2015-06-11, 16:16
Bannlyst
Hej,

Min granne har glömt lösenordet till sin hp laptop som har win8... Hur skulle jag kunna lösa detta? TYp radera lösenordet på något sätt?
Citera
2015-06-11, 16:20
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectionist
Hej,

Min granne har glömt lösenordet till sin hp laptop som har win8... Hur skulle jag kunna lösa detta? TYp radera lösenordet på något sätt?
Det finns lösenordsåterställning och det finns olika program som nollställer windowslösenord.

http://www.pcworld.com/article/23586...-password.html
Senast redigerad av internetpolisen 2015-06-11 kl. 16:22.
Citera
2015-06-11, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av internetpolisen
Det finns lösenordsåterställning och det finns olika program som nollställer windowslösenord.

http://www.pcworld.com/article/23586...-password.html

Jag har talats om att man kan göra lösenordåterställning genom bios eller liknande....
Citera
2015-06-11, 16:33
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Jag har talats om att man kan göra lösenordåterställning genom bios eller liknande....
Nej man kan inte återställa ett Windowslösen genom BIOS.

(Jag antar att det är Windowslösen du menar)
Citera
2015-06-11, 16:36
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Hej,

Om den använder SecureBoot eller Bitlocker så är svaret "det går i praktiken inte".

Om den inte gör det så funkar ntpasswd vd start från USB utmärkt.
Citera
2015-06-11, 16:37
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Glöm det. Det varesig är eller har varit möjligt.
Citera
2015-06-11, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Om den använder SecureBoot eller Bitlocker så är svaret "det går i praktiken inte".

Har monterat in hirens boot cs i mitt usb men vet inte hur jag ska boota från usb:t??????????

Har klcikat f10 då kommer jag till självaste bios och när jag klickar f2 kommer nåt annat upp? Hur hittar jag mitt usb och startar hirens boot cd?
Citera
2015-06-11, 18:50
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Har monterat in hirens boot cs i mitt usb men vet inte hur jag ska boota från usb:t??????????

Har klcikat f10 då kommer jag till självaste bios och när jag klickar f2 kommer nåt annat upp? Hur hittar jag mitt usb och startar hirens boot cd?

Det hittar du i bruksanvisningen till datorn. Det finns ingen "standardmetod".
Citera
2015-06-11, 21:55
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:

Ladda hem ditt OS som en ISO-fil, och installera det på din USB-sticka med hjälp av Rufus
Citera
2015-06-16, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki

Jag ändrade till legacy bios och tror att jag stängde av uefi...

Iaf tror inte att det spelar någon roll om den använder secureboot, det är väl bara och stänga av det för tillfället?

Hur som helst så löste jag det.
Citera
2015-06-16, 01:07
Bannlyst
------- Blev ett fel....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in