2015-06-13, 15:21
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Skulle gissa på att ungefär efter 9/10 automatiska uppdateringar så jävlas min dator med mig. När man ska stänga av så blir den svart men power-knappen fortsätter lysa och datorn är fortfarande på. Och jag vet sedan tidigare erfarenheter att den kommer vara på tills jag stänger av den manuellt genom att hålla in power-knappen så jag gör det. Nu stängdes den av mitt i det jag satt på nätet och bara strösurfa och fick nån slags bluescreen och meddelandet att jag skulle söka på IRQL_not_less_or_equal.

Jag fattar att jag kan säkerligen googla mig till lösning på just detta problemet men det jag skulle vilja veta är varför min jävla dator jävlas med mig efter uppdateringar? Den är typ 1,5 år gammal och Windows 8. Om det är nån med liknande erfarenheter.
Citera
2015-06-13, 16:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det hade varit intressant här vad det gäller för uppdateringar. Vad säger Loggboken?

Du nämner Windows 8. Har du funderat på att uppgraderar Windows till 8.1?
Citera
2015-06-13, 20:52
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det hade varit intressant här vad det gäller för uppdateringar. Vad säger Loggboken?

Du nämner Windows 8. Har du funderat på att uppgraderar Windows till 8.1?
Hittar inte uppdateringarna i loggboken. Det enda jag ser är:
Kritisk
Fel
Varning
Information
Lyckad Granskning

Jag försökte uppgradera när jag köpte datorn men då blev det nåt fel (kommer inte ihåg vad som hände exakt men det blev nånting i slutet av installationen som gjorde att hela installationen av W8.1 förstördes och då pallade jag inte testa en gång till)
Citera
2015-06-14, 06:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Jag försökte uppgradera när jag köpte datorn men då blev det nåt fel (kommer inte ihåg vad som hände exakt men det blev nånting i slutet av installationen som gjorde att hela installationen av W8.1 förstördes och då pallade jag inte testa en gång till)

Kanske detta som är problemet? Gör en backup på dina viktiga filer och därefter utför en fabriksåterställning med hjälp av recoveryn.

Börja om från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in