• 1
  • 2
2015-06-09, 04:10
Medlem
Så gjorde tvärstopp förra måndan och det har väl funkat fint, inget snus whatsoever på en vecka.
Men när i helvete försvinner abstinensen?? Vet att det värsta är över, men det kommer liksom tillbaka i våger lite då och då. Det jobbiga är inte hur stort suget är (det minskar) utan att det är under längre tid.
Vad händer om jag tar mig en prilla (för att koncentrera mig på jobb) kommer jag gå back flera dar eller hur blir det egentligen. Ja blir prillig!
Citera
2015-06-09, 04:13
Medlem
För att förtydliga: Jag skulle vilja få lite saker gjort, men har stora koncentrationssvårigheter nu när jag har sån jekla snusabstinens. Är det en dålig idé att ta sig en prilla för att få lite saker gjort?
Citera
2015-06-09, 04:15
Medlem
Johan_08s avatar
Har själv inte lyckats genom mina halvhjärtade försök men en nära vän till mig upplevde att det värsta försvann efter 2 veckor och sedan blev det lättare o lättare men nu efter 2 år finns det bara ett litet sug kvar som är lätt att motstå.

Ja det är en korkad ide att ta en nu, det gjorde jag och då var man tillbaka i samma sits haha.
Citera
2015-06-09, 04:19
Medlem
jaha, fan. Hahahaha, här sitter jag och blänger på dosan med en halv rulle hushållspapper under läppen. De är väl bara att bita ihop då antar jag
Citera
2015-06-09, 04:35
Medlem
Det finns inga droger som du kan fuska med genom att "bara ta en just nu för att kunna göra klart den här rapporten". Då är du tillbaka på ruta ett igen. Att sluta med droger kräver 100% avhållsamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av diolives
jaha, fan. Hahahaha, här sitter jag och blänger på dosan med en halv rulle hushållspapper under läppen. De är väl bara att bita ihop då antar jag
Det blir tusen gånger svårare om du ska tease dig själv på det där sättet. Du borde slänga dosen!
Citera
2015-06-09, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Det finns inga droger som du kan fuska med genom att "bara ta en just nu för att kunna göra klart den här rapporten". Då är du tillbaka på ruta ett igen. Att sluta med droger kräver 100% avhållsamhet.

Det blir tusen gånger svårare om du ska tease dig själv på det där sättet. Du borde slänga dosen!

Jo, du har rätt. Kändes tryggt i början att ha en dosa kvar, tänkte att jag ändå skulle behöva gå och köpa om det blev för tufft för mig. Men nu är jag ju såpass långt inne att det inte är nån idé att ha den kvar.
Citera
2015-06-09, 04:57
Medlem
Citat:
Jo, du har rätt. Kändes tryggt i början att ha en dosa kvar, tänkte att jag ändå skulle behöva gå och köpa om det blev för tufft för mig. Men nu är jag ju såpass långt inne att det inte är nån idé att ha den kvar.
Gör det!

Måste säga hur extremt skönt det är att vara fri från nikotin. Du har gjort ett perfekt val för din fysiska och psykiska hälsa, OCH för plånboken.

Det blir snabbt enklare att hålla sig ifrån, speciellt om man är motiverad. Det svåra med nikotin är de första dagarna, sen blir det ofta ganska lätt.
Senast redigerad av Solares 2015-06-09 kl. 05:23.
Citera
2015-06-09, 05:03
Medlem
Det var nog bra att jag kikade in en sväng här på FB, blev grymt motiverad nu.
Ska försöka jobba ändå
Citera
2015-06-09, 05:25
Medlem
Citat:
Det var nog bra att jag kikade in en sväng här på FB, blev grymt motiverad nu.
Ska försöka jobba ändå
Gör så!

Vad kör du för papper? Vissa river en pappersbit från ett kontorspapper, men jag körde med toapapper som funkade bra mycket bättren (skaver mer).
Citera
2015-06-09, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Gör så!

Vad kör du för papper? Vissa river en pappersbit från ett kontorspapper, men jag körde med toapapper som funkade bra mycket bättren (skaver mer).

Halvmjukt hushålls, sånt där som man tar från mitten ur. Samma konsistens som en prilla faktiskt, kom på mig själv förut med att tänka att jag hade en riktig snus inne.
Citera
2015-06-09, 10:31
Medlem
Nej, ta inte en prilla. Då pajar du allt. Man ska aldrig trappa ned, sluta tvärt är det som fungerar.

Abstinensen sitter i några veckor, men du kan få "sug" efter snus efter flera år.
Citera
2015-06-09, 10:41
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
För att förtydliga: Jag skulle vilja få lite saker gjort, men har stora koncentrationssvårigheter nu när jag har sån jekla snusabstinens.

Bra. Detta är en period du måste gå igenom om du ska bli fri. Det måste göra ont. Det kan komma nu eller senare, men att sluta snusa ÄR att hoppa igenom en ring av eld. Du kan närma dig den och tveka och vända om och komma tillbaka senare, men friheten är på andra sidan om den ringen.

Det gör lite ont men ge dig fan på det, kör hårt så kommer du att klara det.

Och ett tag efter du passerat ringen lär du tänka: "Varför i helvete väntade jag så länge på detta? Så farligt var det inte."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in