2015-06-11, 00:37
Medlem
Dissociatives avatar
Hej!

Behöver få svar på lite frågor gällande Paypal.

Nr1: Behöver jag bekräfta mitt betalkort under E-plånbok för att kunna handla överhuvudtaget? Eller är det bara så att man inte ska kunna spendera större summor på en och samma gång?

Nr2: Vill handla från Storbritannien. Då valutan i Sverige och Storbritannien är olika ändras valutan automatiskt eller måste jag göra något för att få SEK till Pund?

Tack!
Citera
2015-06-11, 00:54
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Hej!

Behöver få svar på lite frågor gällande Paypal.

Nr1: Behöver jag bekräfta mitt betalkort under E-plånbok för att kunna handla överhuvudtaget? Eller är det bara så att man inte ska kunna spendera större summor på en och samma gång?

Nr2: Vill handla från Storbritannien. Då valutan i Sverige och Storbritannien är olika ändras valutan automatiskt eller måste jag göra något för att få SEK till Pund?

Tack!

1. Vissa säljare kräver att du skall ha ett bekräftat kort. Så, det är upp till dem. Om de accepterar icke bekräftade kort så får de sämre skydd mot bedrägerier från PayPal.

2. Det sköter PayPal automatiskt.
Citera
2015-06-11, 01:14
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
1. Vissa säljare kräver att du skall ha ett bekräftat kort. Så, det är upp till dem. Om de accepterar icke bekräftade kort så får de sämre skydd mot bedrägerier från PayPal.

2. Det sköter PayPal automatiskt.

Tack!
Citera
2015-09-11, 11:54
Medlem
Mankas avatar
Jag lånar tråden för en fråga om paypal.
Jag köpte en elektrisk apparat från USA. Dumt av mig att inte fråga att om den är europeisk så den går till våra uttag. Det var den naturligtvis inte, och de hade redan skickat paketet. Jag väntade och hem kom papper från tullen, och jag ringde till tullen och sa att de får skicka tillbaka paketet till USA. Jag betalade via PayPal alltså.

Jag väntade och jag skickade email till företaget att när jag får en del av mina pengar tillbaka. De sa att refund has been submitted as of August 21 2015. Och att de sa att det kan ta upp till 14 business days to process. (Jag lärde mig att tänka innan jag beställer något i framtiden).

Nu är frågan, dyker pengarna upp på mitt Paypal konto av sig själv? Eller krävs det något av mig att göra på paypal innan jag får pengarna? De blev submitted, men inget har ändrat på paypal kontot. Har ju gått 14 dagar nu.
Citera
2015-09-11, 13:43
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Jag väntade och jag skickade email till företaget att när jag får en del av mina pengar tillbaka. De sa att refund has been submitted as of August 21 2015. Och att de sa att det kan ta upp till 14 business days to process. (Jag lärde mig att tänka innan jag beställer något i framtiden).

Nu är frågan, dyker pengarna upp på mitt Paypal konto av sig själv? Eller krävs det något av mig att göra på paypal innan jag får pengarna? Har ju gått 14 dagar nu.

Du behöver inte göra något, men 14 dagar och 14 bankdagar är olika saker. Så, kika på vilka röda dagar som finns i den stat där säljaren är baserad.

Sen kommer du sannolikt att få en faktura från svenska Tullverket för deras hanteringskostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in