2015-06-09, 22:18
Medlem
Vilken medicin bör jag ta för arbetsnarkoman? Jag jobbar ~16h/dag och har i allmänt inget liv, jag sover 4h/dag pga jag tänker på jobbet även i sömnen och då jag ska gå & sova. Jag joggar till jobbet och stressar för att få jobba.

Vad ska jag göra? Borde jag gå till en läkare för detta?
Citera
2015-06-09, 22:23
Medlem
Terapi vore nog ett bättre alternativ.
Citera
2015-06-09, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 733215
Vilken medicin bör jag ta för arbetsnarkoman? Jag jobbar ~16h/dag och har i allmänt inget liv, jag sover 4h/dag pga jag tänker på jobbet även i sömnen och då jag ska gå & sova. Jag joggar till jobbet och stressar för att få jobba.

Vad ska jag göra? Borde jag gå till en läkare för detta?

Jag har varit i samma sits tills jag tyckte att det var nog. Fuck it tänkte jag bara, är numera sundare när det gäller arbete och arbetsgivare. Inga pengar är värda att jobba ihjäl sig för.
Citera
2015-06-09, 23:21
Medlem
Jag tror att beteende terapi skulle kunna vara något för dig.
Finns det något annat intresse som du tycker är roligt som du kan odla?
Citera
2015-06-10, 00:04
Medlem
Ta dig tid till att träna.
Citera
2015-06-10, 10:29
Medlem
Halvt på skoj och halvt på allvar skulle jag föreslå cannabis. Då har man inga problem med att sitta och dega..

Medicin i övrigt vet jag inte.. du behöver nog rannsaka dig själv för att se om det är något du flyr ifrån genom att jobba.

Social fobi?

Tankar?

Det kan vara vad som helst egentligen, men du behöver ta dig tid att reflektera. Jag har problem som är raka motsatsen, har svårt att komma igång snarare än varva ner.

Om du mår dåligt av ditt leverne och vill ha medicin så blir nog förstavalet i vården SSRI och om du ber om det även att få gå i samtal med psykolog om du inte lyckas komma på VARFÖR du lägger all fokus på jobbet.

Jag tror att du, medvetet eller omedvetet, flyr från någonting annat i ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in