2016-01-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur tidigt då? Hänvisa till FUP, tack!

Niklas Lindström anger det som skäl till att de inte misstänkte andra i början. Dvs innan de visste om några DNA-spår.

Läs igenom förhören med NB. Något får du klara själv. Jag har hänvisat till det förrut.
2016-01-20, 20:09
Medlem
Annvonplatens avatar
Ursprungligen postat av X-pert
Japp, jag är som Douglas Rittmeister i Galanskaparnas "Grisen i säcken":
Jag kan ta mej fan allt. ;-)

Så här skriver NFC själva:
"Vi kan också konstatera att NFC inte bara är i internationell toppklass, utan att vi också är med på frontlinjen och medverkar till forensikens utveckling."
Och så var de till exempel på en konferens i Krakow om forensik-DNA.
De är alltså inte bara IR:s vittne som förkovrat sig.

X-perten, har du hört talas om något företag som beskriver sig själv med att tillhöra internationell B-klass?
2016-01-20, 20:09
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Helt klart är det så. Polisen borde gått ut med en efterlysning för länge sedan. Hela utredningen är ett stort fiasko. Jag hoppas för alla inblandade parter att man finner Mördaren. Själv är jag från orten. Det finns inte en käft som tror att NB är skyldig. Man tror inte ens han förmått sig till att döda en fluga.

Om NB är skyldig så ska han bli dömd på klara bevis.
Inte som nu på DNA o Blod som kan planteras.
Och på veliga vittnen.

Sedan har den där Clownen LGW Persson spätt på i grytan med att krydda med lite egna fantasier.
LGW Persson är inget annat än en stor Clown.
Såväl inom bords som utom bords.
Se bara hur han går klädd.

Mycket kommer fortfarande att hända.

Själv tror jag NB blir dömd även denna gång på dålig grund.
Jag vet själv hur slapp ledningen på Blomberg arbetade.
Hade de gjort samma knop i en fabrik så hade det resulterat i sparken efter 1 minut.
Tragiskt nog.

Det finns folk på orten som tycker att NB varit "knepig och obehaglig"
Det har pratats om att bröderna varit väldigt konstiga mot tjejer som jobbade på spritfabriken .

En liten helgardering för framtiden !
2016-01-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
BS är militär. Han anger själv att han var "civil" på fredagen.
Att han döljer sig under MP:s paraply på just fredagen och "far runt" vilt med militärfordon hela natten innan säger något om hur mycket som inte har retts ut här.¨

Hans sociala smutskastande av litauerna har inte heller problematiserats. Läs fupen - hör TR-förhör.

MP diskriminerar inga yrkesgrupper från att delta i frivilliga sök. Varför skulle dom det?

Jag har läst FUP flera gånger och lyssnat på TR-förhör. Den andra som förhördes uppgav att litauern luktade sprit vilket BS dock inte noterat.
2016-01-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det finns folk på orten som tycker att NB varit "knepig och obehaglig"
Det har pratats om att bröderna varit väldigt konstiga mot tjejer som jobbade på spritfabriken .

En liten helgardering för framtiden !

Det var inte dessa litauer. Det är redan utrett.
Detta är desinformation som har lagts i fupen istället för i slasken precis som Gerds "plast-litauer".

Intressant att Skövdepolisen lagt så mycket just desinformation i fupen medan relevant info som BB:s vittnesmål, SUV:en, sms:ens innehåll - och loggboken - inte finns med i fupen.
2016-01-20, 20:16
Medlem
Citat:
MP diskriminerar inga yrkesgrupper från att delta i frivilliga sök. Varför skulle dom det?

Jag har läst FUP flera gånger och lyssnat på TR-förhör. Den andra som förhördes uppgav att litauern luktade sprit vilket BS dock inte noterat.

Den andra militären/kollegan David? Han som såg små hundar?
2016-01-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Ursprungligen postat av X-pert
Japp, jag är som Douglas Rittmeister i Galanskaparnas "Grisen i säcken":
Jag kan ta mej fan allt. ;-)

Så här skriver NFC själva:
"Vi kan också konstatera att NFC inte bara är i internationell toppklass, utan att vi också är med på frontlinjen och medverkar till forensikens utveckling."
Och så var de till exempel på en konferens i Krakow om forensik-DNA.
De är alltså inte bara IR:s vittne som förkovrat sig.

X-perten, har du hört talas om något företag som beskriver sig själv med att tillhöra internationell B-klass?

NFC är inget privat företag som säljer sin tjänster på den privata marknaden. Dom hänvisar privata förfrågningar till andra aktörer.
2016-01-20, 20:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
NFC är inget privat företag som säljer sin tjänster på den privata marknaden. Dom hänvisar privata förfrågningar till andra aktörer.
Oj Det är bäst att du talar om det för NFC:s webbmaster.
NFC: Tjänster
Citat:
Vi utför främst undersökningar på uppdrag av rättsvårdande myndigheter, men får även uppdrag inom andra områden som från försäkringsbolag, banker, företag och i vissa fall enskilda privatpersoner.
2016-01-20, 20:23
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Den som satt i den svarta SUV:en borde vara intressant som vittne om inte annat. Märkligt att denna person inte själv hört av sig till polisen med tanke på all uppmärksamhet fallet fått i media.

Förklaringen är nog enkel , det har inte stått en svart SUV vid Cafet den aktuella tiden !
2016-01-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
NB har skyddat sig när han hanterade Lisas kropp. Är du säker på att NB använt sin egen bil när han transporterade Lisas kropp? Varför inte t.ex en hjullastare?

Den där gröna teleskoplastaren stog bakom ladan då 7.6 klockan 20.20. Det säger två vittnen i fupen. UL verkar vara ett rätt pålitligt vittne eftersom han känner väl området och gården och dagliga rutinerna där omrkring. Både han UL och hans fru YL bevittnade det samma. UL säger att teleskoplastaren står aldrig där annars. Nu var den vänd så att teleskopdelen pekade in i ladans öppning. Vem var där bakom ladan då?

Samma gröna lastare hade man sett tidigare på dagen i närheten av Gum. Det var Arne Jönsson med sin son som hade sett lastaren från långt håll. Varför var lastaren där då på söndagen, när alla arbetare var lediga. Borde den inte varit inne i den gamla spritfabriken?
2016-01-20, 20:27
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Spelar väl ingen roll om du är ett företag som lyder under polismyndigheten.Och enbart arbetar på polisens uppdrag på kollegiala manér. Du beskriver väl inte firman som en B-aktör för det i presentationen av verksamheten.
2016-01-20, 20:28
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Sedan har den där clownen LGW Persson spätt på i grytan med att krydda med lite egna fantasier. LGW Persson är inget annat än en stor clown.

Farbror Leif är en virrpanna. Han tror t.ex. att NB ska ha spolat vatten på LH för att avlägsna spår. Jag vet för det första inte om det ens finns utrustning för ett sådant göromål i ladan. Men om så skett hade hennes kläder helt säkert luktat som en sur disktrasa när hon hittades vilket det inte finns några uppgifter om. Men om man trots allt skulle anta att LH spolats med vatten så öppnar det ju för att NB:s torkade blod på golvet kan ha blötts upp av fukten och därigenom hamnat på LH:s kläder.

LGWP är underhållande att lyssna på och funkar bra i TV men man ska inte fästa för stor tilltro till hans teorier och analyser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in