2015-06-14, 02:36
Medlem
DrUgglas avatar
Jag har väldigt kraftiga ben och promenerar/springer mycket men aldrig haft detta problem förrän nu, låren skaver mot varandra och såg nu efter en lång promenad att det är stora sår där som svider, typ som skoskav fast på låren därav rubriken. Tänkte prova göra som jag gör när jag har skoskav och sätta tejp över såren, men vet inte om det gör någon skillnad på låren. Några tips? Jag håller på att gå ner i vikt så förhoppningsvis har jag inte detta nästa sommar
Citera
2015-06-14, 02:46
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrUggla
Jag har väldigt kraftiga ben och promenerar/springer mycket men aldrig haft detta problem förrän nu, låren skaver mot varandra och såg nu efter en lång promenad att det är stora sår där som svider, typ som skoskav fast på låren därav rubriken. Tänkte prova göra som jag gör när jag har skoskav och sätta tejp över såren, men vet inte om det gör någon skillnad på låren. Några tips? Jag håller på att gå ner i vikt så förhoppningsvis har jag inte detta nästa sommar

Gå till Stadium. De har underbyxor för just detta ändamål typ: http://www.stadium.se/klader/herrkla...k#.VXzOtkbciR8 med flera.
Citera
2015-06-14, 02:53
Medlem
DrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Gå till Stadium. De har underbyxor för just detta ändamål typ: http://www.stadium.se/klader/herrkla...k#.VXzOtkbciR8 med flera.
Så dessa kallingar motverkar "skavet"? Måste jag testa då.

Vad beror detta på? är det för att det är sommar och man svettas så lätt och att jag har tjocka lår? Har ju gått hela våren men inte haft detta problem.
Citera
2015-06-14, 03:34
Medlem
syndroms avatar
Vaselin? I väntan på att de blir mindre? Har själv provat det, dock inte på låren utan över bröstet + bröstvårtorna när jag sprungit en längre sträcka. Hittade tipset i en löpartidning!
Citera
2015-06-14, 12:40
Medlem
Använder du andra kalsonger än tidigare kanske? Jag får samma problem om jag råkar använda såna som åker upp på benen.
Citera
2015-06-14, 15:30
Medlem
DrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beace
Använder du andra kalsonger än tidigare kanske? Jag får samma problem om jag råkar använda såna som åker upp på benen.
Precis, det känns som att kallingarna åker upp och när jag drar ut dem så smärtar det till just på skavstället. Dock har jag haft flera olika kallingar och alla ger detta problem så tror inte det har med dem att göra.
Citera
2015-06-15, 00:30
Medlem
Slackoffs avatar
Baby talk.
Citera
2015-06-15, 00:40
Medlem
DrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Baby talk.