2016-01-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på det fetstilta, och vad menar du med aktuell tidpunkt?

http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/

Sista stycket.

Aktuell tidpunkt (med marginal)
16.30 - 19.15
2016-01-14, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Ja men jag tänker mig alltså att någon annan än NB kan ha mördat Lisa. Om det är NB har han så klart gjort sig av med kroppen så fort som möjligt. Ingen har dock kunnat ge någon vettig förklaring till varför han skulle ha velat dumpa den i byssjan vid Martorp. Det finns ingen logik där.

Byssjan var antagligen det snabbaste säkraste alternativ han kände till helt enkelt, jag tycker att det är en vettig förklaring, jag tror faktiskt att jag har föreslagit det tidigare.
2016-01-14, 21:54
Medlem
Många hypoteser och gissningar och detta med hängning och blod under naglarna..Det kan ju oxå vara så att han slagit ner henne på marken och sätter sej över henne med snaran runt hennes hals och drar åt och att hon försöker få bort snöret från halsen och blod under naglarna uppstår. Hon behöver ju inte hänga i luften när detta görs. .
2016-01-14, 21:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte alls - jag förklarar kring begreppet blodförekomst och tog en jämförelse som du kanske begriper.
Härligt att du har full koll. Jag trodde NB var den som hade den ultimata vetskapen annars.

Själv lägger jag hypoteser utifrån fynd - dvs vrängd jacka med blod på från NB, frånvaro av
DNA från NB under hennes naglar, hur lätt han kunde dra upp henne, hur kan kan ha låst armarna via neddragning av jackan - och hon kan med andra ord inte ta bort varken tejp eller kämpa emot.

Själv då? Har du nåt förlopp att presentera?
Ja, Lisa hängdes av någon annan, med fria händer. Det gjorde givetvis ont och hon tog tag i snöret kring halsen.

Därefter kom NB in i mjölkrummet efter att ha parkerat på östra sidan av ladan, tejpade huvudet, tog av jackan, satte kläderna i oordning och förlustade sig. Därefter åkte han hem och hämtade en kniv och parkerade på västra sidan när han återkom. Han skar ner kroppen, lyfte upp hjälm, handskar och jacka från golvet, lade handskarna i en ärm och bar ut allt till bilen, förutom en handske som ramlade ur på vägen. Därifrån gick färden till Martorp. Du har rätt, jag har full koll, jag kan tolka bevisen.
2016-01-14, 21:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Kan HR begära att polisen utreda detta alternativ?

Utreder i den meningen att någon annan GM skulle vara av intresse?

Bevisningen mot NB kvarstår. Dessutom sker ju vittnesiakttagelsen innan flickorna stänger kaféet.
2016-01-14, 21:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Egenvållade rivskador ger mycket sällan upphov till rinnande / droppande blod; de ter sig snarast som ytliga skrapsår där dermis och epidermis är avskavt och ytliga kapillärer trasats sönder. Detta avger inga mängder blod och kan i så fall förklara varför Lisa hade blod (vi vet inte ens om det handlar om synliga mängder) under naglarna men inget droppat på kläderna.
Hon blödde från snaran.
2016-01-14, 21:59
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Knappast. Det är minuterna efter stängning, inte minuterna innan, som är av intresse.

Att man lade den vittnesuppgiften åt sidan är förståeligt då den saknar relevans.

Att BB konstaterar att kaféet var stängt tyder väl på att de passerade minuterna efter stängning?

Citat:
– "Vi ser en moped stå där och det hänger en hjälm på styret. Vi konstaterar att kaféet är igenbommat och jag skämtar om att då blir det inget kaffe."
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Många hypoteser och gissningar och detta med hängning och blod under naglarna..Det kan ju oxå vara så att han slagit ner henne på marken och sätter sej över henne med snaran runt hennes hals och drar åt och att hon försöker få bort snöret från halsen och blod under naglarna uppstår. Hon behöver ju inte hänga i luften när detta görs. .

Vilken syfte var att hänga BO efter?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Inte mycket sexualsadistiskt nöje under hängningen, alltså.
2016-01-14, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Egenvållade rivskador ger mycket sällan upphov till rinnande / droppande blod; de ter sig snarast som ytliga skrapsår där dermis och epidermis är avskavt och ytliga kapillärer trasats sönder. Detta avger inga mängder blod och kan i så fall förklara varför Lisa hade blod (vi vet inte ens om det handlar om synliga mängder) under naglarna men inget droppat på kläderna.

Telefoni: Det du säger är logiskt.
Jag arbetade med handskar vid båten och genom handske gjorde jag mig illa i tummen, och det blödde rakt igenom handsken och det blev blod både här och där på båten.
Så även om man har handskar på sig kan man lämna blod ifrån sig.
2016-01-14, 22:01
Medlem
S0 du menar att NB kommer dit helt plötsligt? ?Vad gjorde han där vid ladan överhuvudtaget? Borde inte NB sett mördaren då?..Nej din teori är värdelös och ingen tror på den..Självklart är NB mördaren

Ingen kommer plötsligt till en brottsplats där ett mord precis begåtts..
2016-01-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ett helt ointressant vittnesmål. Till polisen har han vid tipslämningen sagt att klockan var mellan 17.45 och 18.10. Nu säger han till Expressen att han tittade på klockan strax innan Blomberg och den var 18.10. Det fattar ju vem som helst att det där inte kommer att leda till någonting.
Det är ju en intressant innovation av en f d polis att gå ut i förväg med sitt vittnesmål och därvid hävda att polisutredningen inte bara slarvat bort utan mörkat bort hans vittnesmål. Han säger t o m själv att han inte avser att bidra till vare sig friande eller fällande av NB. Så vad är syftet - att beklaga sig för att hans kollegor inte visat honom större "respekt" ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in