2015-10-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Om han inte är skyldig kan han väl inte sitta och hitta på en story , som GW verkar tycka? Hade ni gjort det?

Jag håller med. Är man oskyldig säger man precis som NB gjorde idag. Jag tycker han låter trovärdig.
2015-10-29, 23:49
Medlem
Har en känsla av att frun vet mer, varför plockade man inte in henne på nytt efter att man hittade dna från henne på lisa? Hon stack ju tillbaka och ändrade sin historia, de där är ju skyddande av brottsling. Det känns som att folk lallar runt och säger lite va de vill och ändrar historian sen utan några konsekvenser. Hade hon tagits in på förhör igen så hade hon nog pratat mer när hon blev pressad. Det är inget snack om saken att nb har varit i kontakt med Lisa, tror dock inte att han gjorde allting helt själv.

Skrivet från phone
2015-10-29, 23:49
Medlem
pancoitalianos avatar
Har inte följt detta fall på ett bra tag, så jag försöker få svar på en fråga: var någonstans hittades N:s sperma? Var det i närheten av det ställe Lisa hittades?
2015-10-29, 23:50
Medlem
Citat:
Vems DNA? NBs DNA finns inte på tejpen.

Jo såg det sen..
2015-10-29, 23:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
,

På tejprullen finns inte NBs DNA.

Om det är en rulle som redan fanns i ladan är det ju intressant att hans DNA inte fanns på den någonstans med tanke på att han visste att den fanns. Han har således känt till rullen men aldrig vidrört den, åtminstone inte utan handskar, men hans bror har använt silvertejp i ladan, åtminstone hittades en bit silvertejp i ladan(på golvet vill jag minnas) dock oklart ifrån vilken rulle.

Om jag inte minns fel så vittnar AB om att NB brukade använda silvertejp eller att NB någon gång har gjort det?
2015-10-29, 23:51
Medlem
Jag tror att NB är oskyldig.
Jag tror att risken för självmord är överhängande.
Döms han till detta kommer hans liv vara förstört.
2015-10-29, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Blodet som finns på Lisas jacka. Är det inte konstig placering att hennes blod är på baksidan av jackan och hans N på framsidan?

Och Lisas blod. Det verkar vara mycket blod (hjälm, kläder) osv men hon har inga sår eller skrapningar förutom på ben.

Hon har blött ur munnen in i hjälmen. Sedan har NB tagit av henne den när han skurit ner henne det har fortfarande droppat blod ner på hennes uppknäppta jacka . Sedan har NB tejpat hennes huvud för att stoppa blodflödet.

Enligt rättsläkaren gick tungbenet av och går ett ben av blöder man
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Blodet som finns på Lisas jacka. Är det inte konstig placering att hennes blod är på baksidan av jackan och hans N på framsidan?

Och Lisas blod. Det verkar vara mycket blod (hjälm, kläder) osv men hon har inga sår eller skrapningar förutom på ben.

Sen all DNA som finns från N överallt. Det är ju naturligt eftersom han jobbat där. Konstigt tycker jag att de inte hittar DNA från brodern på fler ställen, eftersom de undersökt emot honom.

Och alla saker de INTE undersökt. Hur mycket blod finns på andra ställen där de inte kunnat göra en identifiering. Han säger ju att ha ofta blöder eftersom han jobbar utan handskar.

Sen rummet där han onanerat, mest avtryck är emot väggen där han har fönstret emot sin rygg vilket inte förklarar att han stått och kikat ut genom fönstret? De andra spåren (där man kan vara vänd emot fönstret och onanera) de avtrycken är inte analyserade (7 st).

Och alla kläder som ligger ovanpå Lisas kropp när hon hittas? Ingenting är analyserat. Inte hennes strumpor eller skor? Inte ens dörren till skåpet är analyserar.

Jag tycker mycket känns konstigt.

Ja varför analyserades inte hennes skor? Var gick hon sist?
Jag undrar fortfarande varför hon har blod på handlederna. Obduktionen kan innehålla mer som vi inte vet.
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag har varit redan två gånger inne på detta, men ingen verkar bry sig. Verkar som vissa ha rätt att åka på gräddfil. Vart är Sveriges rättsväsen på väg?

Nu har det varit på det här viset ett bra tag, men ja, en extraåklagare i form av ett målsägandebiträde ger en kraftig slagsida åt målet och för in en känslomässig aspekt i målet som i värsta fall kan hjälpa till att fälla en oskyldig anklagad.

Om NB mot all förmodan skulle varit oskyldig hade det varit ett problem att Lisa Holms anhörigas inställning så direkt påverkar processen. Om de en gång bibringats uppfattningen att rätt GM sitter kommer känslomässiga skäl göra det svårt för dem att objektivt betrakta nya fakta och iaktta den försiktighet vid värderingen av fakta som vore önskvärd.
Medlem
förstår inte hu ni kan gnälla på joggingkvinnan med "rösten". Klart hon kan varit sjuk. Hon jobbade ju som jurist, det är väll inte fyskam-jobb lr? trovärdigt!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pancoitaliano
Har inte följt detta fall på ett bra tag, så jag försöker få svar på en fråga: var någonstans hittades N:s sperma? Var det i närheten av det ställe Lisa hittades?
Nej, i ett angränsande rum.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Något stämmer inte. Pappan låter inte trovärdig. Frågan är varför han anser sig behöva dölja något. Blir det pinsamt med tanke på hur kontrollerad Lisa var av honom?

Nej, tror verkligen inte att han skulle sitta och säga att det var han som pushade på att hon skulle köra mopeden om det inte var så, varför skulle han ta på sig den skulden "om jag inte hade sagt så, hade Lisa levt", det låter inte trovärdigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in