• 1
  • 2
2015-06-14, 19:03
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Kolla upp hur mycket kinesiskt kapital som driver stora projekt runt om i Afrika. Det kommer inte finnas mycket äventyr kvar. Gulingarna gräver upp alla mineraler som vita borde tagit hand om, och de äter upp allt levande, till det sista nedmalda noshörningshornet. De är fullkomligt hänsynslösa.

Jag är helt med dig på att något måste göras, jag är själv uttråkad som satan just nu, men eskapistisk 1800-talsfantasi är inte rätta vägen.
Så ska vi bara dö olyckligt som en vanlig Svensson eller vad ska man göra? Bli legoknekt kanske??
Citera
2015-06-14, 19:14
Bannlyst
2 ord: Norra Thailand!
Citera
2015-06-14, 19:42
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzambu
2 ord: Norra Thailand!
Vad finns där?
Citera
2015-06-14, 19:54
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Så ska vi bara dö olyckligt som en vanlig Svensson eller vad ska man göra? Bli legoknekt kanske??
Vad stoppar dig från att inte leva som en vanlig Svensson?
Citera
2015-06-14, 20:17
Bannlyst
Citat:
Vad finns där?

En massor av saker, men rekommederar dig att se på min väns dokumentärer "Gunnar goes Comfortable" och "Gunnar goes God"
Citera
2015-06-14, 20:39
Medlem
Dessa trådar är en pålitlig källa till underhållning.

Varför tror folk att de är tvingade att leva ett "vanligt" medelklassliv? Håller någon en pistol mot deras huvud? Det är väl bara att analysera vad man längtar efter i sitt liv, sedan rensar man bort sådant som inte för en närmare sitt mål och satsar mer på det som gör en glad.

Självklart kommer det att finnas saker man inte får och uppoffringar man får göra, så är det för alla människor. Men om man inte är utfattig - och lever man ett medelklassliv så är man långt ifrån det - så har man ganska stora möjligheter. Gillar inte ditt jobb? skaffa ett nytt. Gillar inte dina vänner? byt umgängeskrets. Gillar inte din stad eller ditt land? Flytta.

Problemet verkar främst vara lathet och brist på fantasi.
Citera
2015-06-14, 21:28
Medlem
Citat:
Jag orkar inte längre med monotonin i medelklass livet, nästan alla i min värld är en jävla idiot och om en till rödgrön ''politiker'' försöker prata om politik så spyr jag ut mina bollar ur min mun.

Jag skäms över denna generation där alla är som: SWAG, #hashtag, Selfie, OMG mina föräldrar tvingar mig att bädda sängen en gång i veckan jag hatar dom!!!1 #notochildrape. (Ja ni fattar, ett samhälle fullt med feminister, kommunister och förrädare)

Att tvingas leva med dessa idioter och allt annat skit gör mig less på livet. Jag måste få känna på ett äventyr av nått slag, men vad för äventyr? Jag kanske borde åka ner till Afrika med massor med pengar så kan jag bli kapten på ett stort piratskepp där jag kan härja havet och leva som en negerkung.
Någon annan som är less/trött på livet som söker spänning?

Dags att få nya perspektiv. Ut och res, som backpacker och inte med charter. Åk gärna till buddistiska kloster och sök frid och mening där genom att gå i skola där. Gör prestationsinriktade äventyr såsom fjällvandringar, deltagande i tuffa tävlingar, lär dig dyka i häftiga miljöer, åk skidor i pudersnö i Canada. Det finns massor att göra för att bryta medelklassmonotonin men viktigt är att skaffa nya perspektiv.
Citera
2015-06-14, 22:39
Medlem
Citat:
Jag orkar inte längre med monotonin i medelklass livet, nästan alla i min värld är en jävla idiot och om en till rödgrön ''politiker'' försöker prata om politik så spyr jag ut mina bollar ur min mun.

Jag skäms över denna generation där alla är som: SWAG, #hashtag, Selfie, OMG mina föräldrar tvingar mig att bädda sängen en gång i veckan jag hatar dom!!!1 #notochildrape. (Ja ni fattar, ett samhälle fullt med feminister, kommunister och förrädare)

Att tvingas leva med dessa idioter och allt annat skit gör mig less på livet. Jag måste få känna på ett äventyr av nått slag, men vad för äventyr? Jag kanske borde åka ner till Afrika med massor med pengar så kan jag bli kapten på ett stort piratskepp där jag kan härja havet och leva som en negerkung.
Någon annan som är less/trött på livet som söker spänning?

Men varför gör du inte som alla borgare förespråkar och går din egen väg? ALLA kan ju lyckas, right? Det är ju upp till var och en, right? Starta ditt egetföretag, tjäna multum, uppnå allt vad status innebär i pengaväg. "Lyckas", för det kan ju alla?

Eller.. Har du insett att du fallit offer? Precis som alla oss andra? Trampa på nu i hamsterhjulet. MvH pöbeln
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in