• 1
  • 2
2015-06-12, 20:41
Just nu pågår Bilderbergmötet där den globala makteliten inom affärs- och industrivärld, media och politisk verksamhet samlas för att diskutera. Vad tror ni står på agendan i år?

Här är listan på alla inbjudna
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...et-summit.html

Finns en del svenskar med.

Damberg, Mikael L. Minister for Enterprise and Innovation SWE
Lemne, Carola CEO, The Confederation of Swedish Enterprise SWE
Svanberg, Carl-Henric Chairman, BP plc; Chairman, AB Volvo SWE
Wallenberg, Jacob Chairman, Investor AB SWE

Man hör fortfarande ingenting om Bilderbergggruppen i media. Man kan tycka att ett så stort möte med så många högt uppsatta borde generera åtminstone en artikel i AF, men icke! Varför är det så hemlighetsfullt? Och framförallt varför bryr sig inte vanligt folk om om dethär?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bilderberggruppen
Arrangörer, deltagare och etablerad nyhetsmedia förnekade länge att mötet existerade, men har på 2000-talet rapporterat om att det äger rum. Brittiska The Guardians journalist Charlie Skelton skrev 2011: "Det fanns en tid, för inte så många år sedan, när det var ett tecken på fullfjädrat tokstolleri att ens antyda att något sådant som 'Bilderberg' existerade. Att insistera att det var ett viktigt internationellt möte, inte något som en ödlehjärna fantiserat ihop, var galenskap. Det var ett möte, hånskrattade hånskrattarna, som hölls av Loch Ness-odjuret i Narnias lyxigaste konferensanläggning.
Senast redigerad av Grytvante 2015-06-12 kl. 20:47.
Citera
2015-06-12, 20:44
Bannlyst
Dom pratar om hur dom ska kunna införa nya världsregeringen och göra oss till slavar, fast först måste dom döda stora delar av världsbefolkningen. Onda människor!
Citera
2015-06-12, 20:46
Medlem
Aftonbladet vet inte mer om mötet än vi, de brukar köra sin token-artikel om konspirationer några gånger om året där Bilderberg nämns.
Citera
2015-06-12, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish
Dom pratar om hur dom ska kunna införa nya världsregeringen och göra oss till slavar, fast först måste dom döda stora delar av världsbefolkningen. Onda människor!

Vi är redan slavar, mer eller mindre. De 85 rikaste personerna i världen har lika mycket pengar som halva världens fattigaste befolkning tillsammans. Dessa 85 personer är alltså rikare än cirka 3,5 miljarder människor tillsammans! Jag tycker det säger väldigt mycket. Jobba, äta, sova, dö!

http://www.theguardian.com/business/...f-of-the-world

Men vem bryr sig? Det är väl mer intressant att läsa om Kim Kardashians rumpa.
Senast redigerad av Grytvante 2015-06-12 kl. 20:57.
Citera
2015-06-12, 21:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytvante
Vi är redan slavar, mer eller mindre. De 85 rikaste personerna i världen har lika mycket pengar som halva världens fattigaste befolkning tillsammans. Dessa 85 personer är alltså rikare än cirka 3,5 miljarder människor tillsammans! Jag tycker det säger väldigt mycket. Jobba, äta, sova, dö!

http://www.theguardian.com/business/...f-of-the-world

Men vem bryr sig? Det är väl mer intressant att läsa om Kim Kardashians rumpa.

Vad säger det? Om det vore så att dessa 3,5 miljarder jobbade/slavade direkt åt dessa 85 personer vore det naturligtvis anmärkningsvärt, minst sagt, men så är det ju inte. Jag har mer pengar än resten av min släkt - äger jag dem då? Kungen har mer pengar än du, slavar du åt honom?
Citera
2015-06-12, 21:55
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Aftonbladet vet inte mer om mötet än vi, de brukar köra sin token-artikel om konspirationer några gånger om året där Bilderberg nämns.

Det håller jag med om, eftersom inget av det som sägs på mötena läcks ut, så har ju media i det fallet inget att rapportera om.

Däremot borde ju media vara intresserade av själva tillställningens omfattning, som det enorma säkerhetspådrag. Ännu mer märkligt är att polisen sätter in sådana resurser att skydda inbjudna gäster och inför tillfälliga förbud som flygförbud över ett stort område kring hotellet där mötet sker. Det borde ju intressera media att statliga resurser används i sådan stor utsträckning för en privat tillställning.
Senast redigerad av nickeheaad 2015-06-12 kl. 22:09.
Citera
2015-06-12, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad säger det? Om det vore så att dessa 3,5 miljarder jobbade/slavade direkt åt dessa 85 personer vore det naturligtvis anmärkningsvärt, minst sagt, men så är det ju inte. Jag har mer pengar än resten av min släkt - äger jag dem då? Kungen har mer pengar än du, slavar du åt honom?

Kungen får sina pengar av skattebetalarna så ja jag slavar åt kungen, indirekt. Det är inte så att jag står och tvättar hans badrum med min tandborste samtidigt som han piskar mig. Det får min arbetsgivare göra istället.
Citera
2015-06-12, 23:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kungen får sina pengar av skattebetalarna så ja jag slavar åt kungen, indirekt. Det är inte så att jag står och tvättar hans badrum med min tandborste samtidigt som han piskar mig. Det får min arbetsgivare göra istället.
Med den retoriken jobbar/slavar du åt alla som tar del av skattemedel. Att du själv är en av dem som får nytta av skattemedlen samt kungens pr-arbete och din arbetsgivares insatser för att ge dig jobb, det verkar du bekvämt ignorera... Världen är inte så enkel som du tror..
Citera
2015-06-13, 01:54
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Med den retoriken jobbar/slavar du åt alla som tar del av skattemedel. Att du själv är en av dem som får nytta av skattemedlen samt kungens pr-arbete och din arbetsgivares insatser för att ge dig jobb, det verkar du bekvämt ignorera... Världen är inte så enkel som du tror..

Det skadar inte att ifrågasätta saker. Tycker inte det lilla pr-arbetet är värt pengarna år 2015. Att dessutom de 85 rikaste äger mer än vad halva jordens befolkning gör tycker jag inte är rättivist. Vad tycker du? Visste du ens om det? Vad beror det på?

Fast nu är vi ju lite off topic. Tanken med den här tråden var att vi skulle diskutera vad de pratar om på Bilderbergmötet, inte huruvida vi är slavar eller ej.
Citera
2015-06-13, 02:04
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish

Är det verkligen människor? Eller är det utomjordingar.
Citera
2015-06-13, 02:08
Medlem
Citat:
Just nu pågår Bilderbergmötet där den globala makteliten inom affärs- och industrivärld, media och politisk verksamhet samlas för att diskutera. Vad tror ni står på agendan i år?

Här är listan på alla inbjudna
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...et-summit.html

Finns en del svenskar med.

Damberg, Mikael L. Minister for Enterprise and Innovation SWE
Lemne, Carola CEO, The Confederation of Swedish Enterprise SWE
Svanberg, Carl-Henric Chairman, BP plc; Chairman, AB Volvo SWE
Wallenberg, Jacob Chairman, Investor AB SWE

Man hör fortfarande ingenting om Bilderbergggruppen i media. Man kan tycka att ett så stort möte med så många högt uppsatta borde generera åtminstone en artikel i AF, men icke! Varför är det så hemlighetsfullt? Och framförallt varför bryr sig inte vanligt folk om om dethär?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bilderberggruppen
Arrangörer, deltagare och etablerad nyhetsmedia förnekade länge att mötet existerade, men har på 2000-talet rapporterat om att det äger rum. Brittiska The Guardians journalist Charlie Skelton skrev 2011: "Det fanns en tid, för inte så många år sedan, när det var ett tecken på fullfjädrat tokstolleri att ens antyda att något sådant som 'Bilderberg' existerade. Att insistera att det var ett viktigt internationellt möte, inte något som en ödlehjärna fantiserat ihop, var galenskap. Det var ett möte, hånskrattade hånskrattarna, som hölls av Loch Ness-odjuret i Narnias lyxigaste konferensanläggning.

Jag gissar att Damberg blir ny partiordförande för S antingen innan extravalet 2015/2016, hur som helst i god tid innan 2018.

Det är anmärkningsvärt att media inte gräver mer i Bilderberg och allt och alla som hänger samman med det.
Citera
2015-06-13, 08:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det skadar inte att ifrågasätta saker. Tycker inte det lilla pr-arbetet är värt pengarna år 2015. Att dessutom de 85 rikaste äger mer än vad halva jordens befolkning gör tycker jag inte är rättivist. Vad tycker du? Visste du ens om det? Vad beror det på?
Ja det visste jag, det diskuteras i varannan tråd här inne. Dock håller jag inte med om definitionen att de skulle äga befolkningen, de äger tillgångar, industrier, banker och annat som även är till godo för andra i form av produktion och distribution, forskning, arbetstillfällen, ibland även välgörenhet (t.ex Gates foundation eller Wallenbergarnas stiftelser).
Orsaken att pengar koncentreras är väl att makt och pengar genererar mer makt och pengar.
Själv tycker jag det är åt helvete för koncentrerat, men en fråga som uppstår här är om någon / några / alla dessa 85 deltar på Bilderberg?

Citat:
Fast nu är vi ju lite off topic. Tanken med den här tråden var att vi skulle diskutera vad de pratar om på Bilderbergmötet, inte huruvida vi är slavar eller ej.

Ok, det står på deras hemsida, och det de ska diskutera i år är (först och främst):
Artificial Intelligence
Cybersecurity
Chemical Weapons Threats
Current Economic Issues
European Strategy
Globalisation
Greece
Iran
Middle East
NATO
Russia
Terrorism
United Kingdom
USA
US Elections
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-06-13 kl. 08:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in