• 1
  • 2
2015-06-13, 18:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ring Toshibas support och få allt bekräftat om partitionernas olika funktioner .
Har för mig att jag sett partitionsprogram (tredjepart) som kan visa innehållet. Googlade det igår nämligen. Ska se om jag kan hitta det igen.
Citera
2015-06-13, 19:01
Avstängd
Den enkla lösningen är ju att kasta ut Windows och alla dessa backuper, installera ett mycket litet OS i stället
Citera
2015-06-13, 19:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har för mig att jag sett partitionsprogram (tredjepart) som kan visa innehållet. Googlade det igår nämligen. Ska se om jag kan hitta det igen.

Om det är uppdelat såsom jag tror och skrev i inlägg # 7 så är det ju bra för då kan du ta bort OEM partitionen och återfå en del Gb`s men samtidigt så får du en återställnings partition som enbart återställer Os`et och att du därmed slipper Bloaten vid varje återställning . Suveränt om så är fallet . Fast det bästa är en ren nyinstallation och att du gör en extern backup av den imagen för att använda som din egna nya återställnings image .

Det kan tänkas att något av de program som tas bort med Oem partitonen kan vara bra att ha vid en eventuell framtid men de finner du på Toshibas hemsida vid det tillfället .
Citera
2015-06-13, 20:57
Medlem
lakritcs avatar
Lät en teknisk vän titta på partitionerna och det visade sig att OEM-partitionen var en iFFS-partition (Intel Fast Flash) och den första återställningspartitionen var Windows Recovery Environment-partition.

Han använde sig av diskpart för att ta reda på det.
Citera
2015-06-14, 12:40
Medlem
lakritcs avatar
Då jag tog bort Windows RE (första återställningspartitionen) protesterade datorn med att partitionerna inte var i rekommenderad ordning men det löste sig i alla fall och installationen slutfördes.

Kan meddela att allt nu fungerar ypperligt. Hårddisken är på 110 GB och det är underbart att ha en dator ren från skräp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in