2015-10-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför har hans svar "försvunnit" och varför nämner han inte det?
Varför ringer han inte upp efter den sk felringningen? Med tanke på hans kontrollbehov?

Tvivlar förresten på att det var pappa Holm som tyckte att Lisa skulle åka moppe. Går inte ihop med hans kontrollbehov.

Varför var det bara pappan som pratade om hur Lisa var? Mamman kände ju henne mycket bättre. Det blir ju jättekonstigt. Det är precis som det inte får nämnas. Varför är det så känsligt.

Du tror att pappan ljuger?
2015-10-29, 23:43
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Kan någon av er som är mer pålästa rätta mig i det som är fel

På repstumparna fanns L och N DNA
På repet runt halsen fanns endast L DNA
På tejpen som satt runt huvudet fanns L och N DNA
På tejprullen fanns L och broderns DNA
På byxornas jeansen vid knappa och linning fanns N DNA
På trosornas insida fanns Fruns DNA
På Jackan fanns N DNA både på armarna och på ryggen
På träningsbyxorna fanns N DNA
På röret där Lisa hängdes fanns N DNA
Där röret gick in i väggen fanns L DNA
I bilen fanns inget DNA
På hjälmen fanns L DNA
I Byssjan fanns DNA från N och brodern

Det konstigaste är att frugans DNA finns på L trosor för hon har ju aldrig jobbat i ladan och då måste det ha först dit av någon annan samma dag eftersom L aldrig varit i ladan innan heller och det måste ha kommit dit av någon som varit i frugans trosor, tittade på live tv och vet inte om dom första sig eller om dom sa fel men de sa att frugans DNA var avföring

Hörde du fel eller sa dom avföring? Jag har för mig att det var sekret.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej på tejpen runt huvudet fanns inte NB:s DNA - utan Lisas.

Nej, broderns DNA finns på en tapebit som var klistrat någon annanstans - vid en maskin/ett verktyg eller nåt om jag minns rätt..

På taperullen finns både L och NB:s DNA

Där röret gick in i väggen fanns ett hårstrå från L (om jag inte minns helt tokigt)
,

På tejprullen finns inte NBs DNA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
jag köper nog resonemanget att dna fynden är starka men väldigt underliga. inte minst kärringens dna på trosorna. och inga fingeravtryck från nb eller spår i bilen etc etc

men killen kan ju inte ge EN endaste rimlig förklaring utan sitter bara där som ett mongo o lipar.

och alla hans alibi spricker. först var han fiskade, sen handlade, sen spelade data nästa bortförklaring är väl att han spelade bingo eller klippte gräsmattan...

i dagens it-övervakade samhälle är det ytterst svårt skulle jag säga att röra sig utan att lämna elektroniska spår.

btw, hade inte bilen färddator?

Hur ska "killen" kunna ge en förklaring? Han är inte kriminaltekniker. Men han nämnde ju tröjan, inbrottet och att han avsätter blod hela tiden.
2015-10-29, 23:44
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ett test hade undanröjt farhågor. Höll röret? Höll taket? Gick det att hissa? Men det gjorde inte polisen, för då hade kanske dess teori gått i stöpet.

Ja, en sån test hade varit önskvärd. Sen om de kunnat få ihop hela snaran/repet.
"Lindad runt halsen" ? En snara är inte lindad.
Om öglan satt och resten lindat, så skulle knuten vara med, eller har jag missat nåt ?
Det är nog en del man inte lyckats komma fram till och det stör mig.
2015-10-29, 23:45
Medlem
Angående tejpen, hur kan hans DNA hamnat på insidan av tejpbiten? Eller vet vi om det är insidan eller utsidan utav tejpbiten?
2015-10-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur ska "killen" kunna ge en förklaring? Han är inte kriminaltekniker. Men han nämnde ju tröjan, inbrottet och att han avsätter blod hela tiden.
Om han inte är skyldig kan han väl inte sitta och hitta på en story , som GW verkar tycka? Hade ni gjort det?
2015-10-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Exakt hur tycker du att han skulle svarat OM han verkligen är oskyldig ?
Hur ska han veta hur hans DNA hamnat på offrets kläder ?

(Därmed inte sagt att jag tror han är oskyldig)

Om han verkligen är oskyldig så säger man att det måste finnas en annan förklaring för jag har nämligen inte gjort det! Vi får tillsammans komma fram till hur det gått till för annars går mördaren fri! Jag svarar på allt och lite till för att visa min samarbetsvilja!

Man sitter inte bara o rycker på axlarna. Inte ens den mest efterblivne gör det!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Skammen över att ha begått ett sådant här brott och att ha åkt fast för det är mycket
stor.

Även om NB skulle erhålla ett livstidsstraff, vilket låter i a f möjligt, så kommer han en gång i framtiden att bli en fri man. Naturligtvis under förutsättning att han skulle leva så länge. Har han avlidit under sina fängelseår så har han gjort detta utan att erkänna.
Som lekman är det ju svårt att analysera extremt störda personligheter.

Jag tror också att skammen är av digniteten att ett erkännande vore liktydigt med ett självmord. Me jag tror inte att han skäms över att ha dödat, hur hemskt det än låter, utan för att hans infantila joxande blir exponerat i all sin eländighet. Som person är han ju inte respektingivande i någon bemärkelse, han är en outvecklad liten figur med ett torftigt liv.

Denna analys är naturligtvis en skrivbordsprodukt av en amatör.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Du tror att pappan ljuger?

Något stämmer inte. Pappan låter inte trovärdig. Frågan är varför han anser sig behöva dölja något. Blir det pinsamt med tanke på hur kontrollerad Lisa var av honom?
Medlem
sannes avatar
Blodet som finns på Lisas jacka. Är det inte konstig placering att hennes blod är på baksidan av jackan och hans N på framsidan?

Och Lisas blod. Det verkar vara mycket blod (hjälm, kläder) osv men hon har inga sår eller skrapningar förutom på ben.

Sen all DNA som finns från N överallt. Det är ju naturligt eftersom han jobbat där. Konstigt tycker jag att de inte hittar DNA från brodern på fler ställen, eftersom de undersökt emot honom.

Och alla saker de INTE undersökt. Hur mycket blod finns på andra ställen där de inte kunnat göra en identifiering. Han säger ju att ha ofta blöder eftersom han jobbar utan handskar.

Sen rummet där han onanerat, mest avtryck är emot väggen där han har fönstret emot sin rygg vilket inte förklarar att han stått och kikat ut genom fönstret? De andra spåren (där man kan vara vänd emot fönstret och onanera) de avtrycken är inte analyserade (7 st).

Och alla kläder som ligger ovanpå Lisas kropp när hon hittas? Ingenting är analyserat. Inte hennes strumpor eller skor? Inte ens dörren till skåpet är analyserar.

Jag tycker mycket känns konstigt.
2015-10-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87
Angående tejpen, hur kan hans DNA hamnat på insidan av tejpbiten? Eller vet vi om det är insidan eller utsidan utav tejpbiten?
Vems DNA? NBs DNA finns inte på tejpen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in