• 1
  • 2
2015-06-12, 02:18
Bannlyst
Har följt den rekordstora (?) tråden om den 17 åriga flickan som försvunnit så gått det går och måste säga att jag nog aldrig förr sett så många idiotiska teorier och spekulationer i en tråd.

Förstår om detta är ett känsligt ämne som kan uppröra folk och även irritera de som på ett seriöst sätt försöker delta i tråden. Men vissa är så bisarra att jag helt enkelt inte kan hjälpa att skratta högt åt dessa. Tänkte att vi här kunde samla dessa. Om inlägget innehållandes teorin icke tagits bort kan det vara på sin plats att få in det här i denna tråd.

Börjar själv med ett par jag stycken jag läste i tråden

"Den tystgående stealth helikoptern"

Detta måste ha rensats bort av mod då jag använt sökfunktionen och inte lyckats hitta detta inlägg. Teorin var följande: Några har med hjälp av en helikopter firat sig ner med hjälp av snören och fiskat upp offret. På detta svarade någon att detta är mycket osannolikt då det finns någon slags flygbas med radarstation i närheten, samt att en helikopter låter väldigt högt. Personen som postade teorin gällande helikoptern svarade med att det mycket väl kan ha varit en såkallad "tystgående stealth helikopter". Jag antar att personen menade en sådan som användes i operationen då man knäppte Bin laden

Gärningsmannens väldresserade hund

Många i tråden har förbryllats över de utspridda fynden tillhörande BO, som svar på detta postade någon att GM möjligen kan ha använt sig av en hund, bärandes på fynden i munnen som sedan på kommando sprungit runt och släppt dessa på olika platser, postaren menade även att GM kan ha hängt någon slags annordning runt hundens nacke som släppte föremålen. Här är original inlägget:

Är detta totalt omöjligt..:

Gm ger en hund saker från Lisa direkt i munnen eller i ngn slags påse (mobiltelefon, ring, kort etc), bussar på hunden ut på åkern och därav det konstiga droppandes av hennes ägodelar? Mitt på en åker på olika ställen.

Den hungriga vargen
Postaren spekulerar i huruvida en hungrig varg kan ha anfallit BO och därefter släpat henne flera kilometer till sin lya, att mobilen är sönder förklaras av att BO ska ha försökt ta upp sin mobil och ringa och vargen då ska ha bitit isönder mobilen. Original inlägget kommer nedanför

Tokteori men kan hon blivit tagen av varg. Biter av nacken, behöver inte blöda nämnvärt alla hår försvinner i blåsten. Släpar iväg henne till sin lya eller liknande. Kan va flera kilometer bort. Hon kanske är i tyngsta laget iofs. Då borde hon kunna tappa prylar längst släpvägen. Kanske bytte grepp och bet sönder mobilen i fickan typ. Men släpspår borde nog ha hittats, i vilket fall iofs. Utspridda saker över så stort område verkar väldigt ologiskt så nära caféet annars.

Vill igen påpeka att intentionen inte är att på något sätt driva med eller göra sig lustig över denna tragiska händelse. Tyckte helt enkelt bara att dessa inlägg var ganska roliga och kände att lite humor i mörkret inte är fel. Fortsätt gärna posta de mest idiotiska teorier ni hört i tråden.
Citera
2015-06-12, 02:22
Bannlyst
Tycker inte teori nummer 2 låter så osannolikt ändå.
Citera
2015-06-12, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyFuckingMetal

För mig lät den extremt komisk, kanske har vi olika uppfattningar om saker och ting
Citera
2015-06-12, 03:00
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyFuckingMetal

Nej, o andra sidan så skrev du själv i tråden (ett inlägg som raderades av MOD) där du påstod att scientologi-kyrkan ligger bakom försvinnandet.

En annan detektiv i tråden letade upp denna bild http://www.ladda-upp.se/bilder/inrcphnlhzwnz/ på kaféets egna Facebooksida, personen hittade och ringade in en mystik lucka under ett bord, att polisens hundar med högsta sannolikhet hade sniffat upp Lisa på nolltid ifall hon blivit instängd verkade denne använde inte ta till sig.

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Jag läste någon teori om att tidigare försvunna människor blivit nermalda till grisfoder, så folk undrade om de fanns grisfarmar i närheten av platsen där hon försvann
Senast redigerad av Edt.cat. 2015-06-12 kl. 03:06.
Citera
2015-06-12, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Nej, o andra sidan så skrev du själv i tråden (ett inlägg som raderades av MOD) där du påstod att scientologi-kyrkan ligger bakom försvinnandet.

En annan detektiv i tråden letade upp denna bild http://www.ladda-upp.se/bilder/inrcphnlhzwnz/ på kaféets egna Facebooksida, personen hittade och ringade in en mystik lucka under ett bord, att polisens hundar med högsta sannolikhet hade sniffat upp Lisa på nolltid ifall hon blivit instängd verkade denne använde inte ta till sig.

Man börjar undra vad för slags människor alla dessa IDIOTER är

Många verkar faktiskt inte trolla heller, var även en tomte som föreslog att hon låg i cafeets frys. Samma person tyckte sedan att flashback skulle skicka upp en drönare kopplad till en livefeed där vi alla skulle sitta o leta
Citera
2015-06-12, 03:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Man börjar undra vad för slags människor alla dessa IDIOTER är

Många verkar faktiskt inte trolla heller, var även en tomte som föreslog att hon låg i cafeets frys. Samma person tyckte sedan att flashback skulle skicka upp en drönare kopplad till en livefeed där vi alla skulle sitta o leta

Det är riktigt underhållande när idioter kommer med sina teorier, gör att man kan skratta mellanåt.
Citera
2015-06-12, 03:47
Det var någon som sa att hon träffat en muslim online och åkt till Syrien för att gå med i IS, den var ganska löjlig.
Citera
2015-06-12, 04:00
Medlem
Edt.cat.s avatar
Användaren Ed92 har funderat och tänkt igenom sin teori ordentligt, så håll i hatten;

Citat:
Ursprungligen postat av Ed92
Eftersom hon försvann på en söndag. Har funderat ett tag och min teori är att gärningsmannen var någons förälder som var avundsjukt på hennes föräldrars rikedom. Därför kidnappar dom henne och vill "muta" föräldrarna för pengar. typ nåt sånt? Kan inte komma på nåt annat! Kan man tipsa polisen nånstans? Inte så svårt o leta upp vilka som kan vara avundsjuk direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ed92
Alltså, med störst sannolikhet är avundsjuka inblandat i motivet, jag är säker på min sak! Kolla bara vad som hände när Ryssarna blev avundsjuk på amerikanerna.
Senast redigerad av Edt.cat. 2015-06-12 kl. 04:05.
Citera
2015-06-12, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Användaren Ed92 har funderat och tänkt igenom sin teori ordentligt, så håll i hatten;

Det värsta är att han verkar vara seriös, vi får hoppas för mänsklighetens bästa att han inte förökar sig.
Citera
2015-06-12, 07:37
Medlem
Rewindings avatar
Jag som långt efter tråden var som högst aktiv läste igenom alltihop tycker Vatchareeya's tråd hade högklass jämfört med Lisas skräptråd, verkar verkligen som om de allra mest korkade människor och troll har hittat till den.

Langning som gick fel.
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Lisa är i åldern då man fixade alkohol från dom mest skumma typerna. Hon ska för första gången åka själv från jobbet. Långt hemifrån - ingen chans att föräldrarna upptäcker henne. Bestämmer träff för överlämning vid 18.30 med någon kåt langare. Dröjer kvar lite för att kollegorna ska hinna åka. Något går snett när köpet av alkoholen skall genomföras, langaren kanske tolkat lisa fel och trodde hon skulle bjuda till lite andra typer av tjänster(sexuella..). Lisa säger nej och att hon inge vill ha nått, ordkrig uppstår, lisa tar upp sin telefon för att ringa på hjälp, langaren tar den ifrån henne/den hamnar i backen så den går sönder. Han får med henne i bilen, kastar ut telefonen och drar.

Vet själv att det alltid var jävligt skumma typer som man köpte av när man var yngre. Ofta av utländsk härkomst. Denna teori passar ju bra in på det där med att hon för första gången skulle åka själv därifrån, och passat på att stämma träff med någon.
Jag kan se detta scenariot framför mig, kan ni?
va?

Hollywoodpsykopat!
Citat:
Ursprungligen postat av afrokille1337
Min teori.

Lisa slutar och går mot mopeden, hon sätter i nyckeln och skall öppna luckan i sadeln för att lägga i sin påse. Då kommer GM fram, som observerat platsen tills hon slutar, och går fram till henne, förmodligen under hot, för att få med henne till ladan. där inne dödar och våldtar han henne. senare backar han upp sin bil till ladan, fört in henne i bilen och kört runt bland åkrarna för att sprida hennes kläder och dylikt, inser att han måste förstöra telefonen så den slår han i en sten. kroppen har han förmodligen tagit med sig eftersom att stycka en kropp så blir det så mycket blod och hade tagit för lång tid så det har han iaf inte gjort på plats i närheten av kafet eller åkrarna. Han har tagit med sig kroppen och gömt den flera mil ifrån platsen.

Sjukt men förmodligen sant tyvärr

Generic deckarmord!
Citat:
Min teori är att dom körde på vägen, och stannade precis vid Caféet för "Vägbeskrivning" . Lisa var precis vid kanten av vägen. Hon kliver av mopeden och försöker beskriva så bäst hon kan. Föraren i bilen ser väldigt suspekt ut. En kille man direkt ser om han är snäll eller elak. Hon beskriver vägen för dom, men killen går ut ur bilen, vilket gör så att Lisa backar lite från sin comfort zone. Han börjar tafsa på henne, men hon flyr mot ladan och försöker få täckning. Täckningen är dålig, vilket gör henne tvungen att skicka sms för bästa information kring vad som händer. Hon hinner knappt skicka innan killen är ikapp henne och sliter bort den. Allt därefter är enbart brus...

Finns många guldkorn, som stealthhelicopter Ska se om jag kan hitta några fler senare!

Här kommer det ökända Brunninlägget, må vara ett troll men jag skrattade gott när jag såg det iallafall!

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jag tror att hon finns i närområdet. Hon kanske behövde kissa så hon gick och kissade ovanför en brunn och trillade i? Eller så satte hon sig i en grop och av ren otur började grävmaskinisten fylla igen gropen utan att den såg henne. Eller så gick hon in i en jordkällare/lada och det blåste lite så dörren åkte igen och hon blev inlåst. Varför krångla till det som ni gör när ni tror att hon blev kidnappad etc?

Avancerad GM med spruta!
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Kan hon ha blivit drogad på plats? Att GM smög upp bakom henne och gav henne en spruta så hon slocknade?

Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteRose
Finns det mågon som kan svara på detta?
Kan man andvända insulinspruta för att göra någon medvetslös direkt?
Isf. Kanske leta efter en diabetiker eller någon som arbetar inom vården och har tillgång till andra medel?

Oattraktivt med hjälm!
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Känns inte så om det är ett sexualbrott, vem fan knullar någon med en hjälm ?
Senast redigerad av Rewinding 2015-06-12 kl. 07:57.
Citera
2015-06-12, 08:05
Medlem
Rewindings avatar
Fan, jag sitter här och fnissar åt brunninlägget.. "och av ren otur börjar grävmaskinisten fylla igen gropen utan att se henne" GHAHAHAHAAA
Citera
2015-06-12, 08:25
Medlem
Westridges avatar
Läste något om att hon skulle vara bortförd av Aliens
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto