2015-07-03, 15:08
Medlem
Henkeees avatar
info om hur man säkerställer att pengar inte dras efter 3 månaders testperiod: http://www.99mac.se/artikel/7278-gui...pp-apple-music

ps! man måste ha tillräckligt med kredit* för att kunna aktivera perioden (*i-tunes kredit eller aktiverat ett betalkort)
Citera
2015-07-03, 20:11
Medlem
Q1986s avatar
Så JÄVLA frustrerande att ibland inte kunna lägga till låtar i sin playlist. Hörde precis en låt på radion, tryckte lägg till i playlist men den dök ej upp. Sen sökta jag manuellt efter låten och tryckte på lägg till i playlist (valde min list så klart) och den dyker ej upp trots att det står att den blev tillagd.

Bedrövligt
Citera
2015-07-03, 20:29
Medlem
Cubalibre77s avatar
Det går inte att se hur många låtar man har lagt till i sin musik?

Man kan se hur många låtar en spellista innehåller men inte totalt antal låtar?

Jag började lägga in manuellt ifrån låtar på Spotify.....gav upp efter ca 250 stycken.....orka...
Citera
2015-07-04, 13:08
Medlem
Någon annan som har problem med att ens musik i "Min musik" inte går över automatiskt på alla enheter?

Skapade ett par spellistor igår och lade till en del i "Min musik"-listan på min iMac men inte en enda låt syns till i min iPad.

Edit. Fixat.
Citera
2015-07-04, 15:17
Medlem
Koyaks avatar
Tror på flopp. Vem betalar för musik?
Citera
2015-07-04, 15:30
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=P9r5ZkXyoPc

detta sammanfattar allt ganska bra!
Citera
2015-07-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobotKeso
Finns ingen anledning att byta från Spotify till Apple Music känner jag. Känns som att alla musik streaming tjänster varit samma.

Man har ju haft Spotify sedan begynnelsen så man har alla sina listor, sparad musik och radiostationer.

Sedan är jag trött på Apple.

precis fuck apple music fuck tidal spotify funkar ju kanon
Citera
2015-07-04, 15:55
Medlem
Om inte Apple music av någon anledning är väsentligt bättre så stöder jag mycket hellre svenska Spotify än ett av världens största och rikaste företag. Dom klarar sig nog ändå.
Citera
2015-07-04, 16:03
Medlem
Kommer garanterat ha en del köpare eftersom det är Apple.

Som kund finns det ingen anledning att ens pröva detta. Detta kommer bara vara Spotify fast dyrare.

Som det är nu finns det två stora tjänster som är bra:
Spotify - bra utbud, okej spelare, men du måste ha minst två mediaspelare du byter mellan när något inte finns.

Play music - sämre utbud, men bättre spelare och du kan bara lägga upp det som saknas själv.

Det ända Apple music kommer tillföra är dyrare pris, och integration med itunes(som om det är en bra sak)
Citera
2015-07-04, 16:07
Medlem
Displaceds avatar
Kommer folk orka bygga om sina spellistor man skapat i Spotify? Antagligen inte.
Citera
2015-07-04, 16:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Kommer folk orka bygga om sina spellistor man skapat i Spotify? Antagligen inte.
Mina Spotify-listor går ända tillbaka till beta-tiden. Så fan heller att jag skulle sitta en hel dag för att återskapa dem i en sämre tjänst.
Citera
2015-07-04, 16:19
Medlem
losfers avatar
Alla familjer i min närmaste släkt och vänkrets har blandat med apple o non-apple telefoner o plattor. Tex jag själv använder en LG telefon o en Ipad air. Frugan har en iphone.
Så då är det ingen ide att ens prova apple music i nuläget. Jag tror det är ett misstag av apple att inte ha en androidklient redo eller åtminstone på g inom närmaste månaden. Jag hade gärna stoppat spotifyabbonemanget någta månader o provat apple music men utan androidstöd så är det inte aktuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in