Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Även gissningen på SZ känns förvisso aningen tveksam. Ser man endast till den dom som publicerats här i tråden så framstår han inte direkt som en överdrivet farlig person. Knappast någon mysfarbror förvisso och uppenbarligen väck i skallen då han hamnat på rättspsyk men man har titt som tätt läst långt mer skrämmande historier.
Inte för att jag har någon bättre gissning att komma med men SZ känns lite väl aningen för "ljummen", åtminstone om det som publicerats är hans enda fällande dom.
Ja det känns som att det är lite överdriven beskrivning utav medierna - men fortfarande en väldigt sjuk individ vi har att göra med. Sadistisk pedofil kan ev vara en beskrivning från rättspsyk i Sundsvall?
Jämför man domen med medias rapportering känns det rätt klart att SZ är rätt person.
Från domen
Citat:
Skuldfrågan, förverkandeyrkandet och det enskilda anspråket avseende åtalet
vid åtalspunkten 1 i bilaga 1 (koppleri)
Staffan Zachrisson har vidgått de faktiska omständigheterna men har bestritt ansvar
för brott med hänvisning till att målsäganden redan hade börja sälja sex innan han
började hjälpa henne samt att han fungerade som ett filter genom att han kunde sålla
bort oseriösa och i övrigt olämpliga kunder.
Tidningen
Citat:
I december 2013 dömdes mannen för att ha hjälpt en kvinna att sälja sex. Han skapade annonser på internet, ordnade kontakter med sexköpare och vidarebefordrade informationen till den prostituerade.
Domen
Citat:
Skuldfrågorna avseende åtalet i bilaga 2 (köp av sexuell tjänst)
Staffan Zachrisson har erkänt gärningarna.
Tidningen
Citat:
Mannen fälldes dessutom för att själv ha köpt sex av en annan kvinna vid fyra tillfällen i Stockholm hösten 2012.
Kan väl fortsätta med detta, men jag tycker detta räcker? Tror ni mig inte kolla själv i domen och i tidningsartiklar. Jag plockade ur denna artikel:
http://www.helahalsingland.se/halsin...flera-sexbrott
SZ förekommer sedan innan i belastningsregistret enligt domen.
Citat:
Staffan Zachrisson förekommer under tre avsnitt i belastningsregistret, med början
år 2003.
Domen finns att hitta här
https://www.flashback.org/sp53628037