2015-06-09, 06:56
Medlem
zlpes avatar
Nå vad tror ni om Apples ny revolutionerande musikströmningstjänst? Topp eller flopp?

http://mobil.dn.se/ekonomi/apple-mus...n-med-spotify/
Citera
2015-06-09, 06:59
Medlem
Crashs avatar
Topp såklart, kommer även till android i höst
Citera
2015-06-09, 07:03
Bannlyst
Hörde något om att det skulle vara sämre bitrate på streamingen än Spotify. Apple skulle ha 256kbit/s som max medans Spotify har 320kbit/s. Det är väl den enda nackdelen. Annars hörde jag något om att Apple kommer ha ett större utbud av musik än Spotify, någon som kan bekräfta?
Citera
2015-06-09, 07:05
Medlem
Knapptryckarns avatar
Jag tror tyvärr på att det blir en succé. Inte på grund av innovation, prestanda eller musikutbud, för det är inget nytt som lanseras, utan av den enda anledningen att det kommer att distribueras till alla Apple användare. Med tanke på den oerhörda mängden folk som har en Apple produkt så leder det oundvikligen till att många kommer prenumerera på den.

Jag tycker dock att "Connect" verkar vara ett jävla påhitt. Ytterligare ett flöde som ska följas, utan(?) interaktion med Facebook, Twitter eller Instagram. Det såg ut som en ren kopia av föregångarna, knappats något speciellt. Men påtvingat så det kommer säkert vara bra till en början. Precis som Music i övrigt.
Senast redigerad av Knapptryckarn 2015-06-09 kl. 07:22.
Citera
2015-06-09, 07:14
Medlem
zlpes avatar
Men vad tror ni kommer vara det revolutionerande med produkten? Utan facit så känns det inte alls som något nytt originellt vilket Apple hävdar.
Citera
2015-06-09, 07:19
Medlem
Knapptryckarns avatar
Det är inget revolutionerande, det enda som verkar spela roll nu är marknadsandel, och Music kommer få en stor bit av kakan "på köpet", det jag ville ha sagt med mitt inlägg. Absolut 0 nytt.
Citera
2015-06-09, 09:27
Medlem
Inget offline läge måste väl vara till Spotifys fördel..samt att det saknas gratistjänst.
Citera
2015-06-09, 09:43
Medlem
JokkMokks avatar
Flopp, de kom in för sent.
Citera
2015-06-09, 09:45
Medlem
Finns ingen anledning att byta från Spotify till Apple Music känner jag. Känns som att alla musik streaming tjänster varit samma.

Man har ju haft Spotify sedan begynnelsen så man har alla sina listor, sparad musik och radiostationer.

Sedan är jag trött på Apple.
Citera
2015-06-09, 10:25
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobotKeso
Finns ingen anledning att byta från Spotify till Apple Music känner jag. Känns som att alla musik streaming tjänster varit samma.

Man har ju haft Spotify sedan begynnelsen så man har alla sina listor, sparad musik och radiostationer.

Sedan är jag trött på Apple.

Håller helt med dig.
Apple har inte kommit ut med några egentliga nyheter, med undantag för iPhone.
Vad gav Maverick och Yosemite för Ahaa! upplevelser annat än en del "Lulllull"
Apple Music kommer för sent.
Citera
2015-06-09, 10:56
Medlem
SpoonyOnes avatar
Tror det kommer dö ut ganska snabbt. Precis som Apple watch. Profeten är död, Apple likaså.
Citera
2015-06-09, 13:17
Moderator
Rassas avatar
Om utbudet är bättre än Spotify så byter jag, annars inte. Men Apple har ju enorma resurser och dessutom redan många skivbolag och artister med sig via iTunes Music Store, alla har en smartphone och i USA har inte streamad musik blivit jättestort än. Potentialen är väldigt stor. Gissar att Spotify är i princip dött inom ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in