2015-06-15, 11:02
Medlem
pansargryning1s avatar
Hej
Min skolmac har antagligen ftt ntt jvla virus. Nr jag stter pilen p skrivbordet s blir det bara en sn dr frgglad rund sak, ja ni vet. som bara snurrar. jag kan inte trycka p finder eller ppna papperskorgen eller ingenting. dremot kan jag ppna safari utan problem och systeminstllningar med mera.
Vad ska jag gra? Jag har ganska viktiga skoldokument och snt p den som inte fr frsvinna!! !! Snlla Flashback hjlp mig! Jag r skitdlig p datorer och snt.
Tacksam fr svar! //Pansargryning1
Citera
2015-06-15, 11:05
Medlem
tzjs avatar
Klicka p command + alt + esc. Kolla om ngon process har havererat.

Hrdvara - Mac --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2015-06-15, 11:12
Medlem
pansargryning1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Klicka p command + alt + esc. Kolla om ngon process har havererat.

Hrdvara - Mac --> Programvara - Mac OS
/Moderator

Str Finder svarar inte.
Citera
2015-06-15, 11:13
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansargryning1
Str Finder svarar inte.

Markera d finder, och sedan klickar du p starta om nere till hger i samma fnster.
Citera
2015-06-15, 11:18
Medlem
pansargryning1s avatar
Citat:
Markera d finder, och sedan klickar du p starta om nere till hger i samma fnster.

Tack s jvla mycket!! Nu funkar det! r evigt tacksam!
Citera
2015-06-15, 11:20
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansargryning1
Tack s jvla mycket!! Nu funkar det! r evigt tacksam!

Passar p att tipsa om Timemachine. Om du skaffar en extern hrddisk fr backuper, s har du kat dina chanser med 99% att slippa bli grhrig om ngot hnder med din dator. Timemachine r ett inbyggt backupprogram i OS X, och r ngot av det smidigaste och bsta ngonsin.

Bra att det lste sig.
Citera
2015-06-15, 23:29
Medlem
spikads avatar
Citat:
Passar p att tipsa om Timemachine. Om du skaffar en extern hrddisk fr backuper, s har du kat dina chanser med 99% att slippa bli grhrig om ngot hnder med din dator. Timemachine r ett inbyggt backupprogram i OS X, och r ngot av det smidigaste och bsta ngonsin.

Bra att det lste sig.
Du r grym tzj. Nr jag var ny s frgade jag dig vart man hittade citerade inlgg och fick en utfrlig beskrivning och 3 screen shorts tillbaka i PM. Det var flera r sedan men minns det fortfarande

Ont: man kan alltid testa men att tvngsavsluta ett program om det inte svarar. Finder kan man dock enbart starta om.
Citera
2015-06-16, 19:39
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spikad
Du r grym tzj. Nr jag var ny s frgade jag dig vart man hittade citerade inlgg och fick en utfrlig beskrivning och 3 screen shorts tillbaka i PM. Det var flera r sedan men minns det fortfarande

Ont: man kan alltid testa men att tvngsavsluta ett program om det inte svarar. Finder kan man dock enbart starta om.

Sdant vrmer att hra, varmt tack.

Och som tillgg kan jag ven nmna att man i programmet aktivitetskontroll snabbt kan se vilka processer som stoppat, eller drar ovanligt mycket processorkraft eller RAM. Bra program!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in