2015-06-12, 18:38
Medlem
Corrans avatar
Skulle inte säga att jag är den känsliga typen...och jag kan inte heller sörja över nån jag inte känner/känt.

Men man kan ju bara föreställa sig hur hemskt det måste va när någon försvinner sådär.
Och att spåren pekar åt att denna historia nog inte kommer få något lyckligt slut.

Det jag då verkligen inte förstår är folk som skämtar om det. Såg en "populär" tråd här på Flashback under humor avdelningen där man skoja om henne.

Hur funkar dessa människor? Varför gör dom det? Och vad är deras behov till detta beteende?

I mitt huvud är det helt klart något som inte stämmer om man gör sig lustig över ett aktuellt fall om försvunna och ev. döda människor. Föräldrar (och andra nära och kära) som här och nu lider något helt fruktansvärt.

Jag klicka in på tråden och trodde att jag skulle läsa en massa kommentarer om att detta verkligen inte var okay, istället kunde man se massa andra som skulle skoja om hela situationen.

Även om personerna inte säger det Till dom drabbade så förstår jag inte beteendet. Att detta är ens reaktion på att någon har försvunnit och ev. inte finns med oss längre.

Tankar?
Citera
2015-06-12, 18:42
Medlem
TheDarkCats avatar
Ja. Tänker på föräldarna fyfan vilken oro.
Citera
2015-06-12, 18:43
Medlem
TheDarkCats avatar
Dom som gör det är ju dum i huvudet. hur är man funtad om man skojjar om en sån sak?

Finns många dårar här på Flashback.
Citera
2015-06-12, 18:46
Medlem
Självklart är det en hemsk händelse men jag tycker ändå att man ska ha rätt till att skämta om vad som helst. Visst alla finner det inte roligt men så länge man håller sig på ett forum och inte helt öppet skämtar om det till anhöriga så är det ok imo.
Citera
2015-06-12, 18:49
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Självklart är det en hemsk händelse men jag tycker ändå att man ska ha rätt till att skämta om vad som helst. Visst alla finner det inte roligt men så länge man håller sig på ett forum och inte helt öppet skämtar om det till anhöriga så är det ok imo.
Det är ju endå inte okej. Andra tycker ju inte det direkt är så roligt tänk dig själv om du var i samma situation. Vad vet du om hennes föräldrar dom kanske kollar här på flashback tråden om Lisa. Du vet ingenting. Så passa dig vad du skriver.
Citera
2015-06-12, 18:50
Avslutad
Så har det varit nästa alltid när något inträffar, då skapar något ljushuvud en tråd om händelsen som det sedan skall göra sig lustiga i.

Det är tydligen också tillåtet att skapa denna tråd, dock så är det väldigt olustigt att driva med andras olycka.
Citera
2015-06-12, 18:51
Medlem
Ducadreams avatar
Man har alltid skämtat om försvunna eller döda personer på flashback, vilket är självklart fel. Lisa är inte ett undantag i det här fallet.
Citera
2015-06-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Det är ju endå inte okej. Andra tycker ju inte det direkt är så roligt tänk dig själv om du var i samma situation. Vad vet du om hennes föräldrar dom kanske kollar här på flashback tråden om Lisa. Du vet ingenting. Så passa dig vad du skriver.

Om det vore jag så hade jag inte tagit så illa upp eftersom jag VET att det finns idioter överallt och man ska inte ta allt så jävla hårt. Går man in på ett anonym forum på nätet så får man räkna med att se massa skit.

Förresten så ska väl alla ha rätt till sin egna humor, oavsett vilken typ den är. Man bryter väl inte mot någon lag av att skratta?
Citera
2015-06-12, 18:54
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Om det vore jag så hade jag inte tagit så illa upp eftersom jag VET att det finns idioter överallt och man ska inte ta allt så jävla hårt. Går man in på ett anonym forum på nätet så får man räkna med att se massa skit.

Förresten så ska väl alla ha rätt till sin egna humor, oavsett vilken typ den är. Man bryter väl inte mot någon lag av att skratta?
Av att skratta åt en som är försvunnen? är det normalt tycker du?
Citera
2015-06-12, 18:54
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Så har det varit nästa alltid när något inträffar, då skapar något ljushuvud en tråd om händelsen som det sedan skall göra sig lustiga i.

Det är tydligen också tillåtet att skapa denna tråd, dock så är det väldigt olustigt att driva med andras olycka.

Vad är problemet med denna trådstart?

Jag undrar vad som driver folk att skämta om andras olycka. Väldigt aktuella och hemska olycka.
Citera
2015-06-12, 18:57
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Man har alltid skämtat om försvunna eller döda personer på flashback, vilket är självklart fel. Lisa är inte ett undantag i det här fallet.

Fallet Lisa har ju blivit Väldigt stort. Varför vet jag inte riktigt, det försvinner ju människor hela tiden.

Även om bevisen pekar åt att något väldigt hemskt har skett, så är det ändå inte helt unikt.
Men även om man ser till andra fall så förstår jag inte riktigt varför det finns folk som vill driva och skämta om det.

Det är väl inget olagligt eller så, jag undrar mest vad som driver folk till att göra det.
Kanske tråden ligger fel, men vart ska man annars diskutera beteende hos folk?
Citera
2015-06-12, 18:59
Medlem
AndraSorterings avatar
1. Ett sätt (om än omoget så) att hantera det obegripliga?

2. Uppmärksamhetsbehov?

Lägg själv ytterligare till....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här