• 1
  • 2
2015-06-13, 23:21
Moderator
HelgeBuks avatar
Det här låter ju helt fruktansvärt!

Citat:
Pojken ska ha blivit påkörd i mycket låg hastighet och i samband med detta hamnat under fordonet. Han skadades svårt och fördes i ambulans till Gävle sjukhus där han konstaterades avliden uppger polisen. Chauffören av fordonet, en 26-årig man hemmahörande i Uppsala, chockades svårt och fördes även han till sjukhus med ambulans.

http://www.larm-soderhamn.se/2015/06...-efter-olycka/

Är det alltså Hemglass i Uppsala som kör så långt norrut som Sandvikens kommun? Har de ingen "terminal" i Gävle?

På Larm-Söderhamn står det bara "mindre lastbil" men kvällsblaskorna säger glassbil, fast dit länkar jag inte av förklarliga skäl.

Väster om Årsunda står det, så antar att det betyder "Hedkarby" eller "Lund" om jag ska gå efter Google Maps? Eller längs med Gavelstigen?

Hemskt..
Citera
2015-06-13, 23:30
Medlem
welcometorealitys avatar
Detta är väldigt tragiskt faktiskt, det är ju lätt att vara efterklok när olyckor händer, barnen springer snabbt ut när de hör att Glassbilen kommer, fan vilken sorg för de drabbade anhöriga nu.
Citera
2015-06-13, 23:41
Medlem
BonerBatmans avatar
Läste precis om det. Fy fan vilken tragisk händelse
RIP

Föraren kan inte ha det lätt. Fy fan hade nog tagit livet av mig om jag råkat orsaka ett barns död

Framkommer inte var föräldrarna till barnet befann sig. Vet att barn blir helt till sig när de hör glassbilen och har själv fått stoppa min systerson när han själv rusat iväg.
Senast redigerad av BonerBatman 2015-06-13 kl. 23:46.
Citera
2015-06-13, 23:48
Medlem
Fy sjutton! Var ute i sommarstugan i Lingbo söder om Årsunda och klippte gräset i dag. Passade på att handla av glassbilen när den kom förbi. Stod och pratade en stund med chauffören för betalterminalen hans krånglade, jättetrevlig kille. Detta var vid 16-tiden. När jag senare åkte hem mötte jag ambulansen med blåljus efter väg 272. Tycker synd om alla inblandade.
Citera
2015-06-14, 00:20
Medlem
pyttefnaxs avatar
Fy fan, måste vara en knattes mardröm att bli ihjälkörd av det finaste som finns, en glassbil.

Liten ort där alla känner alla, usch.
Citera
2015-06-14, 00:24
Medlem
HälsingeBockens avatar
Även SVT skriver att det var en glassbil.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...og-av-skadorna

Så otroligt tragiskt...
Jag kan inte tänka mig något som skulle kännas värre än att orsaka en sådan olycka.
Hoppas att föraren och barnets familj någonsin kan komma över det inträffade.
Citera
2015-06-14, 00:32
Medlem
Stod att 2-åringen blivit påkörd i väldigt låg fart. Troligtvis har han backat och inte sett när tvååringen sprungit ut bakom. Väldigt tragiskt.
Två sidor av ett mynt. Föräldrar låter väl inte en tvååring springa i närheten av ett stort fordon i rörelse. Samtidigt så kan man inte backa ( vilket givetvis inte är säkert), eller framföra ett fordon säkert, så har man valt fel yrke. Men att se direkt bakom bilen är ju tyvärr inte det lättaste

Oavsett så är de säkerligen tungt för killen, men så klart väldigt mycket tyngre för familjen.
Väldigt tråkigt
Citera
2015-06-14, 00:36
Medlem
paglamannens avatar
Fyfan så tragiskt, chauffören lär få en hel del att stå ut med resterande dagar av hans liv.

RIP
Citera
2015-06-14, 00:49
Medlem
DennisOlofs avatar
Fy farao vilket trauma för den som körde, även om det var i mycket låg fart, man blir ju knäckt av en sådan grej. Man vet ju själv hur det är när man kör i bostadsområden och barn far runt på cyklar och annat, även om man kör försiktig, är vaksam osv. Jag verkligen ogillar när barn och annat löst (som hundar osv) kommer för nära ett fordon i rörelse.

Men man måste ändå lägga en del av skulden hos föräldrarna, man ska veta med sig att barn i vissa åldrar springer runt som tokiga och man måste då hålla extra koll, speciellt när större fordon rör sig i området. Nu är det ju extra illa, för just en glassbil drar ju till sig barn med sin melodi. Det är verkligen lätt att hamna under dessa större fordon, även för vuxna. Föräldrarna är säkert också hela förstörda, det där är ju något man aldrig kommer över tror jag.

Kanske en lärdom att dra av detta för just glassbilarna, skaffa kameror så man ser när man vänder och backar, just dessa fordon drar ju till sig barn samt åker runt mycket i bostadsområden.

-----------------------

Lite som när barn dog förut när dom tog sin in och lästa tidningar i returpappen, har för mig man pratade om att installera infraröda kameror i dessa bilar, eller om man byggde om alla behållarna för att förhindra att barn tog sig in, det var ju också sjukt tragiskt att dödsfall behövde inträffa innan man fattade att man måste göra saker bättre för att motverka att det händer igen.
Citera
2015-06-14, 01:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Expressen skriver "Pojkens anhöriga är underrättade om dödsolyckan". Ehhh killen var två år. Var inte någon av föräldrarna med?

http://www.expressen.se/nyheter/2-ar...d-av-glassbil/
Citera
2015-06-14, 01:39
Medlem
NisseGhandis avatar
Otroligt sorgligt för alla inblandade, mitt hjärta mörknade rejält. Det känns jobbigt att skriva det men det ligger på chauffören att ha koll både bakåt och framåt hur sakta han än kör. Tragiskt.
Citera
2015-06-14, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Expressen skriver "Pojkens anhöriga är underrättade om dödsolyckan". Ehhh killen var två år. Var inte någon av föräldrarna med?

http://www.expressen.se/nyheter/2-ar...d-av-glassbil/

Kanske hade pojken barnvakt? Äldre släktingar som inte hinner med i en tvåårings impulser och fart? Bara en tanke. Har själv små barn och det är helt otroligt hur snabbt de kan pinna iväg, sina korta ben till trots. Usch, vilken tragedi. Vila i frid, lille pojk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in