• 1
  • 2
2015-06-13, 10:12
Medlem
Japhys avatar
Stor skandal. Någon har gjort ett hakkors i gräset på fotbollsplanen.
Citat:
Mötet mellan Italien och Kroatien i höstas omgärdades av en stor publikskandal. Bengaler kastades in på planen från den kroatiska sektionen och domaren tvingades ta ett längre avbrott i matchen.

Efter matchen dömdes Kroatien att spela returen inför tomma läktare.

En match som spelades i Split i kväll. Men trots de tomma läktarna blev skandalscenerna om möjligt ännu värre den här gången.

Under första halvlek såg man ett stort hakkors avbildat i gräset på den ena planhalvan. Enligt AP försökte sedan vaktmästare sudda ut den i halvtid utan att lyckas fullt ut.

Jag själv kan inte se att där är ett hakkors. Ser mer ut som om någon klippt gräset, vilket väl är naturligt på en fotbollsplan? Varför blåser aftonbladet i basun? Är det en extrem hitlervurm i världen idag och i så fall, vem ska axla manteln?
Citera
2015-06-13, 10:15
Medlem
vrooms avatar
Håller med. Det är väldigt svårt att se. En länk hade möjligen hjälpt
Citera
2015-06-13, 10:26
Medlem
Länk tack? ._.
Citera
2015-06-13, 10:33
Ser mer ut som ett kristet kors.
Citera
2015-06-13, 10:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Med lite vilja kan man urskilja det. Kan knappast tro att det skulle vara medvetet gjort av någon.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20958043.ab
Citera
2015-06-13, 10:55
Medlem
Själv ser jag det relativt tydligt, men jag har å andra sidan fullgott seende på båda ögonen. Hade bilden varit tagen ovanifrån hade varit än tydligare. Gräset är klippt "tvärsöver" vilket ger ränderna på planen och sedan har någon skojat till det lite genom att tillföra ränder längs med planen och format ett hakkors. Helt klart någon som vill djävlas.
Citera
2015-06-13, 10:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Klickar ytterst, ytterst sällan på länkar till Aftonbladet eller Expressen. Kanske en eller två gånger per år och då alltid om länken dyker upp i ett ämne på Flashback.

Nu gjorde jag ett undantag och klickade.

Jag kan sammanfatta så att inte ni andra som läser här behöver göda Aftonbladet med klick:

Total idioti. Aftonbladet i ett nötskal. Jag såg bara en gräsmatta och trodde först att jag såg fel bild. Sen tittade jag igen och såg att någon hade vänt gräsklipparen på ett lite speciellt sätt. Om man (1) är sjuk i huvudet, (2) är totalt besatt av nazism och ser nazister överallt och (3) är en riktigt korkad journalist, ja då, kanske, kan man se ett halvt hakkors. Men bara om någon talat om vad man ska titta efter.

Dessvärre uppfyller ju våra svenska journalister oftast de tre ovanstående kriterierna med råge, så att detta publiceras i en korkad skittidning som Aftonbladet förvånar mig inte det minsta.

Förtroendet för journalister fortsätter att dala trots att botten borde vara nådd vid det här laget. Bra där Aftonbladet.

Klicka inte på skiten.
Citera
2015-06-13, 11:20
Medlem
patriot8s avatar
Aftonbladet drar på stora trummor som vanligt, "nazistskandal"
Citera
2015-06-13, 11:30
Bannlyst
Dålig fantasi
Citera
2015-06-13, 11:30
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Vilken internationell skandal i fotbollsvärlden.
Citera
2015-06-13, 11:41
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Klickade och visst det syns ett hakkors men kan inte påstå att det var tydligt eller framträdande. Kändes som att pryon hade latjat med gräsklippningen. Orkade inte läsa tramset men jag antar att Sverige ska införa handelsbojkott och Margot besöker Auschwitiz medan Kaplan sätter sig på ett plan ner till ISIS för att diskutera bostadsplanering i Syrien.
Citera
2015-06-13, 11:43
Medlem
Snake-Blakes avatar
Andra källor:

http://www.eurosport.com/football/eu...80/story.shtml

http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...zi-symbol.html

http://www.telegraph.co.uk/sport/116...a-v-Italy.html
Senast redigerad av Snake-Blake 2015-06-13 kl. 11:46.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in