2015-06-13, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag gillar inte tiggarna och jag vill ha bort dem fort som fan. Men när jag går förbi dem så ignorerar jag dem helt enkelt, och så är det inget mer men det.

Men nyligen, så var vi ute i en park och så skulle vi dricka, käka och kasta lite boll till varandra. Efter att vi hade ställt fram påsar med mat och dricka så tog det inte så lång tid innan 2 tiggare kom förbi. En man och hans fru antagligen. De vill ha lite att äta och dricka, men jag säger nej och säger åt dem snällt att gå iväg. Men nej, de ska ha något och så är det. Men jag fortsätter be dem snällt att gå. Till slut gick de iväg. En liten stund senare går vi några meter bort och kastar lite boll och då kommer de tillbaka och frågar om mat och dricka igen. Nej för fan, ni ska inte få ett skit. Sen frågar mannen efter tomma burkar för pant. Nej, du ska inte få ett skit, inte pant heller. Gå iväg! Sen när vi ska börja kasta boll igen så böjer han sig ner och börjar rota bland våra påsar! Så man tänkte bara what the fuck? Då puttade jag iväg honom ordentligt och sa åt honom att sticka och inte komma tillbaka rätt högljutt. Och det roliga då är att då kommer 2 kvinnor som ska vara så jävla PK och försvara tiggarna. De tycker att jag har en "vidrig människosyn som skriker och ger sig på de som har det svårast i samhället" och att jag istället borde ha gett dem mat eller en liten slant istället för att ge mig på honom och putta iväg honom. När jag sen kontrar med att varför gör hon inte så själv så får man svaret att "men jag ger mig iallafall inte på dem". Jävla idioter det finns.

Men det är väl bara att vänja sig, det lär ändå hända oftare och oftare tyvärr.

Precis så är utvecklingen. Om man ger till tiggarna så kommer tiggeriet att eskalera. De kommer bli fler och fler och allt mer påflugna och aggressiva i sitt beteende. Generellt så har jag märkt att tiggarna har ändrat sitt beteende successivt, de sitter inte längre tyst i en vrå utan har blivit alltmer närgångna.

När jag var barn hände det ofta att mina föräldrar gav mig i uppdrag att gå och handla mat och de skickade iväg mig med en inköpslista i ena handen och en hundring i den andra. Aldrig i helvete att man törs göra så idag. Ännu ett exempel ur vardagen där den vansinniga invandringspolitiken försämrar livet för medborgarna.
Citera
2015-06-13, 09:28
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Jag förstår att du resonerar så,men ju mer man ger sig på ZT desto mer kommer vänsterestablisemanget att rycka ut till deras försvar och demonisera de som med lagliga metoder försöker stävja det zigenska masstiggeriet.

Det är möjligt men jag tror nog vänsteretablissemanget är lika fanatiska oavsett hur man behandlar tiggare. Jag föredrar dock inte begreppet tiggare då det är vilseledande. En tiggare är för mig en person som verkligen inte har mat för dagen om måste tigga. En tiggare har inte råd att resa över europa, iphone och tar med glädje vilket jobb som helst som erbjuds. Det vi har i Sverige är snarare parasiter med iphones. Kan inte säga att jag förespråkar de mer brutala handlingarna som syraattacker men å andra sidan skall skit ha skit. De flesta sk "tiggare" kan arbeta med enklare sysslor i Rumänien men tjänar mer på att sitta och tigga här. Så det är ett aktivt val.

Det är zigenarens kultur som blir synliggjord och där trumfar parasitism alltid hederligt arbete.

Skulden för hela soppan ligger naturligtvis på landsförrädarna i regeringen, det tål att understrykas, gång på gång...
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2015-06-13 kl. 09:34.
Citera
2015-06-13, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Röstar inte på SD, och våld förtjänar dom inte. Men jag kan inte hjälpa att jag den senaste tiden tröttnat lite. Jag bor i sthlm, intill stan, så jag träffar på rumänska tiggare varje dag.

Bra. Skyll dig själv.
Citera
2015-06-13, 10:23
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Jag gillar inte tiggarna och jag vill ha bort dem fort som fan. Men när jag går förbi dem så ignorerar jag dem helt enkelt, och så är det inget mer men det.

Men nyligen, så var vi ute i en park och så skulle vi dricka, käka och kasta lite boll till varandra. Efter att vi hade ställt fram påsar med mat och dricka så tog det inte så lång tid innan 2 tiggare kom förbi. En man och hans fru antagligen. De vill ha lite att äta och dricka, men jag säger nej och säger åt dem snällt att gå iväg. Men nej, de ska ha något och så är det. Men jag fortsätter be dem snällt att gå. Till slut gick de iväg. En liten stund senare går vi några meter bort och kastar lite boll och då kommer de tillbaka och frågar om mat och dricka igen. Nej för fan, ni ska inte få ett skit. Sen frågar mannen efter tomma burkar för pant. Nej, du ska inte få ett skit, inte pant heller. Gå iväg! Sen när vi ska börja kasta boll igen så böjer han sig ner och börjar rota bland våra påsar! Så man tänkte bara what the fuck? Då puttade jag iväg honom ordentligt och sa åt honom att sticka och inte komma tillbaka rätt högljutt. Och det roliga då är att då kommer 2 kvinnor som ska vara så jävla PK och försvara tiggarna. De tycker att jag har en "vidrig människosyn som skriker och ger sig på de som har det svårast i samhället" och att jag istället borde ha gett dem mat eller en liten slant istället för att ge mig på honom och putta iväg honom. När jag sen kontrar med att varför gör hon inte så själv så får man svaret att "men jag ger mig iallafall inte på dem". Jävla idioter det finns.

Något liknande hände mig härom veckan då jag satt med ett gäng kompisar i en park och grillade och njöt av både sol och öl i en park. Det kom minst en tiggare var 5 minut och stod där och grinade på sina språk att dem ville ha "money" "peeeenga," vilket alla i sällskapet avböjde. Senare kom det en man och började fråga om han kunde få odruckna ölburkar p.g.a. panten och ville då att vissa av oss skulle börja hälla ut våra drycker vilket alla också avböjde. 10 minuter senare, när vi spelar kubb, kommer denna tiggaren tillbaka varpå jag ser honom hälla ut min halvöppna ölburk 5 m framför mig. Detta leder till att jag går dit och säger VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED?! varpå han svarar något på sitt språk och gör ett osäkert tummen upp men sin hand. Jag svarar med att göra en tummen ner och säger gå härifrån, varpå han går därifrån.

Lite senare är samma typ tillbaka med sin till syntes flickvän och ska börja plocka grillspett och korvar från våra engångsgrillar.. Det hela leder till att jag och en annan kille måste gå dit för att dem ska försvinna, och då har dem redan uppjagat och skrämt tre tjejer som var vid grillen med sin blotta närvaro. Efteråt börjar jag och en kompis diskutera hela tiggerisituationen och instämmer i att de borde utvisas från Sverige.

Min åsikt: TILLBAKA MED RIKSGRÄNSERNA och inför passkontroll. Förr eller senare kommer vi nog att få se en ny Laserman om ingen tar tag i problemen...
Citera
2015-06-13, 12:19
Medlem
scaleo97s avatar
Även om de flesta svenskar vill köra ut tiggarna så är det självklart att det är invandrare som går till attack mot dem. Fråga vilken jugge,polack eller ryss som helst ifall de gillar tiggare och svaren kommer vara de samma. Förresten så var det ju en halv kriminell ungdoms kurd som körde över tiggaren som du nämnde. Så jag antar att TS är troll eller otroligt naiv.
Citera
2015-06-13, 15:23
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Det vi har i Sverige är snarare parasiter med iphones.

Jag saknar en svensk motsvarighet till engelskans "con man". Det enda jag kommer på är det väldigt ålderdomliga "skälm".

Men det kanske säger en del om Sverige att den moderna svenskan saknar ord för detta...
Citera
2015-06-13, 17:00
Medlem
retepm.s avatar
Inte vet jag kan bero på frustration. Tror inte det är svenskar som hänger här iaf.
Citera
2015-06-13, 17:02
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag saknar en svensk motsvarighet till engelskans "con man". Det enda jag kommer på är det väldigt ålderdomliga "skälm".

Men det kanske säger en del om Sverige att den moderna svenskan saknar ord för detta...

Bedragare, skojare och lurendrejare är väl bra ord.
Citera
2015-06-13, 17:02
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag saknar en svensk motsvarighet till engelskans "con man".
"Bondfångare" är ett bra ord.
Citera
2015-06-13, 17:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Hörde att våldet och trakasserierna mot tiggare har accelererat bara de sista månaderna. Det är tydligen rätt vanligt att tiggare blir utsatt för alltifrån elaka kommentarer till ren misshandel. Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås. Att de här sakerna verkligen sker och är vanligt är det ingen tvekan om. Det finns både anmälningar och reportage om saken. Förmodligen anmäls bara en bråkdel.

Det skulle vara intressant att höra om någon har gjort liknande och vilka era motiv är. Ni är väl inte fega, så kom igen och berätta.

Brukar köra över dom om man kan göra en gir med bilen. Annars slänger jag iväg en skur med min kalasjnikov och går inte det så tar man till yxan. Vill du veta varför? Bara för att jag kan.
Citera
2015-06-13, 19:20
Medlem
För att jag vill att tiggarna ska bort då dom förstör stadsbilden.
Citera
2015-06-13, 19:46
Medlem
Pk patrask vågar sig inte fram, när jag avvisar någon. skulle dessa grå möss med komma och svinga sina patrask teorier så hade jag bett dem att de skulle ge dem pengar eller vad rumänerna behöver. Då täpper man till käftenm på dessa löss och kackerlackor som ständigt anser att allt ska delas. Även sånt som inte är deras.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in