2015-06-13, 15:37
Medlem
Jag har en anställning och en enskild firma. Jag deklarerade i tid men har hittills inte fått slutskattebesked. Bör jag vara orolig för revision eller vad är det som tar så lång tid?
Citera
2015-06-13, 15:48
Medlem
wkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalplast
Jag har en anställning och en enskild firma. Jag deklarerade i tid men har hittills inte fått slutskattebesked. Bör jag vara orolig för revision eller vad är det som tar så lång tid?

Du bör absolut vara orolig, Skatteverket är dig på spåren och håller sannolikt på att gå igenom tidigare års deklarationer för att förbereda åtal för skattebrott...

Skämt åsido, klippt från www.skatteverket.se:

2015 års kalender för privatpersoner

15 juni

Slutskattebesked
Skatteverket skickar ut slutskattebesked den 15–18 juni.
Citera
2015-06-13, 16:12
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Vill ha det snabbare så är bara att knalla ner till skattemyndigheten..
Citera
2015-06-13, 17:33
Medlem
ljudkellgrens avatar
Logga in på ditt skattekonto på Skatteverkets hemsida och titta om där finns någon planerad utbetalning. Själva slutskattebeskedet tar några dagar till.
Citera
2015-06-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalplast

Firma - Då kan de ju hålla på beskedet till Nov/Dec om de känner för det. Och med EF så är det ju samma som din personliga, så de kan inte "särbehandla" prelskatt av anställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in