osv.

Är det sant det de säger eller målar de upp en helt felaktig bild av hur saker och ting verkligen ser ut i staden. Jag är medveten om att Förnhöjden, Hovsjö, Ronna och Geneta är problemområden, men hur ser det ut i övrigt? är man trygg i staden?

Berätta mer om ni har information att komma med, försök att vara nyanserade men samtidigt försök bryta flashbackanvändarnas bild av Södertälje!
Citera
2015-06-15, 13:19
Medlem
CHI9s avatar
Jag vet inget om södertälje, däremot vet jag att flashbackare ofta målar upp områden som farliga och att man inte ska kunna besöka dem utan att bli misshandlad.
Vilket är extremt överdrivet. Där med inte sagt att det inte händer en massa skit. Men det bor ju flera tusen i dessa områden, uppenbarligen klarar dem sig bra. Jag själv bor som svensk i angered i göteborg och det har aldrig vart några problem. Besöker även biskopsgården kvällstid åtminstone varje vecka och det är inte heller några problem.
Sen är det ju mycket kriminalitet och hemska saker som händer, men att man inte skulle kunna besöka dessa områden är skitsnack. Jag kan tänka mig att södertälje är ett sådant exempel där det snackas mycket skit för att man ska kunna använda det som skräckexempel i invandringsdebatten sen.
Citera
2015-06-15, 13:23
Medlem
staticages avatar
Till skillnad från alla förorter på några tusen invånare,så är södertälje en hel stad på 80 tusen pers som är urspårad,Södertälje är unikt.
Citera
2015-06-15, 13:24
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Hela Södertälje är farligt på kvällstid, särskilt om du är tjej.

Områdena TS nämnde är farliga dygnet runt.
Citera
2015-06-15, 13:25
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Till skillnad från alla förorter på några tusen invånare,så är södertälje en hel stad på 80 tusen pers som är urspårad,Södertälje är unikt.

På vilket sätt är den utspårad?
Jag tycker vi nästan aldrig höra om något som sker där, bara det där nätverket som hade rättegång för något år sedan..
Citera
2015-06-15, 13:28
Medlem
Jolteons avatar
Södertälje är som vilken liten stad eller kommun som helst, finns bra delar och det finns dåliga. Om man bor i ett utav det bättre områdena är det lugnt och inga problem, men om man hamnar i en skitdel av staden så är det ett helvete och an gör bäst i att stanna inne
Citera
2015-06-15, 13:29
Medlem
arereds avatar
Jag har också hört på flashback som hävdar att Södertälje blivit mycket bättre efter den stora rättegången med det stora kriminella gänget. Är det någon som kan validera detta?
Citera
2015-06-15, 13:31
Bannlyst
Har en kompis som bor där och kort och gått så säger han att det i princip bara bor invandrare där. Tänk dig kista fast en stad typ.
Citera
2015-06-15, 13:33
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
På vilket sätt är den utspårad?
Jag tycker vi nästan aldrig höra om något som sker där, bara det där nätverket som hade rättegång för något år sedan..

Läste en forskningsrapport nyligen om att i södertälje så fungerar inte det demokratiska systemet,tycker jag är rätt urspårat.
Citera
2015-06-15, 13:35
Medlem
arereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzambu
Har en kompis som bor där och kort och gått så säger han att det i princip bara bor invandrare där. Tänk dig kista fast en stad typ.

En hel del skolor verkar mest ha barn med etniskt svenskt utseende, hur ställer du dig till detta?

Sen ( 31 dec 2013 ) så hade enbart 48,1 % av Södertäljes befolkning utländsk bakgrund

Förutom att det bor många invandrare där, hur anser han att staden är? ( trygghet, skolor och overall )
Citera
2015-06-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzambu

Majoriteten är dock kristna.
Citera
2015-06-15, 14:00
Medlem
arereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Läste en forskningsrapport nyligen om att i södertälje så fungerar inte det demokratiska systemet,tycker jag är rätt urspårat.

På vilket sätt fungerar inte det demokratiska systemet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in