2015-10-31, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Du har återberättat det där fel. Men: en vanlig anledning till varför hon nu skulle ringa dem kan vara att någon fyller år och att pappan ville att LH ska gratta hen.

Har sett många fall i samband med mitt arbete om hur barn och ungdomar lever där föräldrarna har noll koll på dem. Bokstavligt talat skiter i dem. Dessa fallen är tragiska, tyvärr.

Lisa var verkligen lycklig över att få ha en så omtänksam mamma och pappa.

Hur vet du att hon var "lycklig" över att ha en kontrollerande pappa som hämtade henne 21 ifrån fester så att hon fick skämmas? Hon var 17 år, inte tolv.

Hon grät över sin pappa inför sin pojkvän.

Mamma gjorde hon utflykter med. De åkte till New York m m. Men pappan grät hon över. Lisa satt mycket hemma. Tacka 17 för det. Det framträder inte nån särskild "lycka". Men hon kände sig nog fri på söndagen. Men t o m då kontrollerades hon. Låter lite som svenskt hederskultur tycker jag.

Lisa dog nog av någon som dödade henne i hastigt vredesmod. Sedan maskerades det som "sexmord". Hon kom till ladan när hon redan var död.
2015-10-31, 00:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Avledningsmanöver?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just då gissar jag att NB bara ville få bort människorna från den "ostädade" ladan, och när dom höll sig kvar började han lägga ut "spår" i just den avsikten. Avledningsmanöver.

Samtidigt som ladan och mejeridelen var avspärrad gick MPS söket framåt ... mot Martorp. I riktning som spåren ledde dom - så särskilt klyftig kan han inte vara, denna NB.

Avledningsmanöver. Har inte tänkt i dessa banor förut, men så kan det ha varit.
2015-10-31, 00:41
Medlem
Ganska säker på att en av dom allra viktigaste bevisen som IB inte uttalar sig om är NBs kläder när han kom hem, det fanns nog mycket blod på dessa , det är bara jämföra med LHs kläder.

Troligen brändes dessa kläder upp , även AB hade säkert kunnat styrka detta!
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Hade du hängt en flicka dagen innan kanske du inte ska glo ner någon?

Man ska vara jävligt neutral.

Ojdå, jo men här har vi ju en som vet.

Pappan har inte en aning om vem som glor och NB har inte en aning om vem han glor på.
Du tycker inte pappans uttalande låter som en efterkonstruktion ?
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
“Spontaneous Defecation”

Q: Is it true that a person spontaneously urinates or defecates when they die?

A: The short answer is no. The longer answer is that it does happen but not in every death. On average, only about one person in ten has urinated or defecated prior to death. Urination can occur simply because there is enough time for the body to relax enough to urinate before it shuts down. This elimination isn’t necessarily indicative of a full bladder. Someone who has drank heavily and has been passed out for several hours prior to death may in fact have several hundred cubic centimeters of urine built up in their bladder (this amount is often documented at autopsy).

Bra komplement eftersom jag vet att det inte är urin- och/eller faecesavgång per automatik. Dock töms inte nåt ut som nyss är tömt heller.
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Citat från FUP sid. 922

"Det blå balsnöret var lindat kring Lisas hals, i nacken stack en ände av snöret ut mellan
tejpvarven. På vänster sida av Lisas huvud fanns den andra änden av snöret, också den
innanför tejpen, dess övre del stack lodrätt upp ovanför tejpningen.
Detta talar för att snöret har virats runt Lisas hals innan tejpen anbringades runt hennes
huvud.
Den lodräta snöränden samt det faktum att håret hängde framför ansiktet och var
under tejpen talar för att Lisa hängde i snöret då hon tejpades."
Eller att hon tejpades efter hängningen (som kan ha bestått i att mördaren lyfte henne i snaran).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jösses!

Nej, det är inte svårt för en fullvuxen karl att bära 50 kg. Det finns gott om kvinnor som väger mer än så och som blivit burna av karlar. Det är skitsnack att detta skulle vara omöjligt för GM när han är 1,85 lång och LH 1,65 och väger 45 kg. Hade det varit något problem för karlar som GM att bära 45 kg så hade försvaret tagit upp det som försvar och hävdat att GM är för klen för att bära 45 kg. De tar inte upp detta i sitt försvar nu eftersom de flesta med lite IQ fattar att GM är en frisk stark hantverkare som klarar 45 kg. Finns ingenting som tyder på att han skulle vara fysisk handikappad eller klen. Så lägg ner nu!
Jag ska inte gnälla, men utmärkande för tråden är att ingen enda tycks läsa alla inlägg, utan folk kommer och går, tar upp något som redan är avhandlat och lämnar efter en stund. Som sagt, det är högst begripligt eftersom de fleasta har ett liv också. Men det blir lite svårt att föra en diskussion som leder till något.

Detta med att lyfta och bära kroppar har varit uppe i somras och klarades av då. Det har sedan återkommit och avslutats på samma sätt. På Yotube finns massvis med videor som visar folk som bär människor, t o m små kvinnor som bär iväg med sin bumling till karl. Det handlar om teknik och grepp. Häromdagen länkade jag till en video där en inte alltför muskulös kille på skämt kastar upp sin flickvän över axlarna och springer iväg med henne.

Det är inget som helst tvivel om att snickarn kunnat lätt lyfta upp kroppen. Den enda diskussion som är nödvändig gäller hanteringen av repet (som jag också anser utredd) och problemet med en eventuellt kämpande kropp - det senare är den enda återstående frågan: hur hade hon passiviserats ?
2015-10-31, 00:42
Bannlyst
I gräset markerar Herman en del från en mobiltelefon som ligger dold under det höga gräset. I
anslutning till mobiltelefonsdelen så anträffas även en bit emballage från en kexchoklad.

När köpte NB kexchoklad? Mordkvällen ?
2015-10-31, 00:42
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag gjorde en liten utredning av detta någon gång förra natten. I korthet: det finns spår av 3-4 slag av repet runt slangen. Det är omöjligt att dra en tyngd med denna lindning emellan. Att dra upp en kropp med repet bara passerande över slangen skulle kanske vara möjligt men kräva mera än 50 % mera kraft än kroppens tyngd. Att sedan stå och pillra på 2-3 varv till med sträckta armar och hållande emot dragkraften från repet p g a kroppen låter mycket jobbigt. Mitt förslag är att han förberett genom att lägga ett snarförsett rep löst 3-4 varv över slangen. Väl tillbaka med offret lägger han på snaran, böjer knäna, fattar med ena armen om hennes höfter, lyfter snabbt och spänner samtidigt repet, släpper kroppen på "rätt" höjd, håller lätt repet låst på plats medan han med en hand slår en knop med den lösa ändan om den bärande. Fysikens lagar gör att bara 2-5 kp ("kg") motkraft behövs i den fria ändan, men han kan också fixera repet genom tryck med ena handen. Allt grejat på 20 sekunder. Förutsättningen borde då vara ett passivt offer: död, medvetslös, paralyserad, bunden.

Mycket bra förklarat! Håller dock inte med om det sista, hela poängen för sadister är makt kontroll och lidande.. Då duger det inte med döda eller medvetslösa offer...

I sådana fall kunde han bara strypt henne direkt utan att ta hela den omständliga och krävande proceduren att baxa iväg henne och hänga upp henne osv.
2015-10-31, 00:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns ingen saklig grund för dessa konspirationsideer. Läs FUP istället.

Jag konkluderar att det är himla mystiskt.

Tycker inte du det?

om inte

Förklara mig detta händelses förlopp som då skimmrar all mystik:

Torsdag den 11 Juni:
Militären söker av Martorp men hittar ingen Lisa krop, ingen Lisa Jacka, ingen Lisa hjälm, inga Lisa hörproppar

Fredag den 12 Juni:
Missing people söker av Martorp och hittar flux meddesamma Lisa Jacka och Lisa hjälm
och Lisa's hörproppar, alla 3 föremål ligge helt synliga i en risbunke 15 meter från byggboden

Få timmar efter hittas desutom Lisa's krop i byggboden

Och jag har läst, och läser om och om igen, FUP.
2015-10-31, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Ojdå, jo men här har vi ju en som vet.

Pappan har inte en aning om vem som glor och NB har inte en aning om vem han glor på.
Du tycker inte pappans uttalande låter som en efterkonstruktion ?

det tror jag absolut inte
2015-10-31, 00:45
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Eller att hon tejpades efter hängningen (som kan ha bestått i att mördaren lyfte henne i snaran).

Efter hängningen står i FUP

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in