2015-06-09, 13:48
Medlem
Jag får 4000 kr tillbaka på skatten i år. Pengar jag anser att jag borde ha rätt till då jag betalat för mycket skatt när jag jobbat och fått mindre än existensminimum att leva på när jag jobbade. Idag får jag ekonomiskt bistånd av socialen och dom drar så klart av mina pengar. Men jag anser att när dom påstod att jag hade ett överskott på 5000 kr en sommar (när man skulle redovisa 3 månaders kontoutdrag) så gjorde dom helt fel! Hur kan jag ha ett överskott på 5000 kr då det var min lön den månaden? Vad skulle jag ha levt på då? Dom ansåg inte att månaden innan då jag fick 3000 i lön och månaden efter då jag fick 2000 i lön som ett överskott. Hur tänker dom? Jag borde ha fått behålla mina skattepengar då dom är så funtade och snor pengar jag borde ha rätt till!
Citera
2015-06-09, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonbons89
Jag får 4000 kr tillbaka på skatten i år. Pengar jag anser att jag borde ha rätt till då jag betalat för mycket skatt när jag jobbat och fått mindre än existensminimum att leva på när jag jobbade. Idag får jag ekonomiskt bistånd av socialen och dom drar så klart av mina pengar. Men jag anser att när dom påstod att jag hade ett överskott på 5000 kr en sommar (när man skulle redovisa 3 månaders kontoutdrag) så gjorde dom helt fel! Hur kan jag ha ett överskott på 5000 kr då det var min lön den månaden? Vad skulle jag ha levt på då? Dom ansåg inte att månaden innan då jag fick 3000 i lön och månaden efter då jag fick 2000 i lön som ett överskott. Hur tänker dom? Jag borde ha fått behålla mina skattepengar då dom är så funtade och snor pengar jag borde ha rätt till!

Det finns antagligen en överväldigande majoritet av folk i din situation som håller med fullständigt. Själv är jag härdad men roar mig med att blåsa myndigheter när jag kan så det börjar gå jämnt upp.
Citera
2015-06-09, 14:02
Medlem
Giftsvampens avatar
Överklaga överklaga överklaga. Det sista soc vill göra är att hjälpa människor med ekonomin. Dom ser hellre att du blir hemlös och svälter ihjäl.
Citera
2015-06-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Överklaga överklaga överklaga. Det sista soc vill göra är att hjälpa människor med ekonomin. Dom ser hellre att du blir hemlös och svälter ihjäl.

Även om jag överklagar så kommer det ändå inte hända något speciellt Dom har gett mig så mycket skit och jag var nära på att bli hemlös när dom nekade mig bidrag för jag köpte mat istället för möbler för pengarna. Usch det skulle bli en bok om jag skrev om allt dom gjort mot mig pressat mig så hårt när jag kämpat som en gris för att få ett arbete. Och nu har jag blivit sjukskriven på grund av all stress. Jag borde få min skatt med tanke på allt skit dom utsatt mig för!
Citera
2015-06-09, 15:50
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Även om jag överklagar så kommer det ändå inte hända något speciellt Dom har gett mig så mycket skit och jag var nära på att bli hemlös när dom nekade mig bidrag för jag köpte mat istället för möbler för pengarna. Usch det skulle bli en bok om jag skrev om allt dom gjort mot mig pressat mig så hårt när jag kämpat som en gris för att få ett arbete. Och nu har jag blivit sjukskriven på grund av all stress. Jag borde få min skatt med tanke på allt skit dom utsatt mig för!

Soc är livrädda för överklagningar eftersom dom nästan alltid gör fel, så jag skulle absolut rekommendera en sådan.
Citera
2015-06-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Soc är livrädda för överklagningar eftersom dom nästan alltid gör fel, så jag skulle absolut rekommendera en sådan.

Hur gör jag då när jag ska överklaga om dom ska ta mina skattepengar?
Citera
2015-06-09, 20:07
Medlem
Citat:

Det är därför det är bra att skattejämka i god tid före den sista löneutbetalningen ( som man känner till ) så att man hamnar så nära noll som det är möjligt.

Istället för att "få tillbaka dem" så skulle du aldrig ha betalat in pengarna i onödan.
Citera
2015-06-09, 20:08
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Hur gör jag då när jag ska överklaga om dom ska ta mina skattepengar?

Du skriver en överklagan och sänder den tillbaka till dem, det ska stå i botten på beslutet hur du går tillväga. Din ansökan kommer då att tas upp igen och får du avslag på nytt så kan du vända till dig förvaltningsrätten med din överklagan.

Men du får räkna med 3-6 månaders väntetid innan du får svar från alla instanser. Om/när du får rätt i förvaltningsrätten så kommer du att få ut pengarna du har begärt. Lagom till jul med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in