2015-06-09, 19:46
Medlem
Tjena ni kärleksexperter på fb!

I fredags strula jag med en tjej som gick i min parallellklass (vi har inte pratat så mycket innan men såklart setts i korridoren). Jag la till henne på ansiktsboken samma dag och dagen efter skrev hon till mig, en vanlig konversation. Dagen efter detta började jag skriva och likaså dagen efter (igår). Började skriva rätt sent igår för väntade på att hon skulle börja skriva till mig.

Det är ju ett väldans spel detta med kärlek så har fått för mig att man börjar skriva varannan dag eftersom man ska visa intresse. Hon är skön och så i våra konversationer, inga "vet inte" eller korta tråkiga svar. Jag har tänkt att bjuda ut henne nu i helgen men vill inte göra det redan idag eftersom det är ett tag kvar.

Det jag behöver hjälp med är hur jag ska tolka konversationen. Förstår att det är svårt för er att kunna svara eftersom ni inte sett konversationen. Är det okej om jag fortsätter att börja skriva eller är det ett bevis på att hon inte är intresserad? Vill ju inte vara för på heller.

Vad för slags komplimanger eller vad kan man skriva för att få henne mer intresserad?
Citera
2015-06-09, 20:13
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Kurator
Tjena ni kärleksexperter på fb!

I fredags strula jag med en tjej som gick i min parallellklass (vi har inte pratat så mycket innan men såklart setts i korridoren). Jag la till henne på ansiktsboken samma dag och dagen efter skrev hon till mig, en vanlig konversation. Dagen efter detta började jag skriva och likaså dagen efter (igår). Började skriva rätt sent igår för väntade på att hon skulle börja skriva till mig.

Det är ju ett väldans spel detta med kärlek så har fått för mig att man börjar skriva varannan dag eftersom man ska visa intresse. Hon är skön och så i våra konversationer, inga "vet inte" eller korta tråkiga svar. Jag har tänkt att bjuda ut henne nu i helgen men vill inte göra det redan idag eftersom det är ett tag kvar.

Det jag behöver hjälp med är hur jag ska tolka konversationen. Förstår att det är svårt för er att kunna svara eftersom ni inte sett konversationen. Är det okej om jag fortsätter att börja skriva eller är det ett bevis på att hon inte är intresserad? Vill ju inte vara för på heller.

Vad för slags komplimanger eller vad kan man skriva för att få henne mer intresserad?

Hon verkar vara intresserad, men med fruntimmer vet man aldrig. Jag hade avvaktat lite att bjuda ut henne, trots att ni utbytt saliv, och bara försöka smickra henne. Jag antar, från din text, att du är antingen oerfaren eller väldigt ung, och unga kvinnor tror jag vill bli "whooa:de". Med tanke på att du sett henne och pratat med henne, så spela på det du tror hon är mest osäker över. Hur ser hennes nylle respektive kropp ut?
Citera
2015-06-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalchild
Jag antar, från din text, att du är antingen oerfaren eller väldigt ung

Skulle inte säga att jag är oerfaren men jag har för vana att överanalysera allt som skrivs, lite som tjejer brukar göra ;P
Citera
2015-06-09, 20:53
Medlem
Späks avatar
Vad fan är du ute efter?

Lägg upp er konversation här så kan du få förslag på rimliga fortsättningar.

Annars så får du väl lita på dig själv, tjejen var full nog att slöddra sig med dig och hon är dum nog att fortsätta kontakten. Då kanske det är något i din egen person som hon tycker om, vill du verkligen blanda in FB i det här?
Citera
2015-06-09, 21:21
Medlem
RutledgeWoods avatar
Imorgon på rasten kan du fråga om du får chans på henne?
Citera
2015-06-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Vad fan är du ute efter?

Lägg upp er konversation här så kan du få förslag på rimliga fortsättningar.

Annars så får du väl lita på dig själv, tjejen var full nog att slöddra sig med dig och hon är dum nog att fortsätta kontakten. Då kanske det är något i din egen person som hon tycker om, vill du verkligen blanda in FB i det här?

take a chill pill brother
Citera
2015-06-09, 22:22
Medlem
Hon är antagligen lika nervös och förväntansfull som du och hoppas att du ska ta ett initiativ. Mitt råd är att inte vara övertaktisk utan bjuda ut henne. det värsta som kan hända är att hon säger nej tack och då vet du att hon inte var intresserad (men det vore osannolikt eftersom hon skriver till dig).

Håll första daten casual. En promenad med fika t ex. Då målar du inte in henne i ett hörn där hon omedelbart tvingas ta ställning till hur allvarlig er relation är. Samtidigt finns alla möjligheter att daten kan utvecklas till något mycket intimt. Men det känner du där och då om du bara är lite lyhörd.
Citera
2015-06-09, 22:31
Medlem
Om du vill vara seriös med tjejen bör du hellre ringa och ha telefonkontakt alternativt träffas i verkligheten istället för att påbörja en relation via facebook. Att du sitter och överanalyserar en konversation på facebook är inget konstigt eftersom du varken kan höra tonläge, kan se ansiktsuttryck och kroppsspråk m.m. Det är inte lätt att veta vad den andra vill/känner genom sms och chattkonversationer, det blir lätt missförstånd och förvirrande känslor, särskilt om man gärna analyserar allt.
Det är hemskt att mycket mänsklig kontakt har bytts ut mot några kalla, mekaniska rader på en skärm.
Bjud henne på en fika eller ta en promenad, vad kan hända????
Citera
2015-06-10, 16:51
Medlem
imperatrixs avatar
Du kan ju börja med att sluta förvänta dig saker. Se allt du gör som självändamål. Fråga nästa gång ni snackar vad hon har för planer i helgen, om hon inte har något inplanerat så kan du fråga om ni ska ses. Var ärlig med dina avsikter, om du ber om en dejt fråga om det rakt ut istället för att göra det subtilt, så vet personen vad den tar ställning till.
Citera
2015-06-13, 22:53
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Kurator
take a chill pill brother

Ge mig ett av den påse som du själv borde snaska ifrån..

Seriöst, du kan för fan inte be FB om råd till vad du ska skriva.. Lämna internetvärlden och prova verkligheten för en stund.. Var dig själv, så märker du om tjejen gillar dig eller inte. Nu vet jag inte hur pass desperat och kärlekskrank du är, men du får också fundera på om du gillar henne.

I övrigt så kan du läsa inlägget som postaren acidni gjorde igen. Det verkar vara en klok typ.

Citat:
Ursprungligen postat av acidni
Om du vill vara seriös med tjejen bör du hellre ringa och ha telefonkontakt alternativt träffas i verkligheten istället för att påbörja en relation via facebook. Att du sitter och överanalyserar en konversation på facebook är inget konstigt eftersom du varken kan höra tonläge, kan se ansiktsuttryck och kroppsspråk m.m. Det är inte lätt att veta vad den andra vill/känner genom sms och chattkonversationer, det blir lätt missförstånd och förvirrande känslor, särskilt om man gärna analyserar allt.
Det är hemskt att mycket mänsklig kontakt har bytts ut mot några kalla, mekaniska rader på en skärm.
Bjud henne på en fika eller ta en promenad, vad kan hända????
Citera
2015-06-13, 23:08
Medlem
Pocketpussys avatar
Ni har strulat, ni har börjat prata och inga lame ass-konversationer. Hon är ju åtminstonde lite intresserad. Bjud inte ut henne för tidigt, nu som sagt. Skriv bra meddelande till henne så det blir mer tätare svar än varannan dag. Verka inte desperat men håll lågan vid liv! Skriv på onsdag/torsdag vad hon gör i helgen och go for it! Repris i favorit om du har tur!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in