Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 14:48
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Bortförd är väl inte spec rimligt? Kl1830 en söndag i fullt dagsljus? Kolla hur det ser ut där, hus överallt, där ska alltså en GM gått och släpa på en medvetslös el död? Nja va?
Så du tror att skrik skulle höras eller? Av vem då? Platsen ser ut att vara avskild och det tog ca 50 min med moppe att köra in till stan?

Om gm har haft en kniv med sig och hotad henne ifall hon skriker så kan det också förklara att ingen har märkt något.

EDIT: Hon har säkert haft hjälmen på vilket har säkerligen dumpat hennes skrik.
2015-06-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Det där om 4-hjuling känns inte troligt.
Det är ganska så ovanligt fordon som drar till sig uppmärksamhet. Låter betydligt mer än en bil.
Väldigt dumt att använda sig av MC/4-hjuling vid såna här brott.

Ja men killen med fyrhjulingen som redan samma kväll som Lisa försvann åkte runt på fyrhjuling och sa att han letade efter henne är mysko.och jag säger återigen att det är ett smidigt fordon att åka runt o släppa tillhörigheter ifån.dessutom ett bra svar att påstå att han "letar efter den försvunna tjejen" som han sa i till nån tidningsreporter.on jag får gissa så sitter han snart i förhör.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanata
Tack!

Kan det vara rimligt att köra från bp till sundsvall innan kl 8 på morgonen?

Hur väl undersöker tekniska en utbrunnen bil och hur fort görs det i så fall?

Upplevelsen var kanske en kick för gm att hen vill uppleva det igen och åker mot Fagersta?

Bara en av många teorier.

(Det har säkert brunnit fler bilar samma tidspunkt)

Nä, det ser jag som helt orimligt. Bilen som använts är förmodligen GM:s egen. Att åka upp till Sundsvall för att bränna drar till sig onödig uppmärksamhet.
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Finns det någon uppdaterad kartbild i tråden eller någon annanstans som visar var platserna för fynden är?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6186461
2015-06-11, 14:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Ja men killen med fyrhjulingen som redan samma kväll som Lisa försvann åkte runt på fyrhjuling och sa att han letade efter henne är mysko.och jag säger återigen att det är ett smidigt fordon att åka runt o släppa tillhörigheter ifån.dessutom ett bra svar att påstå att han "letar efter den försvunna tjejen" som han sa i till nån tidningsreporter.on jag får gissa så sitter han snart i förhör.

Om jag får gissa är han förhörd och avförd
2015-06-11, 14:50
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Har poliserna kollat stamkunderna till cafet? Ser det som otroligt att GM skulle veta att BO åkte själv på söndagen. Rör sig om någon som har frekventerat cafet ofta under tiden BO jobbat där och som haft span på henne.

Kan lika gärna vara att hon var helt införstådd. Hon kan mycket väl ha vetat att hon skulle träffa någon där och då. Det förklarar varför hon insisterade på att just den dagen åka moped, vilket hon inte brukade göra. Det förklarar att hon såg till att bli ensam och det inte var något problem, hon ville helt enkelt vara ensam så det var ju bara bra. Dessa steg kan tyda på att hon skulle träffa någon, handla något eller göra något känsligt eller som hon inte fick göra. Att se till att bli ensam och åka ensam just den dagen, det är ett enkelt sätt att manipulera sina föräldrar från det känsliga eller förbjudna man tänker göra.

Hon kan alltså ha känt igen personen, det kan vara en person hon är bekant med och träffat tidigare. Någon hon sett andra exempelvis handla av. Studenttider och antågande högtider. Kolla upp hur hon skaffade alkohol när hon drack. Om det var "fest" i antågande.
2015-06-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Tror jag inte, jag tror hon tog av sig handsken før att røka/ta fram nyckeln till mopeden. Någon har stannat med bil och tvingat henne in i den under hot/dragit henne in om det ær fler gærningsmæn.

Stampar sønder/førstør mobilen direkt och sen vettefan, behøver itne var hennes saker man hittat vid kyrkan men bankkortet tyder på att man kanske kstat ut saker genom fønstret under færden

Hansken hittades inne i ladan. Hur kom handsken dit? blåst kanske en känns mindre sannolikt.
Stampat sönder mobilen, tagit med sig den och sedan slängt ut den på vägen 1km senare?
Medlem
Uppdaterad teori.

GM är besökare på caféet. Enstöring. Ingen lägger direkt märke till honom. Kan ha gått en eller två dagar mellan besöket och försvinnandet. GM blir besatt av den här vackra flickan. Han börjar känna en stark känsla av att han vill ha sex med henne och skada henne. Han är psykiskt sjuk och lider av vanföreställningar. Gärningsmannaprofilen stämmer väl in på Anders Eklund.

GM kommer tillbaka till caféet kring stängning en dag. Han kanske har suttit i sin bil i närheten tidigare och betraktat henne på avstånd. Parkerat diskret. Onanerat i bilen.

Han parkerar vid ladan. BO kommer ut. Otroligt tänker han. Här har han sin chans. Alternativt har han hört att hon ska stänga. Tillfället gör "tjuven".

Han överrumplar henne när hon ska hem. Svårt att värna sig med hjälm på. Tvingar henne med kniv in i ladan. Där sker en våldtäkt eventuellt. Kanske även strypning så att offer blir medvetslös eller rent av avlider. Förloppet är snabbt. Över på 15 min. GM lyfter in BO i bilen. Kör iväg. Stannar en bit bort på säker plats. Går igenom tillhörigheterna. Dumpar det han inte tänkt spara. GM känner ångest och panik. Tänker sig inte riktigt för.

GM försvinner nu med BO i bilen långt från platsen. Kanske 10-20 mil. Nu gör han sig av med kroppen.
Senast redigerad av Eskulap 2015-06-11 kl. 14:56.
Medlem
Det är drygt 2.5h innan pappan anländer till platsen. Riskerar man att åka fast genom att stanna på plats och begrava någon (tex i ladan) syftet måste ju vara att våldta innan och hinna med det? Måste varit ett flertal bilar som passerat under den tiden. Är sjukt frustrerad att GM har hunnit med så mycket under kort tid, definitivt inget impulshandlande.
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adventure09
LH:s Kik offentliggjordes för ett tag sedan. Det var någon som hade skickat iväg ett meddelande till henne och därpå visades ett grått "D", vilket indikerade på att någon hade öppnat programmet. Men hennes mobil var sönderkrossad, eller hur? Kan det vara polisen som granskar hennes sociala medier? Igår blev LH:s Instagram också privatiserad.

Troligtvis hennes familj som spärrat kontona, titta bara vilken hysteri det blivit här i tråden med hittepå-teorier om att alla är misstänkta mördare och folk som skickar meddelande till hennes KIK bara för att snoka...
2015-06-11, 14:52
Medlem
inofficiells avatar
Någon som lagt ut JVs tidigare domar här ännu??

Verkligen hopplöst att hitta i en sådan här överaktiv tråd.
2015-06-11, 14:53
Medlem
En sak slog mig. Den andra tjejen, arbetskamraten som gick tidigare och hade sin moped parkerad bredvid LHs - vad vet vi om henne? Kan det i själva verket vara så att det var hon som var det tilltänkta offret. Med hjälmen på såg kanske inte angriparen att det inte var hon utan LH. Kanske var det normalt sett arbetskamraten som stängde och var sist kvar. Var det inte så att LH just börjat jobba där medan de andra jobbat där längre?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in