2015-06-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Av att skratta åt en som är försvunnen? är det normalt tycker du?

Det är skillnad på att skratta åt just händelsen och att skratta åt skämtet.

Ett skämt är ett skämt, att någon försvinner spårlöst speciellt en sådan ung tjej är dock hemskt. Men att inte kunna få ha kul i livet så vore det värdelöst.
Citera
2015-06-12, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Vad är problemet med denna trådstart?

Jag undrar vad som driver folk att skämta om andras olycka. Väldigt aktuella och hemska olycka.

Jag utryckte mig lite kryptiskt där, jag ser inget fel med din trådstart jag åsyftade dessa trådar som skapas för att göra sig rolig över olyckor.

Jag ber om ursäkt för mitt klumpiga inlägg tidigare,
Citera
2015-06-12, 19:04
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Fallet Lisa har ju blivit Väldigt stort. Varför vet jag inte riktigt, det försvinner ju människor hela tiden.

Även om bevisen pekar åt att något väldigt hemskt har skett, så är det ändå inte helt unikt.
Men även om man ser till andra fall så förstår jag inte riktigt varför det finns folk som vill driva och skämta om det.

Det är väl inget olagligt eller så, jag undrar mest vad som driver folk till att göra det.
Kanske tråden ligger fel, men vart ska man annars diskutera beteende hos folk?

Hon är ung och attraktiv. Det är därför.

Anledningen till att folk skämtar om sådant här kan vara nog för att de är känslomässigt avtrubbade och kanske sjuka i huvudet.
Citera
2015-06-12, 19:05
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Kanske många som bara "Om HAN ville mörda eller kidnappa henne så är det okej och jag ska inte lägga mig i bara skämta som om det är helt normalt"
Citera
2015-06-12, 19:08
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Jag utryckte mig lite kryptiskt där, jag ser inget fel med din trådstart jag åsyftade dessa trådar som skapas för att göra sig rolig över olyckor.

Jag ber om ursäkt för mitt klumpiga inlägg tidigare,

Okay, inga problem

Annars har väl många sin personliga gräns. Jag kan nog skratta åt mindre trevliga saker som hänt för länge sedan.

Här är det dock ett väldigt öppet sår, och många som mår dåligt just Nu.
Citera
2015-06-12, 19:31
Medlem
olasvenssons avatar
Det är bra om kan skämta.
Citera
2015-06-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Det är bra om kan skämta.
Ja man ska få skämta om allt!
(FB) Hur många av ef FlashBackare har wankat till LH's profilbild eller annan bild på LH?
Citera
2015-06-12, 19:42
Medlem
Klappars avatar
Citat:

Det handlar om yttrandefrihet, alla måste få ha sin åsikt hur sjuk den än är. Vill du inte läsa om skämt som handlar om Lisa så får du låta bli att gå in i tråden, svårare än så är det inte.
Citera
2015-06-12, 19:43
Bannlyst
Citat:
Okay, inga problem

Annars har väl många sin personliga gräns. Jag kan nog skratta åt mindre trevliga saker som hänt för länge sedan.

Här är det dock ett väldigt öppet sår, och många som mår dåligt just Nu.

Vilka är dessa "många"? Folk på flashback som aldrig sett henne innan Aftonbladet la ut en bild?

Givetvis ska man få skämta om vad man vill. Passar det inte dig, läs det inte.

Svenskar är nog det mest lättkränkta folket på jorden.
Citera
2015-06-12, 19:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Det man inte kan skämta om är inte värt att tas på allvar.
Långt innan internets tid så skojade man om olyckor och katastrofer, fanns roligheter om Titanics undergång vartefter nyheten spred sig, så det är inget nytt fenomen.
Citera
2015-06-12, 19:54
Medlem
petherfs avatar
Förmodligen inte i livet men man kan alltid hoppas,Förjävligt med alla snygga tjejer som försvinner.
Konstigt det där med moppen, låter som hon blev indragen i en bil. Det är bara att hoppas att hon blivit bortförd till kanske ett öde hus och blivit någons leksak. Då kanske hon hittas såsmåningom
Citera
2015-06-12, 20:04
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingPutin
Vilka är dessa "många"? Folk på flashback som aldrig sett henne innan Aftonbladet la ut en bild?

Givetvis ska man få skämta om vad man vill. Passar det inte dig, läs det inte.

Svenskar är nog det mest lättkränkta folket på jorden.

Alla dom som känner henne? Eller bara rör sig i närheten. Sen självklart alla dom som läser om det.

Du missar dock hela poängen med tråden. Jag har knappast sagt att det borde va förbjudet att skämta om saker och ting. Jag undrar vad som driver dessa till detta något udda och märkliga beteende.

Blir inte det minsta kränkt av att folk skämtar om detta, som sagt, jag kan inte känna sorg över nån jag inte känner. Men jag förstår inte drivet bakom det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in