2015-06-12, 23:22
Medlem
Hej! Nu ska jag skaffa en moped klass 1, den SKA vara en 4takt, någon som vet något vettigt jag ska göra i min situation förutom att lägga 26000kr på en ny Yamaha Aerox 4 takt. Har kollat runt lite på både blocket och nya mopeder men hittar inget som är direkt vettigt förutom Viarelli Matador (Ny) Tips please Det ska kosta runt 0kr-12000kr
Citera
2015-06-13, 07:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Honda zoomer?
Citera
2015-06-13, 10:11
Medlem
Kanske men den är dyr även som begangnad. Desstom ser den ut som jag vet inte vad...
Citera
2015-06-13, 10:59
Medlem
Köp begagnat är min rekommendation. Och köp inte första bästa utan sök tills du finner ett välskött exemplar i bra skick. För 12k tror jag inte du får bra kvalitet om du köper en ny moped.
Citera
2015-06-13, 12:07
Medlem
INTPs avatar
12k räcker som sagt inte till något nytt av vettig kvalité.

Kravet på fyrtakt är ganska kraftigt begränsande, eftersom det knappt finns några fyrtakts kvalitetsmopeder - mestadels är dom kinesiska och av tveksam kvalité, som Viarellin du nämner.
Citera
2015-06-13, 15:23
Medlem
Ja jag tänker på en begangnad och som jag säger jag har varit inne på blocket och kikat en hel del saken är den att de flesta ''kvalitetsmopparna'' inte erbjuder 4 taktare t.ex aprilia, har ni någon erfarenhet av mopeder som man kan köpa begangnat för 12k och som håller! gärna några exempel på modeller som endast är byggda som 4 taktare eller som man kan bestämma om det ska vara 2 eller 4 taktare så skulle jag vara hjärtligt tacksam
Senast redigerad av kvissle 2015-06-13 kl. 15:40.
Citera
2015-06-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
12k räcker som sagt inte till något nytt av vettig kvalité.

Kravet på fyrtakt är ganska kraftigt begränsande, eftersom det knappt finns några fyrtakts kvalitetsmopeder - mestadels är dom kinesiska och av tveksam kvalité, som Viarellin du nämner.

Ja jag tänker på en begangnad och som jag säger jag har varit inne på blocket och kikat en hel del saken är den att de flesta ''kvalitetsmopparna'' inte erbjuder 4 taktare t.ex aprilia, har ni någon erfarenhet av mopeder som man kan köpa begangnat för 12k och som håller! gärna några exempel på modeller som endast är byggda som 4 taktare eller som man kan bestämma om det ska vara 2 eller 4 taktare så skulle jag vara hjärtligt tacksam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in