Citat:
Ursprungligen postat av
citrusdoft
Jag har väl inte skrivit om huruvida man kan lyfta en person rent allmänt.
Vad jag skrev om var ju att om man samtidigt som man drar i snöret som sitter runt
slangen lyfter upp offret med en arm runt midjan så är det inga problem alls att lyckas med detta.
Då blir det ju ingen friktion alls mellan slangen och snöret. Förstår du vad jag menar?
Svara på frågan nu. Är det med detta sätt att lyfta upp offret fortfarande omöjligt för en ensam person att klara detta?
Det fanns ingen möjlighet att genomföra någon hängning av Lisa för en ensam gärningsman, med den anordning som fanns i ladan.
Sedan finns det inga bevis att Lisa har funnits i ladan överhuvudtaget och har hon inte funnits där kan hon inte ha blivit hängd heller.
Det finns inga bevis att hon har blivit transporterat från ladan och några sådana bevis kan inte finnas om hon inte har funnits i ladan den 7 juni.
När det saknas bevis att Lisa funnits i ladan blir det meningslöst att älta om hängningen.
Vad gäller NB har han funnits på trappen framför huset tiden 19.00 7 juni enligt förhörsledarna, som gjorde ett mycket grundligt och noggrant förhör av NB, Irina och Avarius.
Vid förhören är uppgifterna korsade mot de tre personerna, som gör det omöjligt att de skulle ha kunnat komma med lögner.
Det som ställer till vissa missförstånd är att den tolken som Irina har kan mycket dålig svenska, som gör att förhörsledaren även har svårt att förstå vad Irina menar, men det är tolken som kan miserabel svenska.
Det måste ses som en skam att inte använda en auktoriserad tolk, när det gällde ett sådant viktigt förhör, den här tolken kunde aldrig vara auktoriserad.
När Irina förhörs av svensk polis i Litauen användes en mycket bra tolk för Irina och förhörsledarna får mycket raka konkreta svar från henne.