2016-01-23, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NB vet att han blev påkommen med hela handen i syltburken.

Han har bara tyst accepterat för att komma lindrigast undan. Inget han hade sagt hade förändrat situationen till det bättre.

På det här sättet slapp han långa förhör, det ledde ingen vart eftersom han bara upprepade samma fraser "Jag vet ingenting" "Jag har verkligen inte ens sett denna tjej". Samtidigt som alla DNA ramlar in från NFC som tyder på motsatsen.

Han blåljuger sig genom 14 förhör. Utan problem.

Man kan förstå frustrationen förshörsledarna måste känt.

Det där är lite märkligt, han verkar vara en slingergubbe och det är ovanligt för förstataggare.
Jag tycker de kunde dragit åt skruven ett par varv till men å andra sidan är det besvärligt när det ska ske via tolk.
Senast redigerad av April62 2016-01-23 kl. 01:50.
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Problemet är att ingen vet något om NB, förutom det han själv uppgett.

Helt blankt blad.

Det vill jag väl inte påstå när AJ och andra vittnar om hur de uppfattar hur han är. Ett helt vitt blad är han inte utan det finns färg på bladet. Det skulle självklart behövas fyllas på mer och skulle man lyckas fylla hela bladet så det blev ett motiv på pappret så skulle det ju vara utmärkt. Då kanske allt skulle gå ihop i slutändan.
Medlem
en annan detalj i sammanhanget:

Så länge NB håller klaffen slipper han sannolikt stryk på Kumlas riksintag de första fem åren.

Förutom mammas skam och allt annat som hjärtattack och sånt.
2016-01-23, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Jag har väl inte skrivit om huruvida man kan lyfta en person rent allmänt.
Vad jag skrev om var ju att om man samtidigt som man drar i snöret som sitter runt
slangen lyfter upp offret med en arm runt midjan så är det inga problem alls att lyckas med detta.
Då blir det ju ingen friktion alls mellan slangen och snöret. Förstår du vad jag menar?
Svara på frågan nu. Är det med detta sätt att lyfta upp offret fortfarande omöjligt för en ensam person att klara detta?
Det fanns ingen möjlighet att genomföra någon hängning av Lisa för en ensam gärningsman, med den anordning som fanns i ladan.
Sedan finns det inga bevis att Lisa har funnits i ladan överhuvudtaget och har hon inte funnits där kan hon inte ha blivit hängd heller.
Det finns inga bevis att hon har blivit transporterat från ladan och några sådana bevis kan inte finnas om hon inte har funnits i ladan den 7 juni.
När det saknas bevis att Lisa funnits i ladan blir det meningslöst att älta om hängningen.

Vad gäller NB har han funnits på trappen framför huset tiden 19.00 7 juni enligt förhörsledarna, som gjorde ett mycket grundligt och noggrant förhör av NB, Irina och Avarius.
Vid förhören är uppgifterna korsade mot de tre personerna, som gör det omöjligt att de skulle ha kunnat komma med lögner.
Det som ställer till vissa missförstånd är att den tolken som Irina har kan mycket dålig svenska, som gör att förhörsledaren även har svårt att förstå vad Irina menar, men det är tolken som kan miserabel svenska.
Det måste ses som en skam att inte använda en auktoriserad tolk, när det gällde ett sådant viktigt förhör, den här tolken kunde aldrig vara auktoriserad.
När Irina förhörs av svensk polis i Litauen användes en mycket bra tolk för Irina och förhörsledarna får mycket raka konkreta svar från henne.
Senast redigerad av Fagro 2016-01-23 kl. 01:48.
2016-01-23, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Det vill jag väl inte påstå när AJ och andra vittnar om hur de uppfattar hur han är. Ett helt vitt blad är han inte utan det finns färg på bladet. Det skulle självklart behövas fyllas på mer och skulle man lyckas fylla hela bladet så det blev ett motiv på pappret så skulle det ju vara utmärkt. Då kanske allt skulle gå ihop i slutändan.

AJ pratar om 2013 till nu. NB är 35 år. Vad har han pysslat med alla dom övriga åren?
2016-01-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
en annan detalj i sammanhanget:

Så länge NB håller klaffen slipper han sannolikt stryk på Kumlas riksintag de första fem åren.

Förutom mammas skam och allt annat som hjärtattack och sånt.

Han verkar föredra att hålla sig långt under radarn. Verkar som han praktiserat det förut ... Med förmodat lyckat resultat.
2016-01-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Vilken hämsk människa du är skratta åt någons hemska elände och nej hon har inte ljugit hon har varit
av polisen och hon är rädd för den svenska polisen förstår du inte det?

Press eller inte press. Sanningen är sanningen. Det är bara att återberätta den.
2016-01-23, 01:53
Medlem
Citat:
AJ pratar om 2013 till nu. NB är 35 år. Vad har han pysslat med alla dom övriga åren?

Är det relevant? Vad skulle du vilja höra att NB gjort alla andra år?

Om han varit i Afrika som filantrop, eller räddat hajar, eller arbetat för bättre miljö i Kina, hur skulle det förändra det som ligger på bordet här och nu?
2016-01-23, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Precis.
Hon ljuger för att försöka förklara varför hon lämnar andra uppgifter nu, d.v.s ljuger i försök att få hennes gamla, sanna vittnesmål att framstå som en lögn.
Och inledde med att säga att hennes föräldrar har lärt henne att aldrig ljuga.
Tog till alla knep som finns för att försöka få en lögn att låta som en sanning, sa b.la exakta klockslag och precis vilken klocka hon tittat på just då. I övrigt hade tydligen hennes minne raderats, d.v.s det hon sagt förut som ej gav NB alibi, var som bortblåst. Nerijus och Rönnbäcks press och regi inför detta vittnesmål, är det verkligen ok? Har de rätt att utnyttja Irina så här?
Det pinsammaste var nästan när hon ville få det till att hon upplevde det som att poliserna tvingade henne att välja mellan sin son och sin man och hon "valde sonen".
Men, HALLÅ Irina, du har ju redan valt för länge sen, valt att lämna sonen i ett annat land för att hon skulle ta hand om och serva NB.

Att Irina ljuger är så uppenbart att jag inte ens tycker det är värt att vidta några som helst åtgärder mot henne. Det finns inget av det Irina har sagt som en hovrätt kan ta med i en dom, eller ens ge relevans. Skulle något av de lögner Irina framförde bli till nytta för Nero, då har vi en riktig rättsskandal!

Det kan inte ha undgått någon att hon blivit instruerad att ljuga av sin mördare till man, och av hans advokat som driver en märklig process. De förtjänar verkligen varandra Nero och Irina och jag börjar tro att hon slapp undan lindrigt, med tanke på DNA som var hennes.

Det var så taffligt, och det finns allt för många utsagor som inte går ihop. Att ens påstå att svensk polis behandlar henne illa visar bara på hur långt denna trio är beredda att gå, och vilket förakt de visar för sin omgivning. Det värsta var hennes attityd, och brist på insikt i hur hemskt detta mord är. Jag såg bara en gränslös egoism, som är tänkvärd, i belysning av hur uppskattade detta slödder var av sin idiotiske arbetsgivare. Kan man bli så lurad av folk, och leva i den förnekelse den så kallade "godsherren" visade prov på när han vittnade? Hur kan han tolerera att någon skvätter ner hans lada med sperma och bajs, mördar flickor och skämmer ut honom?

Det går att driva en process värdigt, och det ser vi i de flesta fall i detta forum. Just detta fall har blivit så märkligt, med en symbios mellan olika konspirationsteorier på nätet och en advokat. Det verkar som ett bestialiskt mord på en ung flicka triggar alla sorters galningar. Det visar på hur skör civilisationen är och hur lätt människor kan släppa alla spärrar om de missförstår den frihet demokratin ger. Som tur är behöver vi inte ha med dessa personer att göra IRL. Det är för mig obegripligt att detta slödder värnas det om, och att denna falska omtanke kallas för rättssäkerhet!
2016-01-23, 01:57
Medlem
Citat:
Han verkar föredra att hålla sig långt under radarn. Verkar som han praktiserat det förut ... Med förmodat lyckat resultat.

Så är det. De här är ingen dum, orädd jävel som sticker ut hakan överallt för då riskerar han åka på en propp och det kan han inte hantera.

Han har allt att tjäna på att hålla käften nu. Gynnas sen av att prata? Det får han ta sen, just nu är det bara fördelar med att hålla tyst.

Så jävla fräck är han inte. På gränsen till en liten pedofil som går på folk som inte kan göra motstånd. Skulle han erkänna det? Aldrig i livet. Han överlever inte på anstalt speciellt länge då.
2016-01-23, 02:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Om han varit i Afrika som filantrop, eller räddat hajar, eller arbetat för bättre miljö i Kina, hur skulle det förändra det som ligger på bordet här och nu?

Skulle väl kunna vara lika intressant att veta vad Irina gjort och var.
2016-01-23, 02:07
Medlem
Citat:

En enkel anledning. Historien säger något om vem man är idag. Vi påverkas av vår uppväxt, händelser och erfarenheter tidigt i livet, skoltid, yrkesliv mm. Det ser jag hos mig själv för att ta ett exempel, som jag kan allt om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in