Citat:
Ursprungligen postat av
jongari
Jag, 23/7:
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Natten till tisdag lär det förslagsvis varit ordentligt törstigt och mycket utrymme för slarv.
Onsdag vid initiering av Missing People - Törstig,, till den graden att slarv bli att räkna med.
Om span har legat på litauerna från start, så skulle jag säga Tis-Ons, för vad vet jag - han kanske är en härdad fegis som inte visar/vågar visa sin törst?
Därför tror jag mer att namnen försvunnit i mängden på listan, och att denna specifika misstanke inte fattades förrän Fredag vid fyndplats.
Bakar gärna in detta faktum också, efter som även jag kan intyga det efter att ha sett det med egna ögon:
Landsvägen som ligger i direkt anslutning till platsen, öppnar för väldigt många alternativ.
Drar mig till minnes att "Rohna" uppgett att den var duktigt trafikerad vid den aktuella tidpunkten.
Om inte landsvägen existerat, eller om caféet och ladan mittemot varit de enda fasta punkterna som kunnat knyta andra människor till platsen, då hade jag köpt att fokus, och ev. span hade lagts på berörda.
Landsvägens närvaro gör att listan på alternativ blir lång.
Det är också intressant att personal/djurtillsyn noterat NB på Martorp under veckan, samt att AB uppger i förhör att NB lämnat bostaden ensam korta stunder.
Färsk krafsad jord vid fyndplatsen/rishögen noterades av Missing People.
Något säger mig att NB gjort många försök att ta hand om situationen han befinner sig i, men inte lyckats alls.